Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3]gorące tarcze z przodu

ODPOWIEDZ
wedkarz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 2007, 01:30

[80 B3]gorące tarcze z przodu

Post autor: wedkarz23 » 07 kwie 2007, 21:58

Witam, mam problem z moją beczką ,po wymianie klocków hamulcowych po stronie pasażera nie odbija mi docisk i w czasie jazdy grzeje mi sie tarcza i wszystko do okoła , wymieniłem zastaw naprawczy na docisku i problem sie powtarza. Może ktoś mi podpowie co jest grane ,zaznaczam że tarcie występuje tylko w jednym kole ,z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 28 cze 2007, 20:13 przez wedkarz23, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 07 kwie 2007, 23:07

2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Re: gorące tarcze z przodu

Post autor: Omen » 08 kwie 2007, 07:01

wedkarz23 pisze:Witam, mam problem z moją beczką ,po wymianie klocków hamulcowych po stronie pasażera nie odbija mi docisk i w czasie jazdy grzeje mi sie tarcza i wszystko do okoła , wymieniłem zastaw naprawczy na docisku i problem sie powtarza. Może ktoś mi podpowie co jest grane ,zaznaczam że tarcie występuje tylko w jednym kole ,z góry dzięki
*przez wymianę "zestawu naprawczego na docisku" rozumiem wymianę uszczelniacza w korpusie zacisku oraz wymianę osłony cylinderka przy jednoczesnym dokładnym wyczyszczeniu/usunięciu nalotów, tak w cylinderku jak i na tłoczku...
* jeżeli tak, to wymień przewód gumowy łączący metalowy/miedziany przewód idący od pompy z korpusem zacisku. Z wiekiem te przewody lubią "puchnąć" wewnątrz, co skutkuje objawami opisanymi...pompa wciska płyn hamulcowy do zacisku, a brak jest odprowadzenia płyny w drugim kierunku...

Pozdrawiam - Adam.

rolandasas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 29 sty 2007, 08:56

Post autor: rolandasas » 19 kwie 2007, 08:18

często sie zdarza że przy wymianie klocków wykrzywia sie taka mała półośka (nie wiem jak sie fachowo nazywa) na niej trzymają się dwie części zacisku hamulcowego gdy jest rozkręcony do wymiany klocków. gdy jest ona krzywa to zacisk się zacina i nie odbija. miałem to samo w innym samochodzie wymiana kompletu naprawczago i węża doprowadzającego płyn nic nie dała. Półoś uszkadza się jeśli ktoś nieostrożnie wciska tłoczek lub przy nie do końca wciśniętym na siłe chce wcisnąć zacisk z nowymi klockami na tarczę. Takie jest moje zdanie, mam nadzieje że moje informacje nie zaszkodzą

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 kwie 2007, 09:22

Przed zamontowaniem nowych gumek trzeba było sprawdzić czy tłoczek przesuwa się bez zacięć. W przypadku delikatnych oznak korozji tłoczka trzeba było go wypolerować. Ponadto na odkręconym zacisku trzeba sprawdzić przy pomocy spreżonego powietrza czy otworek zwrotny w pompie hamulcowej nie jest zatkany.
Napisz czy masz ABS. Byc może masz zawieszony zawór. Najłatwiej to wykryc zamieniając przewody na pompie od przedniego lewego i prawego zacisków. Jeżeli po takiej zamianie zacznie Ci blokowac drugie koło to wina leży po stronie ABS.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 19 kwie 2007, 10:15

W trakcie wymiany klocków trzeba dokładnie wyczyścić i przesmarować samoregulatory, które lubią się zapiekać (są to metalowe bolce ze sprężynką, wchodzące w korpus do których przykręcany jest hamownik).

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 kwie 2007, 12:43

W układzie hamulców tarczowych tego auta nie ma układu samoregulacji luzu, gdyż takową funkcję pełni gumowy pierścień uszczelniający, który ma trapezowy przekrój. Samoregulatory są i owszem, ale w przypadku hamulców bębnowych.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 19 kwie 2007, 13:17

Czepiasz się słówek. Może nie nazywa się to samoregulatory, ale jeżeli kiedykolwiek rozbierałeś hamowniki w b3/b4 na pewno wiesz o które bolce mi chodzi (sprawijają one, że klocki z obu stron tarczy zużywają się równomiernie). U mnie jak się zapiekły to również hamulce się grzały, a żeby je wyjąć potrzebny był młotek i dobre kombinerki. Po przeczyszczeniu i przesmarowaniu było ok. A druga sprawa - pilnikiem delikatnie przeczyść prowadnice hamownika, bo jak pojawia się na nich rdza to również hamownikom ciężko się cofać.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 kwie 2007, 14:31

chips pisze:Czepiasz się słówek. Może nie nazywa się to samoregulatory, ale jeżeli kiedykolwiek rozbierałeś hamowniki w b3/b4 na pewno wiesz o które bolce mi chodzi (sprawijają one, że klocki z obu stron tarczy zużywają się równomiernie). U mnie jak się zapiekły to również hamulce się grzały, a żeby je wyjąć potrzebny był młotek i dobre kombinerki. Po przeczyszczeniu i przesmarowaniu było ok. A druga sprawa - pilnikiem delikatnie przeczyść prowadnice hamownika, bo jak pojawia się na nich rdza to również hamownikom ciężko się cofać.
Teraz to sie zgodzę. Po prostu chodzi Ci o walcowe prowadnice w kształcie bolca z gwintem wewnątrz.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 19 kwie 2007, 15:21

czarekj pisze:
chips pisze:Czepiasz się słówek. Może nie nazywa się to samoregulatory, ale jeżeli kiedykolwiek rozbierałeś hamowniki w b3/b4 na pewno wiesz o które bolce mi chodzi (sprawijają one, że klocki z obu stron tarczy zużywają się równomiernie). U mnie jak się zapiekły to również hamulce się grzały, a żeby je wyjąć potrzebny był młotek i dobre kombinerki. Po przeczyszczeniu i przesmarowaniu było ok. A druga sprawa - pilnikiem delikatnie przeczyść prowadnice hamownika, bo jak pojawia się na nich rdza to również hamownikom ciężko się cofać.
Teraz to sie zgodzę. Po prostu chodzi Ci o walcowe prowadnice w kształcie bolca z gwintem wewnątrz.
Dokładnie

OREŁ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: SCI/KR

Post autor: OREŁ » 21 kwie 2007, 11:30

To ja mam takie pytanie się trochę podepnę pod temat: umnie z kolei przy bardzo wolnej jeździe 5 km/h słychac tarcie jest to dzwiek jakby otwerania starych drzwi ale nie skrzypienie tylko bardziej tarcie w prawym tylnim kole i tylko tam, wymieniałem kiedyś przewód gumowy hamulcowy w tym kole tylko problem wtedy był w tym że musiałem jechac w trase i dosztukowaliśmy z innego auta - nowy (bo na orginał bym musiał czekać dobę) jest nieco dłuższy chyba ze 2 cm może to własnie miec wpływ na ten dzwięk? bo mnie on juz denerwuje i przy ruszaniu rano to tak jakbym ruszał zastanym samochodem 50 letnim :(

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 21 kwie 2007, 13:09

OREŁ pisze:To ja mam takie pytanie się trochę podepnę pod temat: umnie z kolei przy bardzo wolnej jeździe 5 km/h słychac tarcie jest to dzwiek jakby otwerania starych drzwi ale nie skrzypienie tylko bardziej tarcie w prawym tylnim kole i tylko tam, wymieniałem kiedyś przewód gumowy hamulcowy w tym kole tylko problem wtedy był w tym że musiałem jechac w trase i dosztukowaliśmy z innego auta - nowy (bo na orginał bym musiał czekać dobę) jest nieco dłuższy chyba ze 2 cm może to własnie miec wpływ na ten dzwięk? bo mnie on juz denerwuje i przy ruszaniu rano to tak jakbym ruszał zastanym samochodem 50 letnim :(
Kolego sprawdź czy blacha osłaniająca tarczę z tyłu nie dotyka do niej. Jak coś pry hamulcach robiłeś to mogłeś ją przygiąć. Jak tak to wystarczy ją lekko odgiąć

OREŁ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: SCI/KR

Post autor: OREŁ » 22 kwie 2007, 15:08

No własnie sprawdzałem i niestety nic takiego nie stwierdziłem, mam wrazenie tak jakby zacisk do końca nie odbił klocka ale z drugiej strony jak auto podniesione to jest delikatny luz na klockach czyli juz niewiem co to robi :(

Awatar użytkownika
rafgc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 17 cze 2007, 16:43
Lokalizacja: Morąg

Post autor: rafgc » 28 cze 2007, 19:12

Dzisiaj po południu zaczęło mi coś skrzypieć, głos dochodzi tak jakby z tylnego prawego koła. Skrzypienie ma charakter pulsacyjny, tzn tak jakby skrzypiało w jednym połozeniu koła, im szybciej jadę tym czestotliwość jest większa, podczas szybszej jazdy raczej już tego nie słychać. Czy ktoś domysla się, co to może być? Nic nie grzebałem przy kołach, a jak rano wracałem z pracy to nic nie skrzypiało. Dźwięk przypomina trochę jakby skrzypienie starych drzwi albo jakiejś ocierającej się gumy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga