Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI]Podmiana zaworu N-75

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

[80 B4 1.9 TDI]Podmiana zaworu N-75

Post autor: rewolwer » 23 cze 2010, 11:46

Witam,ponieważ po podpięciu Vaga i zrobieniu logów dynamicznych i testu elementów wykonawczych wszystko wskazuje na zepsuty zawór elektromagnetyczny N-75,mam pytanie:czy można go zamienić z zaworem który steruje klimą i znajduje się pod schowkiem od strony pasażera w Etka różni się tylko końcówką w numerze ma 437 906 283 A,a n75 028 906 283?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 cze 2010, 12:26

rewolwer pisze:wszystko wskazuje na zepsuty zawór elektromagnetyczny N-75,mam pytanie:czy można go zamienić z zaworem który steruje klimą i znajduje się pod schowkiem od strony pasażera w Etka różni się tylko końcówką w numerze ma 437 906 283 A,a n75 028 906 283?
No podobno jest taki sam ,przynajmniej zewnętrznie tak samo wyglada .Przekładaj to się dowiemy ,choć nie sądzę żeby robili dwa identyczne zewnętrznie zawory o innej zasadzie działania .Miałem to sprawdzić u siebie ale jakoś czasu brak ;-) Siedzi sobie tam w czystości i wyglada jak nówka ,poza tym jeden z króćców ma nie wykorzystany i jak się nie mylę to ten metalowy którym w n75 idzie ciśnienie z turbiny.Zuzyty na pewno byc nie może bo steruje klapą od obiegu wewnętrznego i działa tylko ON albo OFF ,gdzie n 75 cały czas ON-OFF co u nie których objawia się charakterystycznym cykaniem , ponoć to cykanie wróży jego rychły koniec

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 cze 2010, 17:00

MUNIOR pisze:
rewolwer pisze:wszystko wskazuje na zepsuty zawór elektromagnetyczny N-75,mam pytanie:czy można go zamienić z zaworem który steruje klimą i znajduje się pod schowkiem od strony pasażera w Etka różni się tylko końcówką w numerze ma 437 906 283 A,a n75 028 906 283?
No podobno jest taki sam ,przynajmniej zewnętrznie tak samo wyglada .Przekładaj to się dowiemy ,choć nie sądzę żeby robili dwa identyczne zewnętrznie zawory o innej zasadzie działania .Miałem to sprawdzić u siebie ale jakoś czasu brak ;-) Siedzi sobie tam w czystości i wyglada jak nówka ,poza tym jeden z króćców ma nie wykorzystany i jak się nie mylę to ten metalowy którym w n75 idzie ciśnienie z turbiny.Zuzyty na pewno byc nie może bo steruje klapą od obiegu wewnętrznego i działa tylko ON albo OFF ,gdzie n 75 cały czas ON-OFF co u nie których objawia się charakterystycznym cykaniem , ponoć to cykanie wróży jego rychły koniec
to taki mi sprzedałeś? :evil:

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 26 cze 2010, 16:19

No w końcu podmieniłem te zaworki,zajęło mi to ok. 1 godz.,trzeba pogrzebać w wtyczce bo się troszkę różnią i mocowaniem,ale już wszystko gra,samochód żwawszy,co prawda nie mierzyłem ile teraz daje ciśnienia ponieważ brak dostępu do Vaga,nie mam też Wakumetru,ale jak tylko coś dorwię to pomiary zrobię,do regulacji mam chyba jeszcze sztangę bo powinien być jeszcze żwawszy od niższych obrotów,ale nie wiem jak się do tego zabrać,dawka paliwa fabryczna 4,6 więc chyba zwiększę do 3,6, powinien jeszcze lepiej się zbierać,ale nie wiem czy tak można-nie chcę zakatować silnika.Może ktoś coś doradzi?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 cze 2010, 20:06

rewolwer pisze:co prawda nie mierzyłem ile teraz daje ciśnienia ponieważ brak dostępu do Vaga,nie mam też Wakumetru,
Wakumetrem możesz zmierzyć podciśnienie ,do ciśnienia wystarczy manometr , w sumie mozna kupić dwa w jednym bo widziałem ;-)
rewolwer pisze:do regulacji mam chyba jeszcze sztangę
No nie wiem tam się samo nic nie przestawia jak masz na nakrętce i gwincie znak farbą to niech cię nie korci żeby tam grzebać
rewolwer pisze:dawka paliwa fabryczna 4,6 więc chyba zwiększę do 3,6, powinien jeszcze lepiej się zbierać,ale nie wiem czy tak można-
Można ,można ,niczego nie zakatujesz ,niektórzy mają 2 mg i smigają .3,6 mg to nie żaden hardcor 8-)

[ Dodano: 2010-06-26, 20:17 ]
gibaj pisze:MUNIOR napisał/a:
rewolwer napisał/a:
wszystko wskazuje na zepsuty zawór elektromagnetyczny N-75,mam pytanie:czy można go zamienić z zaworem który steruje klimą i znajduje się pod schowkiem od strony pasażera w Etka różni się tylko końcówką w numerze ma 437 906 283 A,a n75 028 906 283?
No podobno jest taki sam ,przynajmniej zewnętrznie tak samo wyglada .Przekładaj to się dowiemy ,choć nie sądzę żeby robili dwa identyczne zewnętrznie zawory o innej zasadzie działania .Miałem to sprawdzić u siebie ale jakoś czasu brak ;-) Siedzi sobie tam w czystości i wyglada jak nówka ,poza tym jeden z króćców ma nie wykorzystany i jak się nie mylę to ten metalowy którym w n75 idzie ciśnienie z turbiny.Zuzyty na pewno byc nie może bo steruje klapą od obiegu wewnętrznego i działa tylko ON albo OFF ,gdzie n 75 cały czas ON-OFF co u nie których objawia się charakterystycznym cykaniem , ponoć to cykanie wróży jego rychły koniec
to taki mi sprzedałeś? :evil:
gibaj :mrgreen: Jak ci sprzedawałem to byłem święcie przekonany że tak ma być i działał bez zarzutu ,po jakimś czasie przeczytałem post Łukasza UKI__XX i on twierdzi że cykanie oznacza że zbliża się jego koniec .Zobaczymy czy tak jest u mnie smigał z 6 miechów cykając teraz śmiga u ciebie .Jak ci padnie w ciągu roku to oddam ci kasę , w końcu na używany towar rok gwarancji to i tak dużo :mrgreen: A mówiłem kupuj nowy ,to się uparłeś ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 26 cze 2010, 20:56

mówię ci że zajadę kiedyś do ciebie na darmową diagnozę ;-) wypijemy karmi i jest ok <ok> nie przeżywaj :lol:

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 27 cze 2010, 06:37

rewolwer podjedz,zlogujemy,podniesiemy dawkę i będzie grało <ok>,już się poswięce zapniemy mojego manometra i wyregulujemy sztangę w razie potrzeby.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 27 cze 2010, 08:52

mi od roku juz cyka z tego co wiem zaworek i nic sie niedzieje :) tylko ze ja mam inny na ta okrągłą wtyczke od audi a4

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 27 cze 2010, 09:28

MUNIOR pisze:przeczytałem post Łukasza UKI__XX i on twierdzi że cykanie oznacza że zbliża się jego koniec
Ja kupiłem nowiutki i od samego początku cyka. Także ta teoria chyba się nie sprawdza (przynajmniej nie zawsze). Pozdr

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 cze 2010, 10:02

między cyka a CYKA jest duża różnica, jak u mnie cykał to potem zaczął wariować i teraz po regeneracji ledwo go słychać i jest dobrze ;-)

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 27 cze 2010, 10:54

AB4,skontaktuje się z tobą ale nie w tym tygodniu bo jestem zalatany,dzięki.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 27 cze 2010, 21:42

UKI_XX pisze:między cyka a CYKA jest duża różnica, jak u mnie cykał to potem zaczął wariować i teraz po regeneracji ledwo go słychać i jest dobrze ;-)
słuchaj mam stary n75 i co docinałeś sprężynkę i ten metalowy bolec?czy tylko sprężynka i gumka na ten bolec?bo bym kiedyś spróbował może ten mój stary naprawić?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 cze 2010, 23:43

w jednym zaworku (moim) sprężynka była cała i tylko spiłowałem kołnierz na spodzie tego "bolca, tłoczka, grzybka" czy jak go tam zwał oraz wydłubałem cyrklem tą gumę i dociąłem oraz przykleiłem drugą a w drugim zaworku do tego wszystkiego jeszcze wymieniłem sprężynkę

-sprężynkę dorabiałem z podobnej ze starej drukarki (niektórzy dorabiają z długopisu albo czasem może być w zapalniczce piezo, tylko nie zawsze ta z zapalniczki się nada bo jest ich kilka typów)

-gumkę dorabiałem z kondensatora elektrolitycznego 105st o pojemności coś między 1000-2200uF z płyty głównej albo starego zasilacza ATX

-klej jaki używałem to DISTAL albo Super Glue czy Cyjanopan E

obecnie śmigam na drugim zaworku (zrobiony pełny serwis wewnątrz) klejone wszystko na klej sekundowy i jak narazie zrobiłem kilka tys. km i ładnie trzyma parametry ;-) w poprzednim nie zmieniałem sprężynki i zrobiłem go byle jak i kilka razy musiałem poprawiać i po ok 20tys. km nie trzymał równo parametrów (raz było dobrze a raz za mocno upuszczał) więc będzie trzeba do niego kiedyś zajrzeć

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 28 cze 2010, 07:20

noo to wysyłać do ukiego_xx do jego serwisu n75:)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 29 cze 2010, 20:19

no to ja robiłem podobnie sprężynka od długopisu .a gumka to już nie pamiętam z czego była no i klej ok dzięki UKI-XX <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl