[Wszystkie] Huczenie-diagnoza łożysk przednich kół i skrzyni
[Wszystkie] Huczenie-diagnoza łożysk przednich kół i skrzyni
Huczenie słychać wyraźnie od 30km/h. Bez różnicy czy pod obciążeniem czy nie (dodawanie, puszczenie gazu, luz), czy na hopkach czy po równym tak samo huczy.
Jest pulsujące proporcjonalnie do prędkości. Im szybciej tym głośniej nie wycisza się.
Dobiega z przodu jakby z prawej str. trochę bardziej. W zakrętach bez zmian huczy, jedynie przy zakręcie w lewo częstotliwość pulsacji jakby rośnie.
Normalnie na wprost jest graficznie mniej więcej taki odgłos: łłłoooołłłoooołłłoooo w zakręcie łłoołłoołłoołłoo (przyśpiesza).
Normalnie bym wymienił łożyska ale one są 1,5roczne, MaxGear czy jakoś tak. Fag'owskie 100zł za szt. więc sprawdzać wymieniając to nie bardzo.
Podnosiłem obie strony, odpalałem motorek 3 lub 4 bieg do 70km/h luz, gaszę i huczenie jest z jednej i z drugiej str. takie samo. Wcześniej myślałem że to skrzynia ale mam wymienioną i objaw nie ustąpił jest identyczny (nie możliwe żeby skrzynie były identycznie zużyte, tym bardziej że na dyferencjale starej skrzyni nie ma śladów uszkodzonych łożysk).
Przeguby 3szt. ok. półroczne, 1 stary nic mu nie dolega ale one i tak by nie huczały tylko pstrykały a tego nie ma.
Zaczęło się na jesieni cicho i potem coraz głośniej. Teraz czuć to na kierownicy i w stopach jednak od dłuższego czasu nie rośnie hałas.
Łożyska nie grzeją się nawet po kilkudziesięciu km. Ni mają luzu.
Tył 100% cichy.
Co to może być albo jak można jeszcze wyeliminować łożyska piast lub je właśnie zakwalifikować do wymiany?
Jest pulsujące proporcjonalnie do prędkości. Im szybciej tym głośniej nie wycisza się.
Dobiega z przodu jakby z prawej str. trochę bardziej. W zakrętach bez zmian huczy, jedynie przy zakręcie w lewo częstotliwość pulsacji jakby rośnie.
Normalnie na wprost jest graficznie mniej więcej taki odgłos: łłłoooołłłoooołłłoooo w zakręcie łłoołłoołłoołłoo (przyśpiesza).
Normalnie bym wymienił łożyska ale one są 1,5roczne, MaxGear czy jakoś tak. Fag'owskie 100zł za szt. więc sprawdzać wymieniając to nie bardzo.
Podnosiłem obie strony, odpalałem motorek 3 lub 4 bieg do 70km/h luz, gaszę i huczenie jest z jednej i z drugiej str. takie samo. Wcześniej myślałem że to skrzynia ale mam wymienioną i objaw nie ustąpił jest identyczny (nie możliwe żeby skrzynie były identycznie zużyte, tym bardziej że na dyferencjale starej skrzyni nie ma śladów uszkodzonych łożysk).
Przeguby 3szt. ok. półroczne, 1 stary nic mu nie dolega ale one i tak by nie huczały tylko pstrykały a tego nie ma.
Zaczęło się na jesieni cicho i potem coraz głośniej. Teraz czuć to na kierownicy i w stopach jednak od dłuższego czasu nie rośnie hałas.
Łożyska nie grzeją się nawet po kilkudziesięciu km. Ni mają luzu.
Tył 100% cichy.
Co to może być albo jak można jeszcze wyeliminować łożyska piast lub je właśnie zakwalifikować do wymiany?
- damianmp33
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 maja 2009, 20:41
- Lokalizacja: Leżajsk/Podkarpackie
czy ktoś doszedł do przyczyny huczenia opisanego w pierwszym poście? mam identyczny problem, przy około 80 km/h trzeba podnosić głos aby rozmawiać z pasażerem. łożyska zewnętrzne przednie wymienione. wciąż huczy. Obsłuchiwałem auto i huk dochodzi ze skrzyni biegów, drgania roznoszą się po karoserii tak że na podłodze czuć wyraźnie jakbym jechałpo bardzo szorstkim asfalcie. Mam quattro, ale ten dźwięk dochodzi z przedniej części skrzyni bliżej wyjścia przednich półosi. Co to może być?
Nie wiem co to było ale nowy właściciel dalej tak jeździ, stwierdził że trochę bardziej huczy. Stawiam jednak na skrzynię a dokładnie na łożyska mechanizmu różnicowego. Ewentualnie wew przeguby które można wyjąć, rozebrać, wyczyścić do sucha ze smaru i oblukać czy nie mają śladów większego zużycia (rysy, rowki, kulki wyszczerbione itd)
Zaryzykowałbym jednak i jeszcze kupił FAGowskie łożyska piast, na koniec bym wyszarpałbym skrzynię, rozebrał żeliwo oddzielnie, alu oddzielnie i na recykling, będzie na 1/3 drugiej skrzyni bo naprawa nijak się opłaca
Zaryzykowałbym jednak i jeszcze kupił FAGowskie łożyska piast, na koniec bym wyszarpałbym skrzynię, rozebrał żeliwo oddzielnie, alu oddzielnie i na recykling, będzie na 1/3 drugiej skrzyni bo naprawa nijak się opłaca
Panowie podczepię się pod temat – wymieniałem ostatnio półoś,przy okazji przegub wew. po zabiegu coś huczy mi z przodu – jakby z lewej strony. Najbardziej słychać ta między 40 – 60 km/h . Podejrzewam ,że łożysko w kole ale pewności nie mam w 100 % czy można to jakoś w pełni zdiagnozować czytałem kilka tematów ale opinie są różne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
audi 80 b4[1z] łozysko przednie..
Witam.
od niedawno uzeram sie z dziwnym hałasem tzn jak jade po luku w lewo to słychac jak w prawym kole cos wyje i jakby kolki jescze do tego dawały głos..... jak moge zdiagnozowac czy to łozysko...
mowie odrazu ze przeguby były robione miesiac temu i srube trzymajacom srodek dokreciłem kluczem elektrycznym...
od niedawno uzeram sie z dziwnym hałasem tzn jak jade po luku w lewo to słychac jak w prawym kole cos wyje i jakby kolki jescze do tego dawały głos..... jak moge zdiagnozowac czy to łozysko...
mowie odrazu ze przeguby były robione miesiac temu i srube trzymajacom srodek dokreciłem kluczem elektrycznym...
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Tomcionerwus, temat szeroko opisywany szukaj :!:
Tomcionerwus, używaj szukajki bo tematów jest naprawdę masa https://cse.google.com/cse?cx=partner-p ... 20buczenie
Tomcionerwus, używaj szukajki bo tematów jest naprawdę masa https://cse.google.com/cse?cx=partner-p ... 20buczenie