[B4 1,9TDI 1Z] Turbina i sprzęgło
[B4 1,9TDI 1Z] Turbina i sprzęgło
Panowie od pewnego czasu mam problem i nie wiem czy dobre myśle:( mam 1Z na BOSCHu i od pewnego czasu auto jeździ kangurkiem(skacze przy ruszaniu i czasem przy zmianie biegu po puszczeniu sprzęgła. Szczególnie jest to wyczuwalne jak auto jest zagrzane i np. stojąc w korku. I teraz tak nie wiem czy to siada docisk na sprzęgle czy wyrobione są poduszki pod skrzynią lub silnikiem. Sprzęgło jest raczej do wymiany tylko na jakie zminiać biorąc pod uwagę to że autko w najbliższym czasie będę zwiększał moc i żeby wytrzymało jak najdłużej?? Doradźcie coś :cry:
Drugi problem to chyba turbo lub coś innego. Czasem auto ciągnie jak szalone i czuć kiedy turbina pompuje bo auto rwie a czasem nie może się zebrać. Nawet przy 3tys. obrotów nie czuć tego wystrzału mocy. Niekiedy już tak od 2200tys. obrotów auto dostaje strzała i idzie do przodu. Wrażenie jakby się turbina zacinała :cry: No i pytanie co to może być?? jeśli bym miał wymieniać Turbo to na jakie najlepiej??? Biorąc pod uwagę zwiększenie mocy??
czekam na jakieś wskazówki i rady
Drugi problem to chyba turbo lub coś innego. Czasem auto ciągnie jak szalone i czuć kiedy turbina pompuje bo auto rwie a czasem nie może się zebrać. Nawet przy 3tys. obrotów nie czuć tego wystrzału mocy. Niekiedy już tak od 2200tys. obrotów auto dostaje strzała i idzie do przodu. Wrażenie jakby się turbina zacinała :cry: No i pytanie co to może być?? jeśli bym miał wymieniać Turbo to na jakie najlepiej??? Biorąc pod uwagę zwiększenie mocy??
czekam na jakieś wskazówki i rady
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No i sam sobie odpowiedziałeś ,poduszki silnika i skrzyni zostaw w spokoju ,o ile masz ori to lepszych na pewno nie znajdziesz a po wymianie na zamienniki poczujesz dopiero jak ci się pięknie przenoszą wibracje na budę .Szarpanie przy ruszaniu po mocnym zagrzaniu jest ewidentnie spowodowane kończącym sie sprzęgłem ,miałem dokładnie to samo .Po wymianie sprzęgła jak ręką odjął .Sprzęgło kompletne Luk-a ,koszt ok 400złkamilek89 pisze:Panowie od pewnego czasu mam problem i nie wiem czy dobre myśle:( mam 1Z na BOSCHu i od pewnego czasu auto jeździ kangurkiem(skacze przy ruszaniu i czasem przy zmianie biegu po puszczeniu sprzęgła. Szczególnie jest to wyczuwalne jak auto jest zagrzane i np. stojąc w korku. I teraz tak nie wiem czy to siada docisk na sprzęgle czy wyrobione są poduszki pod skrzynią lub silnikiem. Sprzęgło jest raczej do wymiany
Wymianę turbiny sobie daruj bo mocy od tego nie przybędzie ,nie tędy droga .Twój problem to najprawdopodobniej szwankujący zaworek n75 który steruje zaworem upustowym turbinykamilek89 pisze:Drugi problem to chyba turbo lub coś innego. Czasem auto ciągnie jak szalone i czuć kiedy turbina pompuje bo auto rwie a czasem nie może się zebrać. Nawet przy 3tys. obrotów nie czuć tego wystrzału mocy. Niekiedy już tak od 2200tys. obrotów auto dostaje strzała i idzie do przodu. Wrażenie jakby się turbina zacinała :cry: No i pytanie co to może być?? jeśli bym miał wymieniać Turbo to na jakie najlepiej???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
- Lokalizacja: lublin
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Luk za 500 mozna kupic bo ostatnio sie pytalem jak bylem u kumpla w warsztacie.. nawet chyba 450 jak dobrze kojarze... z tego co wiem to SACHS jest drozszy a nie tanszy.. 800-1000zeta..
N75 mozna sprawdzic na krotko.. ja go odpialem i na krotko na kabelkach do aku i dmuchajac w ten zaworek widac bylo czy sie zamyka/otwiera... ale chyba bez wyciagania mozna go sprawdzic.. ale niech sie ktos inny wypowie bo nie chce w blad wprowadzac.
N75 mozna sprawdzic na krotko.. ja go odpialem i na krotko na kabelkach do aku i dmuchajac w ten zaworek widac bylo czy sie zamyka/otwiera... ale chyba bez wyciagania mozna go sprawdzic.. ale niech sie ktos inny wypowie bo nie chce w blad wprowadzac.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
- Lokalizacja: lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
- Lokalizacja: lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Kolega w sklepie załatwił Niby nowy LUK ale delikatny jakiś ,stare ori wyciągniete z auta wyglądało solidniejtokarka606 pisze:Ale to chyba na allegro.Luk kosztuje ok.700pln
Juz chyba wieszMati910807 pisze:A jak sprawdzic czy działa prawidłowo
[ Dodano: 2010-06-20, 22:19 ]
Tak nie sprawdzisz ,sprawdzając w ten sposób niby działa prawidłowo ale nie do końca .Jedyna metoda sprawdzenia to odpięcie wężyka od turbo i podpiecie bezpośrednio do gruchy WGjaco124 pisze:N75 mozna sprawdzic na krotko.. ja go odpialem i na krotko na kabelkach do aku i dmuchajac w ten zaworek widac bylo czy sie zamyka/otwiera...
[ Dodano: 2010-06-20, 22:22 ]
Tam to jest w audi na boschu do końca 93 roku ,na pierburgu n75 jest przy obudowie rozrządu przykręcony do rury z tworzywa idącej z ickamilek89 pisze:jak otworzysz klape po prawej stronie na wysokości 2 śrubki mocującej błotnik do ramy. a najprościje obok obudowy filtra powietrza. wychodzą z niego 3 wężyki