Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 1Z] Turbina i sprzęgło

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

[B4 1,9TDI 1Z] Turbina i sprzęgło

Post autor: kamilek89 » 20 cze 2010, 19:49

Panowie od pewnego czasu mam problem i nie wiem czy dobre myśle:( mam 1Z na BOSCHu i od pewnego czasu auto jeździ kangurkiem(skacze przy ruszaniu i czasem przy zmianie biegu po puszczeniu sprzęgła. Szczególnie jest to wyczuwalne jak auto jest zagrzane i np. stojąc w korku. I teraz tak nie wiem czy to siada docisk na sprzęgle czy wyrobione są poduszki pod skrzynią lub silnikiem. Sprzęgło jest raczej do wymiany tylko na jakie zminiać biorąc pod uwagę to że autko w najbliższym czasie będę zwiększał moc i żeby wytrzymało jak najdłużej?? Doradźcie coś :cry:

Drugi problem to chyba turbo lub coś innego. Czasem auto ciągnie jak szalone i czuć kiedy turbina pompuje bo auto rwie a czasem nie może się zebrać. Nawet przy 3tys. obrotów nie czuć tego wystrzału mocy. Niekiedy już tak od 2200tys. obrotów auto dostaje strzała i idzie do przodu. Wrażenie jakby się turbina zacinała :cry: No i pytanie co to może być?? jeśli bym miał wymieniać Turbo to na jakie najlepiej??? Biorąc pod uwagę zwiększenie mocy??

czekam na jakieś wskazówki i rady :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 cze 2010, 20:04

kamilek89 pisze:Panowie od pewnego czasu mam problem i nie wiem czy dobre myśle:( mam 1Z na BOSCHu i od pewnego czasu auto jeździ kangurkiem(skacze przy ruszaniu i czasem przy zmianie biegu po puszczeniu sprzęgła. Szczególnie jest to wyczuwalne jak auto jest zagrzane i np. stojąc w korku. I teraz tak nie wiem czy to siada docisk na sprzęgle czy wyrobione są poduszki pod skrzynią lub silnikiem. Sprzęgło jest raczej do wymiany
No i sam sobie odpowiedziałeś ,poduszki silnika i skrzyni zostaw w spokoju ,o ile masz ori to lepszych na pewno nie znajdziesz a po wymianie na zamienniki poczujesz dopiero jak ci się pięknie przenoszą wibracje na budę .Szarpanie przy ruszaniu po mocnym zagrzaniu jest ewidentnie spowodowane kończącym sie sprzęgłem ,miałem dokładnie to samo .Po wymianie sprzęgła jak ręką odjął .Sprzęgło kompletne Luk-a ,koszt ok 400zł
kamilek89 pisze:Drugi problem to chyba turbo lub coś innego. Czasem auto ciągnie jak szalone i czuć kiedy turbina pompuje bo auto rwie a czasem nie może się zebrać. Nawet przy 3tys. obrotów nie czuć tego wystrzału mocy. Niekiedy już tak od 2200tys. obrotów auto dostaje strzała i idzie do przodu. Wrażenie jakby się turbina zacinała :cry: No i pytanie co to może być?? jeśli bym miał wymieniać Turbo to na jakie najlepiej???
Wymianę turbiny sobie daruj bo mocy od tego nie przybędzie ,nie tędy droga .Twój problem to najprawdopodobniej szwankujący zaworek n75 który steruje zaworem upustowym turbiny

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 20 cze 2010, 20:27

Munior czyli ze sprzęgłem dobrze wymyśliłem :mrgreen: rozważałem też zakup sprzęgła SACHS-a i nie wiem który lepszy bo niby SACHS tańszy od LUK-a :-/


no to trzeba szukać zaworka n75 :-/
a turbo jakie można by było założyć żeby pod mody było mocniejsze??

Mati910807
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
Lokalizacja: lublin

Post autor: Mati910807 » 20 cze 2010, 20:48

A który to zaworek n75 i jak go sprawdzic?

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 20 cze 2010, 20:50

jak otworzysz klape po prawej stronie na wysokości 2 śrubki mocującej błotnik do ramy. a najprościje obok obudowy filtra powietrza. wychodzą z niego 3 wężyki

Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 20 cze 2010, 21:07

jak sprzęgło to ja bym brał SACHSA a co do turbiny to sprawdz ten zaworek n75 bo pewnie to jego wina, mozliwe ze sie przycina..

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 20 cze 2010, 21:19

a jeszcze małe pytanko: jak można sprawdzić prawidłowe działanie n75??

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 20 cze 2010, 21:21

MUNIOR pisze:Sprzęgło kompletne Luk-a ,koszt ok 400zł
Ale to chyba na allegro.Luk kosztuje ok.700pln w sklepie,nawet jak masz zniżkę to za 400 nie masz szans kupić.

Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 20 cze 2010, 21:29

Luk za 500 mozna kupic bo ostatnio sie pytalem jak bylem u kumpla w warsztacie.. nawet chyba 450 jak dobrze kojarze... z tego co wiem to SACHS jest drozszy a nie tanszy.. 800-1000zeta..

N75 mozna sprawdzic na krotko.. ja go odpialem i na krotko na kabelkach do aku i dmuchajac w ten zaworek widac bylo czy sie zamyka/otwiera... ale chyba bez wyciagania mozna go sprawdzic.. ale niech sie ktos inny wypowie bo nie chce w blad wprowadzac.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 20 cze 2010, 21:31

http://sklep.intercars.com.pl/?start=tree

Nie dawno wymieniałem i LUK jest dwie stówy droższy.

Mati910807
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
Lokalizacja: lublin

Post autor: Mati910807 » 20 cze 2010, 21:36

Juz wiem gdzie jest ten zaworek n75 A jak sprawdzic czy działa prawidłowo

Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 20 cze 2010, 21:40

Mati910807 pisze:Juz wiem gdzie jest ten zaworek n75 A jak sprawdzic czy działa prawidłowo
LINK1

czasem wystarczy uzyc szukajki..nie boli :mrgreen:

Mati910807
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 26 mar 2010, 21:55
Lokalizacja: lublin

Post autor: Mati910807 » 20 cze 2010, 21:47

Dzieki :lol:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 cze 2010, 22:15

tokarka606 pisze:Ale to chyba na allegro.Luk kosztuje ok.700pln
Kolega w sklepie załatwił ;-) Niby nowy LUK ale delikatny jakiś ,stare ori wyciągniete z auta wyglądało solidniej :-/
Mati910807 pisze:A jak sprawdzic czy działa prawidłowo
Juz chyba wiesz

[ Dodano: 2010-06-20, 22:19 ]
jaco124 pisze:N75 mozna sprawdzic na krotko.. ja go odpialem i na krotko na kabelkach do aku i dmuchajac w ten zaworek widac bylo czy sie zamyka/otwiera...
Tak nie sprawdzisz ,sprawdzając w ten sposób niby działa prawidłowo ale nie do końca .Jedyna metoda sprawdzenia to odpięcie wężyka od turbo i podpiecie bezpośrednio do gruchy WG

[ Dodano: 2010-06-20, 22:22 ]
kamilek89 pisze:jak otworzysz klape po prawej stronie na wysokości 2 śrubki mocującej błotnik do ramy. a najprościje obok obudowy filtra powietrza. wychodzą z niego 3 wężyki
Tam to jest w audi na boschu do końca 93 roku ,na pierburgu n75 jest przy obudowie rozrządu przykręcony do rury z tworzywa idącej z ic

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 25 cze 2010, 12:06

przed wczoraj wyczyściłek u siebie przepływomierz a szczególnie ten miedziany drucik czyli chyba jest to jakiś czujnik i auto jest żwawsze i lepiej jakby ciągło :mrgreen: ten drucik był zachlapany olejem i jakimś osadem a teraz się błyszczy. <ok>

jeszcze by sprawdzic N75 :-x

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl