Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

[B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: p-a-b-u » 16 cze 2010, 18:48

Witam

Mam mały problem z klimatyzacją. Otóż klima sobie ładnie działała do momentu aż oddałem audi na wymianę rozrządu. Po wymianie przy włączonej klimatyzacji sprężarka włączała sie na chwilkę i potem wyłączała i tak w kółko. Zauważyłem odłączone dolne przewody od opornicy. Mechanik stwierdził, że to nie potrzebne i przewody zlutował razem i teraz twierdzi, że uszkodzony jest przekaźnik 342. Teraz po włączeniu klimatyzacji wiatrak ani sprężarka nie startuje(diada na przycisku świeci). czy możliwe, że to odłączenie przewodów od opornicy spowodowało uszkodzenie przekaźnika?

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 16 cze 2010, 19:43

Witam

Podłącze sie do tematu ponieważ mam podobny problem z klimą z tym że jak ja włącze klimę to po chwili startuje wiatrak i sprężarka ale po kilku minutach się rozłącza. chłodzi w miarę dobrze tylko za krutko. Dlaczego się wyłącza?

vito_82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: vito_82 » 19 cze 2010, 14:30

Może padnięty tj. za czuły :lol: czujnik-presostat wysokiego ciśnienia w układzie...

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 19 cze 2010, 23:16

p-a-b-u pisze:Zauważyłem odłączone dolne przewody od opornicy. Mechanik stwierdził, że to nie potrzebne i przewody zlutował razem i teraz twierdzi, że uszkodzony jest przekaźnik 342.
Uszkodzony jest mechanik który wymieniał Tobie rozrząd :!:
Po jaki h... grzebał przy opornicy wymieniając rozrząd (Może w swoim autku miał padniętą lub przekaźnik)
vito_82 pisze:Może padnięty tj. za czuły :lol: czujnik-presostat wysokiego ciśnienia w układzie...
Wydaje mi się że dobry kierunek ale czujnik chyba jest OK tylko ciśnienie w układzie wzrasta przez zbyt wysoką temperaturę w który jest zbijana wentylatorkami a one mają jakąś śmieszną zworkę i nie wiadomo czy na pierwszy bieg czy na drugi bieg :?:
Popraw pana majstra i zrób jak AUDI każe a będzie OK :!:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 cze 2010, 12:03

Opornica musi byc podłaczona ona steruje predkosciami wentylatorów, jezeli wentylator nie działą to przy zbyt duzym cisnieniu sprezarka moze sie rozłaczac, sprawdż tez wtyczki od czujników przy chłodnicy klimy.

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 21 cze 2010, 17:53

wychodzi na to, że "mechanik" grzebiąc pod maską urwał te dolne przewody. nie dał rady odkręcić śrubki dolnego zacisku od opornicy i dość mocno ją zmasakrował. nie chciał się do tego przyznać i zlutował kable razem. Teraz szukam nowej opornicy i powinno być już ok.

[ Dodano: 2010-06-28, 11:29 ]
Teraz mam niestety kolejne pytanie.

Czy opornicę zaznaczoną na czerwono można zastąpić tym modelem powyżej? u siebie mam tą większą i niestety cięzko ją dostać, a podpatrzyłem w innej 80 z klimą i miała tą zółtawą opornice.

Obrazek

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 20 gru 2010, 20:32

Panowie może mi ktoś powie jakie ma być ciśnienie czynnika w klimatyzacji manualnej :?: Bo kurde przez ten czujnik przy parowniku nie przepływa prąd i nie włącza klimy, jak podepnę na ostro to chodzi... Może za mało mi gość czynnika nabił i dlatego czujnik nie puszcza...?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 gru 2010, 21:42

Zależy na jakim środku wiec podaje:

R12 21.3-28.4 Psi (1.47-1.96 bar)
R134a 21.3-35.5 Psi (1.47-2.45 bar)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 20 gru 2010, 22:34

Jarewa, dzięki wielkie, chodziło mi o R12. ;-)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 21 gru 2010, 16:40

p-a-b-u pisze:Mechanik stwierdził, że to nie potrzebne i przewody zlutował razem i teraz twierdzi, że uszkodzony jest przekaźnik 342
ten mechanik to jakis glupek, teraz to mozesz po kazdej usterce klimatyzacji i elektryki isc do niego po odszkodowanie, wogule sie dziwie ze tego nierobi on juz na swoj koszt, wez kogos ze soba wygadanego i zalatw, wiesz to niemoja sprawa ale az mnie ponioslo na sama mysl o takich mechanikach

arek1977

Post autor: arek1977 » 19 maja 2011, 13:45

Witam wszystkich macie może fotkę tego przekaźnika??
przekażnik klimatyzacji nr 342

owojtas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 05 wrz 2010, 12:12

Post autor: owojtas » 19 maja 2011, 16:48


kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 28 maja 2011, 06:20

witam ,
Panowie jak w układzie klimatyzacji jest za mało czynnika to możne się wtedy nie załączać klima ?

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 03 cze 2011, 23:17

tak jeśli będzie za mało czynnika to klima się nie włączy jedno z zabezpieczeń

Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: zimektm » 30 sie 2011, 15:52

Witam ja mam podobny problem, niedawno kupiłem audi 2.3 ng z klimą (do nabicia). Auto posiada 2 biegowy wentylator chłodnic, przy wentylatorze zauważyłem że ktoś "wydarł" pin służący do pierwszego biegu wentylatora. Po naprawie pinu wentylator cały czas chce chodzić na 1biegu niezależnie czy jest włączony zapłon i czy jest włączona klima. sprawdziłem wlącznik klimy i czujnik temp cieczy załączający wentylator(na dole chłodnicy)- sprawny na oba biegi. Ciecz chłodząca nagrzewa mi się do 100' a nie jak książkowo wskazówka nie powinna przekroczyć 90'. Wnioskuje że to przekaźnik nr 3 (u mnie 272) ponieważ tylko po podpięciu klemy słychać w nim tyknięcie niezależnie czy zapłon jest włączony i czy włączona jest klima. Gdy wyciągam przekaźnik nr3 przestaje podawać napięcie na 1bieg wentylatora- włącza go dopiero przekaźnik 11 (u mnie 214, bez względu czy jest wpięty przekaźnik nr 3). I tu zwracam się z pytaniem czy ma to związek z klimą i ewentualną jakąś usterką instalacji klimy, jaki przekaźnik powinien być w gnieździe 3 ? I z prośbą czy mógł by mi ktoś posiadający ten sam silnik z klimą zrobić fotkę przekaźników, bo w moim aucie jest dużo niedociągnięć i wnioskuje że te auto już kiedyś zaczeło iść na części a po pewnym czasie ktoś je zpowrotem zaczął kompletować

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl