[B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
-
- Forum Audi 80
- Posty: 337
- Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
- Imię: Pawel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Torun
[B4 1z] przekaźnik klimatyzacji
Witam
Mam mały problem z klimatyzacją. Otóż klima sobie ładnie działała do momentu aż oddałem audi na wymianę rozrządu. Po wymianie przy włączonej klimatyzacji sprężarka włączała sie na chwilkę i potem wyłączała i tak w kółko. Zauważyłem odłączone dolne przewody od opornicy. Mechanik stwierdził, że to nie potrzebne i przewody zlutował razem i teraz twierdzi, że uszkodzony jest przekaźnik 342. Teraz po włączeniu klimatyzacji wiatrak ani sprężarka nie startuje(diada na przycisku świeci). czy możliwe, że to odłączenie przewodów od opornicy spowodowało uszkodzenie przekaźnika?
Mam mały problem z klimatyzacją. Otóż klima sobie ładnie działała do momentu aż oddałem audi na wymianę rozrządu. Po wymianie przy włączonej klimatyzacji sprężarka włączała sie na chwilkę i potem wyłączała i tak w kółko. Zauważyłem odłączone dolne przewody od opornicy. Mechanik stwierdził, że to nie potrzebne i przewody zlutował razem i teraz twierdzi, że uszkodzony jest przekaźnik 342. Teraz po włączeniu klimatyzacji wiatrak ani sprężarka nie startuje(diada na przycisku świeci). czy możliwe, że to odłączenie przewodów od opornicy spowodowało uszkodzenie przekaźnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
Uszkodzony jest mechanik który wymieniał Tobie rozrząd :!:p-a-b-u pisze:Zauważyłem odłączone dolne przewody od opornicy. Mechanik stwierdził, że to nie potrzebne i przewody zlutował razem i teraz twierdzi, że uszkodzony jest przekaźnik 342.
Po jaki h... grzebał przy opornicy wymieniając rozrząd (Może w swoim autku miał padniętą lub przekaźnik)
Wydaje mi się że dobry kierunek ale czujnik chyba jest OK tylko ciśnienie w układzie wzrasta przez zbyt wysoką temperaturę w który jest zbijana wentylatorkami a one mają jakąś śmieszną zworkę i nie wiadomo czy na pierwszy bieg czy na drugi bieg :?:vito_82 pisze:Może padnięty tj. za czuły :lol: czujnik-presostat wysokiego ciśnienia w układzie...
Popraw pana majstra i zrób jak AUDI każe a będzie OK :!:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 337
- Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
- Imię: Pawel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Torun
wychodzi na to, że "mechanik" grzebiąc pod maską urwał te dolne przewody. nie dał rady odkręcić śrubki dolnego zacisku od opornicy i dość mocno ją zmasakrował. nie chciał się do tego przyznać i zlutował kable razem. Teraz szukam nowej opornicy i powinno być już ok.
[ Dodano: 2010-06-28, 11:29 ]
Teraz mam niestety kolejne pytanie.
Czy opornicę zaznaczoną na czerwono można zastąpić tym modelem powyżej? u siebie mam tą większą i niestety cięzko ją dostać, a podpatrzyłem w innej 80 z klimą i miała tą zółtawą opornice.
[ Dodano: 2010-06-28, 11:29 ]
Teraz mam niestety kolejne pytanie.
Czy opornicę zaznaczoną na czerwono można zastąpić tym modelem powyżej? u siebie mam tą większą i niestety cięzko ją dostać, a podpatrzyłem w innej 80 z klimą i miała tą zółtawą opornice.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ten mechanik to jakis glupek, teraz to mozesz po kazdej usterce klimatyzacji i elektryki isc do niego po odszkodowanie, wogule sie dziwie ze tego nierobi on juz na swoj koszt, wez kogos ze soba wygadanego i zalatw, wiesz to niemoja sprawa ale az mnie ponioslo na sama mysl o takich mechanikachp-a-b-u pisze:Mechanik stwierdził, że to nie potrzebne i przewody zlutował razem i teraz twierdzi, że uszkodzony jest przekaźnik 342
tu masz fotki http://www.aukcjoner.pl/gallery/0024684 ... -579C.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 96
- Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
- Lokalizacja: nowy sacz
Witam ja mam podobny problem, niedawno kupiłem audi 2.3 ng z klimą (do nabicia). Auto posiada 2 biegowy wentylator chłodnic, przy wentylatorze zauważyłem że ktoś "wydarł" pin służący do pierwszego biegu wentylatora. Po naprawie pinu wentylator cały czas chce chodzić na 1biegu niezależnie czy jest włączony zapłon i czy jest włączona klima. sprawdziłem wlącznik klimy i czujnik temp cieczy załączający wentylator(na dole chłodnicy)- sprawny na oba biegi. Ciecz chłodząca nagrzewa mi się do 100' a nie jak książkowo wskazówka nie powinna przekroczyć 90'. Wnioskuje że to przekaźnik nr 3 (u mnie 272) ponieważ tylko po podpięciu klemy słychać w nim tyknięcie niezależnie czy zapłon jest włączony i czy włączona jest klima. Gdy wyciągam przekaźnik nr3 przestaje podawać napięcie na 1bieg wentylatora- włącza go dopiero przekaźnik 11 (u mnie 214, bez względu czy jest wpięty przekaźnik nr 3). I tu zwracam się z pytaniem czy ma to związek z klimą i ewentualną jakąś usterką instalacji klimy, jaki przekaźnik powinien być w gnieździe 3 ? I z prośbą czy mógł by mi ktoś posiadający ten sam silnik z klimą zrobić fotkę przekaźników, bo w moim aucie jest dużo niedociągnięć i wnioskuje że te auto już kiedyś zaczeło iść na części a po pewnym czasie ktoś je zpowrotem zaczął kompletować