[B4 1Z ] Drgania kierownicy przy prędkości od 80 do 120km/h
- kochan1984
- Forum Audi 80
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 lip 2009, 18:29
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Znalazłem przyczynę drgań u siebie. Okazało się, że przegub. Wymieniony przegub okazało się, że dostał czymś ( wymieniłem gumę bo była pęknięta ), ale nic nie wskazywało na uszkodzenie i jeździłem dalej. Jak już wymieniłem wszystko to postanowiłem wymienić przegub i co ustało :mrgreen: a tyle się z tym męczyłem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
- Lokalizacja: Świdnik
- lukaszk1989r
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
- Lokalizacja: SIERAKÓW
Tak jak kolega mówił może miałeś wymieniane amortyzatory tzn wkłady i one mogą mieć luz w kolumnie. Miałem tak samo lecz nie mogłem poszukać pierścieni centrujących więc zrobiłem obejmę sam, z blachy. Pół roku było spokoju a teraz znowu bije przy tych prędkościach i stuka po dziurach. Ewentualnie końcówki.
ja myśle albo tarcza jest któras zwichrowana albo zobacz czy ci sie nie odkreca któraś ze śrub trzymających półoski od skrzyni bo ja mialem taki sam przypadek i okazalo sie ze to jednak własnie sruby lewej półośki były poluzowanei podczas jazdy auto i kiera dostawały wibracji . ( ani wywazanie kół ani wymiana tarcz nic nie dała wcześniej a ppo dokreceniu tych śrun jak reka odjął)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
- Lokalizacja: Świdnik
Pierścienie raczej sie nie zużywają bo to jest tylko kawałek krążka plastikowego. Coś takiego: http://www.allegro.pl/item1071938194_pi ... _dotz.html Może być co najwyżej źle dobrany wymiar (piasta,felga) ale to też wątpię. A przy zwichrowanych tarczach to przy hamowaniu to kierownicę wyrywało by z rąk. Też tak miałem, w końcu zmieniłem tarcze na wentyle z 2.6 i problem się skończył
- ciechan
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
- Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
- Kontakt:
u mnie po kupnie zauważyłem, że ktoś je mocował na silikon i mam podejrzenie, że źle są osadzone, tarcze mam nowe, także ta kwestia odpada, możliwym problemem są felgi ale były już dwa razy wyważane i dalej mam drgania 80-95km/h ps. na stalówkach tego nie miałem, zastanawiam się też, czy przełożenie opon z prawej na lewą (inaczej jak było na stalówkach) może powodować drgania?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
- Lokalizacja: Świdnik
U mnie sprawa ma się troszkę inaczej.Lukasz1988 pisze:Pojdedz gdzieś do wulkanizacji to kup takie jak trzeba, nie ma mowy o mocowaniu na silikon, wymiar musi być tak dobrany żeby wchodziły na wcisk na piastę jak i w felgę. Jak na zimówkach nie ma problemu to pewnie będzie to.
Zrobione miałem:
- silentblocki wahaczy
- geometria
- wyważenie i zmiana kół przód na tył i na odwrót.
Zawieszenie w idealnym stanie, koła proste (a są to zwykłe stalówki oryginalne audi więc problem z otworem centrującym odpada). Przy hamowaniu nie telepie kierownicą.
Telepie natomiast tylko w przedziale 80-100km/h ale też nie zawsze, tylko czasami. Sprawa jest podejrzana...
końcówka drazka
Witaj mam ten sam problem co ty więc pojechałem do diagnostyka na przegląd i okazało się że trzeba wymienić ŁĄCZNIK STABILIZATORA oraz KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO tak więc polecam sprawdzić.
I u mnie pojawił sie taki problem od 80 do powyżej 100 trzęsie kierownica ustepuje gdy dodam gazu mocniej i auto ciągnie a gdy jade spokojnie lub noga z gazu to telepie strasznie zawieszenie bez luzów wszystko sprawdzilem felgi wywazane 2 razy juz pierscien jest opony goodyear. już od dłuższego czasu się z tym borykam.