Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] Przepływomierz Boscha

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 16 cze 2010, 22:35

trzeba nawet go zaślepić a twardziej to tak jest niestety na boshu na pierburgu jest jazda bardziej dynamiczniejsza ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 cze 2010, 10:17

pracuje twardziej bo silnik dostaje czyste powietrze i nie dusi się spalinami <ok> wiadomo, lepsze spalanie to i delikatnie twardsza praca, zmień wtryski na AFN albo 0.216 to znowu silnik ucichnie ;-)

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 17 cze 2010, 19:16

No dzięki za szybkie odpowiedzi. Ale co zrobić z tym cienkim wężykiem dołączonym do EGR?

P. S.
Mam ochotę na chipa od kostrz-a i drugie wtryski. Ale niestety kesz mnie blokuje - za dużo innych wydatków.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 cze 2010, 20:30

kermit1978 pisze:Mam ochotę na chipa od kostrz-a
Na to na pewno cię stać ,Kostrz ma zawsze promocyjne ceny :mrgreen:
kermit1978 pisze:i drugie wtryski.
z jazdy na chipie bedziesz na pewno zadowolony ,tak jak ja :mrgreen: a z wymianą wtrysków nie musisz sie spieszyć ,zawsze zdążysz ;-) Masz avatar prawie jak ja <piwo>
Ostatnio zmieniony 20 cze 2010, 15:04 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 19 cze 2010, 19:28

No i wszystko już gra w autku po za tym że jak dziś mocniej depnąłem na czwórce przy wyprzedzaniu to się przycioł na ułamek sekundy zostawiając za sobą czarną chmurę dymu. Po paru kilometrach znów jak depnąłem stało się to samo.
Kiedyś tak miałem parę razy, ale znajomy podpowiedział abym przepłukał EGR w benzynie i po tym zabiegu wszystko było już oki aż do dziś. Z tym że tym razem EGR mam już całkiem zaślepiony więc płukanie go już raczej nie pomoże.
Co może się przyczyniać do takiego objawu? Pozostałości w kolektorze dolotowym po tym jak EGR jeszcze tam syfił. Może z odmy coś się wydziela. Może coś z wtryskami (nowe 500zł szt.). A koleś z motoryzacyjnego powiedział że końcówek się nie kupuje.
I już zaczynam wątpić w to auto - zupełnie przypomina mi się teraz moja poprzednia 80-tka 2.0E jak nie świece to kable WN -jak nie WN to aparat zapłonowy- jak nie aparat to sonda lambda póżniej katalizator i silniczek krokowy i końca nie było, aż w końcu musiałem go sprzedać aby kupić sobie tą samą budę z 1Z.
Teraz czuję to samo, doprowadziłem auto nie mal do stanu seryjnego (zresztą znacie już temat) to teraz znowu ten wsteczny zryw i kupa dymu za autem aż mi wstyd przynosi.
a Na koniec jeszcze kontrolka od ABS-u zaczęła się jarzyć.
Ta marka chyba mnie nie kocha jak i 2.0E tak i 1.9TDI. Sił brak..

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 19 cze 2010, 19:35

jak ci się przyciął na chwilę to złapał awaryjny czyli n75 do sprawdzenia a robiłeś bajpasa?

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 19 cze 2010, 19:56

To przycięcię to tak jakby zgasł ale tylko na ułamek sekundy i zdarza się to raz na 100km więc jak robiłem bajpasa to musiałbym z nim jeżdzić do oporu aż znów by się przytrafiło to samo. Tylko nie rozumiem tej kupy dymu w tym czasie przycięcia.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 19 cze 2010, 20:49

może wtrysk sterujący lub nastawnik, sprawdzałeś te elementy ?

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 19 cze 2010, 21:02

Nie sprawdzałem bo nie wiem jak. Do tej pory zagłębiałem się w wiedzy na temat zasady działania turbo, przepływomierza, N75, IC oraz szczelności wszystkich przewodów czyli to co można samemu zrobić. Motorek chodzi równo, nie ma problemu z uruchomieniem na zimnym jak i gorącym, oleju nie ubywa.
Ale skoro twierdzisz że to wina wtrysku bądż nastawnika (u mnie co gorsze jest potencjometryczna pompa) to również zagłebie się i na ten temat i poszukam na forum.
Jednym zdaniem kolejne tygodnie szukania przyczyny a mnie auto potrzebne jest do jazdy.
Jedno udało mi sie zrobić to następne wyskoczyło.
Mimo wszystko dzięki za pomoc.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 19 cze 2010, 21:23

może i być nastawnik tak czasami bywa .,mi 2tłoki pękły <osohozi> no i kupiłem drugi silnik no trudno co zrobisz i to jeszcze ten twój potencjometryczny to też trochę kiszka :-(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 cze 2010, 22:00

kermit1978 pisze:Może coś z wtryskami (nowe 500zł szt.).
:shock: Czy ja dobrze widzę ?Kupieś nowe wtryski po 500 zł za szt? .Kasiasty jesteś :mrgreen:
kermit1978 pisze:A koleś z motoryzacyjnego powiedział że końcówek się nie kupuje.
No pewnie że nie ;-) zawsze to lepszy zarobek całe opylić.A z tym kopceniem to podłącz sobie manometr i poobserwuj co się w tym czasie dzieje z ciśnieniem doładowania

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 cze 2010, 22:04

załóż sobie na stałe manometr to będziesz wiedział dokładniej co się dzieje z silnikiem, może też się zapowietrzać i objaw będzie też podobny, kolejna sprawa to jak latasz na przekręconym przepływomierzu i masz przez to większą dawkę to też może puścić "bąka" zanim turbo da tyle powietrza co trzeba

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 20 cze 2010, 14:07

Heh

Nie, nie kasiasty nie jestem tak tylko wstąpiłem po robocie do motoryzacyjnego aby się dowiedzieć. (mam cichą nadzieję że to ani wtryski ani pompa gdyż dzieje się to dość rzadko i przeważnie jak już to powyżej 2500obr.)

Na swoim doświadczalnym przepływomierzu przejechałem około 100km i mimo wszystko założyłem ten drugi przepływomierz - w końcu i tak wydałem na niego 100zeta więc nie ma sensu kombinować a skoro stary działa to zawsze będzie od najgorszej biedy.

Tak więc dzieje się to zarówno kiedyś na starym jak i wczoraj na drugim przepływomierzu.

Manometr na stałe będę miał dopiero za dwa tygodnie. Do tego czasu znów będzie strach wyprzedzać że przerwie w trakcie :-|

Dziś znowu będzie niewielka trasa ponad 120km to zobaczymy - póki co dzięki.

Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl