Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S kat. PM] Problem z układem paliwowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
robredo77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:56

[B3 1.8 S kat. PM] Problem z układem paliwowym

Post autor: robredo77 » 23 cze 2010, 10:44

Opis problemu:
Zaczęło się nagle (jakieś dwa miesiące temu), gdy zatankowałem 5 L 98 PB na stacji Neste. Ruszając ze stacji na benzynie autem zaczęło trząść, szarpać jakby brakowało benzyny. Po przełączeniu na gaz wszystko OK. Pomyślałem że coś się przytkało i postawiłem na filtr paliwa, którego od chwili zakupu 5 lat temu nie wymiałem. Wymiana filtra niewiele pomogła – obroty nierówne, na jałowym falowanie obrotów między 500 a 800, czasami po przegazowaniu potrafił zgasnąć. W czasie jazdy z pedałem wciśniętym w podłogę szarpał, przerywał do osiągnięcia 3.000 obrotów, a po przekroczeniu dało się jechać. Skoro nie filtr pomyślałem, że przytkany jest wtrysk paliwa, więc postanowiłem dolać „uszlachetniacza” do benzyny, który miał za zadanie przeczyścić wtrysk. Następnego dnia po przemieszaniu się specyfiku wszystko wróciło do normy – silnik pracuje równo, na jałowym trzyma 1.000 obrotów, autem nie trzęsie i ma moc jak dawniej.
Okazało się jednak, że z filtra paliwa (na łączeniu z przewodem) zaczęło kapać paliwo + chmurka rozpylonej benzyny. Pomyślałem, że preparat nie tylko oczyścił wtryski, ale także miedzianą uszczelkę filtra. Po dokręceniu śruby kapać przestało, więc zadowolony pojechałem na stację po 5 L 98 PB i wszystko zaczęło się od początku – nierówne obroty, szarpanie, brak mocy, falowanie 500-800 obrotów na jałowym. Jestem znowu w punkcie wyjścia i zastanawiam się za co teraz się zabrać. Dlaczego bezpośrednio po tankowaniu wrócił ten efekt ? Czy wlanie 98 PB to powoduje ? Czy nieszczelność układu (ciśnienie) mogło mieć wpływ na chwilowy powrót do normalności ? Za co teraz się zabrać – pompka, wtrysk, syf w baku ?

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 23 cze 2010, 12:33

Po pierwsze to zmień stacje :-) Jak jezdzisz na resztkach paliwa to zasysa syf z baku.
miałem ten sam objaw po zatankowaniu na bezobsługowej neste. teraz omijam tę stacje z daleka.

robredo77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:56

Post autor: robredo77 » 23 cze 2010, 15:03

Rzeczywiście drugie tankowanie odbyło się również na Neste. Będę omijał jak Ty. Możesz mi podpowiedzieć jak poradziłeś sobie z problemem ? Czy zatankowanie połowy baku np na Statoil coś da ? Czy najpierw pozbyć się zanieczyszczeń w baku ? I jak to zrobić ?

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 24 cze 2010, 12:33

jak podjechałem na shela zalałem 20l i przeorałem na dwójce spory kawałek aż zaczoł sie normalnie wkręcać :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl