Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4] Płyn do wspomagania

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 maja 2010, 22:53

Dzieki kolego Karto, za wyczerpujący wykład .U mnie jest własnie jakiś zółtawo brązowawy płyn i już myślałem że ktoś wlał jakiś syntetyczny bo niby powinien być mineralny zielony. Nic sie oczywiście nie dzieje z wspomaganiem .Więc się nie dotykam

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 20 cze 2010, 00:05

koledzy a ja mam takie pytanie czy po wymianie płynu wspomagania , wspomaganie bedzie działało lepiej tzn kierownica bedzie sie lzej obracac czy nie ma to znaczenia ??? proszę o odpowiedzi

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 cze 2010, 11:34

Ja u siebie odczułem jakby bardziej delikatnie chodzi znaczy lżej się kręci kierownicą

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 20 cze 2010, 14:24

ale czy ta różnica jest znacząca czy wymiana nic nie da zbytnio w poprawie lekkosci skrecania

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 03 lip 2010, 20:48

koledzy po przeczytaniu całego tematu poszedłem sprawdzić jaki mam płyn i jest on koloru takiego ciemnego ale dostałem wszystkie płyny od poprzedniego właściciela i patrzę na tą butelkę i jest to płyn syntetyczny Febi S6162 i się przestraszyłem. nieszczelności były zawsze i poprzedni właściciel też mówił, że od początku były ale nie na pompie ale na kolumnie, chyba przy podłączeniu przewodu. wspomaganie działa normalnie u mnie przez rok i poprzednio przez kilka lat.

czy wymienić to na mineralny? co jeszcze powinienem wymienić?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lip 2010, 16:44

na zbiorniczku jest napisane G002000 czyli zielony mineralny tego akurat już nie produkują może być FEBI zielony jako zamiennik <ok>

[ Dodano: 2010-07-04, 16:56 ]
Kokos pisze:koledzy po przeczytaniu całego tematu poszedłem sprawdzić jaki mam płyn i jest on koloru takiego ciemnego ale dostałem wszystkie płyny od poprzedniego właściciela i patrzę na tą butelkę i jest to płyn syntetyczny Febi S6162 i się przestraszyłem. nieszczelności były zawsze i poprzedni właściciel też mówił, że od początku były ale nie na pompie ale na kolumnie, chyba przy podłączeniu przewodu. wspomaganie działa normalnie u mnie przez rok i poprzednio przez kilka lat.

czy wymienić to na mineralny? co jeszcze powinienem wymienić?
najlepiej to weź w strzykawkę trochę niech odstoi z 2-3godz. i będzie widać jaki kolor

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 05 lip 2010, 18:51

ja wiem, że to syntetyk i o kolor tu nie chodzi ale czy mam wymienić?

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 07 lip 2010, 19:02

Kokos pisze:ja wiem, że to syntetyk i o kolor tu nie chodzi ale czy mam wymienić?
Nie syntetyk tylko mineralny. Jak wymienisz pewnie się coś rozcieknie jak nie wymienisz tez w końcu jakieś uszczelnienie nie wytrzyma i się układ rozszczelni bądź przestanie prawidłowo działać.

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 07 lip 2010, 20:29

ale czy jest jakas znacząca różnica w lekkości skręcania , obracania kierownica po wymianie tego oleju czy nie ma ?

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 12 lip 2010, 21:30

w piątek wymieniłem ten płyn i nie zauważyłem różnicy w kręceniu może minimalna ale co ważne to to, że przed wymianą jak miałem nieprawidłowy płyn syntetyczny to poziom się w zbiorniczku nie zmieniał a po wymianie na mineralny się zmienia i tak jak kręcę na max w prawo to jest mniej, a w jak w lewo to jest więcej w zbiorniczku, moim zdaniem wynika to z faktu chowania i wysuwania się z kolumny tego pręta (nie wiem jak to się dokładnie nazywa) co kieruje drążkami.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 12 lip 2010, 22:42

Kokos, tez mi sie tak wydaje bo laga tego trzpienia jest tak dluga jak cala maglownica, a zeby ja poruszyc trzeba zostawic wolne miejsce na plyn ktorego poziom moze sie zmieniac

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 24 sie 2010, 15:00

Koledzy pozwolę sobie odświeżyć temat, bo już się pogubiłem z tymi płynami FEBI. Dziś nabyłem właśnie olej FEBI 06162 do wspomagania. I natknąłem się na ten temat. Chodzi o post kolegi Karto. Patrząc na jego problemy i na zdjęcia oleju myślę sobie - no to ładnie, dali mi syntetyka choć prosiłem o minerała. Ale okazuje, mimo że butelka i etykieta jest identyczna z tą od kolegi Karto, różni się jednym szczegółem. Mianowicie u mnie jest napisane:
06161 - mineral based (green) a pod spodem
Mineral based oil for.... power steering
A nie jak u Karto synthetic oil for... power steering - reszta etykiety jest identyczna
Czyli na mój rozum wychodzi że jednak mam minerał.
Pytanie lać to do wspomagania czy oddać, bo już jestem głupi z tego wszystkiego

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 24 sie 2010, 21:25

jak ja niedawno kupowałem to mineralny miał nr: M6162 a syntetyczny S6162 i kolor butelki jest inny, zielony kolor butelki i czerwony korek to syntetyczny a biała butelka i zielony korek to mineralny. byłem chyba w 3 sklepach i wszyscy tak mieli.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 04 wrz 2010, 19:21

A u mnie w b2 i 2 b4 kolor czerwony i ciul wie na co zmienić czy teraz zielony im nie zaszkodzi :!: :?:

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 04 wrz 2010, 21:13

u mnie ciezko bylo powiedziec jakiego koloru byl kupilem zielony febi zalalem jezdze tak juz rok po wymianie i jest ok wczesniej pompa wspomagania brzeczala po wymianie na nowy plyn po jakims czasie ustalo lomotanie i jest cisza wiec chyba ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl