[80 B4 1.9 TDI]Podmiana zaworu N-75
[80 B4 1.9 TDI]Podmiana zaworu N-75
Witam,ponieważ po podpięciu Vaga i zrobieniu logów dynamicznych i testu elementów wykonawczych wszystko wskazuje na zepsuty zawór elektromagnetyczny N-75,mam pytanie:czy można go zamienić z zaworem który steruje klimą i znajduje się pod schowkiem od strony pasażera w Etka różni się tylko końcówką w numerze ma 437 906 283 A,a n75 028 906 283?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No podobno jest taki sam ,przynajmniej zewnętrznie tak samo wyglada .Przekładaj to się dowiemy ,choć nie sądzę żeby robili dwa identyczne zewnętrznie zawory o innej zasadzie działania .Miałem to sprawdzić u siebie ale jakoś czasu brak Siedzi sobie tam w czystości i wyglada jak nówka ,poza tym jeden z króćców ma nie wykorzystany i jak się nie mylę to ten metalowy którym w n75 idzie ciśnienie z turbiny.Zuzyty na pewno byc nie może bo steruje klapą od obiegu wewnętrznego i działa tylko ON albo OFF ,gdzie n 75 cały czas ON-OFF co u nie których objawia się charakterystycznym cykaniem , ponoć to cykanie wróży jego rychły koniecrewolwer pisze:wszystko wskazuje na zepsuty zawór elektromagnetyczny N-75,mam pytanie:czy można go zamienić z zaworem który steruje klimą i znajduje się pod schowkiem od strony pasażera w Etka różni się tylko końcówką w numerze ma 437 906 283 A,a n75 028 906 283?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
to taki mi sprzedałeś? :evil:MUNIOR pisze:No podobno jest taki sam ,przynajmniej zewnętrznie tak samo wyglada .Przekładaj to się dowiemy ,choć nie sądzę żeby robili dwa identyczne zewnętrznie zawory o innej zasadzie działania .Miałem to sprawdzić u siebie ale jakoś czasu brak Siedzi sobie tam w czystości i wyglada jak nówka ,poza tym jeden z króćców ma nie wykorzystany i jak się nie mylę to ten metalowy którym w n75 idzie ciśnienie z turbiny.Zuzyty na pewno byc nie może bo steruje klapą od obiegu wewnętrznego i działa tylko ON albo OFF ,gdzie n 75 cały czas ON-OFF co u nie których objawia się charakterystycznym cykaniem , ponoć to cykanie wróży jego rychły koniecrewolwer pisze:wszystko wskazuje na zepsuty zawór elektromagnetyczny N-75,mam pytanie:czy można go zamienić z zaworem który steruje klimą i znajduje się pod schowkiem od strony pasażera w Etka różni się tylko końcówką w numerze ma 437 906 283 A,a n75 028 906 283?
No w końcu podmieniłem te zaworki,zajęło mi to ok. 1 godz.,trzeba pogrzebać w wtyczce bo się troszkę różnią i mocowaniem,ale już wszystko gra,samochód żwawszy,co prawda nie mierzyłem ile teraz daje ciśnienia ponieważ brak dostępu do Vaga,nie mam też Wakumetru,ale jak tylko coś dorwię to pomiary zrobię,do regulacji mam chyba jeszcze sztangę bo powinien być jeszcze żwawszy od niższych obrotów,ale nie wiem jak się do tego zabrać,dawka paliwa fabryczna 4,6 więc chyba zwiększę do 3,6, powinien jeszcze lepiej się zbierać,ale nie wiem czy tak można-nie chcę zakatować silnika.Może ktoś coś doradzi?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wakumetrem możesz zmierzyć podciśnienie ,do ciśnienia wystarczy manometr , w sumie mozna kupić dwa w jednym bo widziałemrewolwer pisze:co prawda nie mierzyłem ile teraz daje ciśnienia ponieważ brak dostępu do Vaga,nie mam też Wakumetru,
No nie wiem tam się samo nic nie przestawia jak masz na nakrętce i gwincie znak farbą to niech cię nie korci żeby tam grzebaćrewolwer pisze:do regulacji mam chyba jeszcze sztangę
Można ,można ,niczego nie zakatujesz ,niektórzy mają 2 mg i smigają .3,6 mg to nie żaden hardcor 8-)rewolwer pisze:dawka paliwa fabryczna 4,6 więc chyba zwiększę do 3,6, powinien jeszcze lepiej się zbierać,ale nie wiem czy tak można-
[ Dodano: 2010-06-26, 20:17 ]
gibaj :mrgreen: Jak ci sprzedawałem to byłem święcie przekonany że tak ma być i działał bez zarzutu ,po jakimś czasie przeczytałem post Łukasza UKI__XX i on twierdzi że cykanie oznacza że zbliża się jego koniec .Zobaczymy czy tak jest u mnie smigał z 6 miechów cykając teraz śmiga u ciebie .Jak ci padnie w ciągu roku to oddam ci kasę , w końcu na używany towar rok gwarancji to i tak dużo :mrgreen: A mówiłem kupuj nowy ,to się uparłeśgibaj pisze:MUNIOR napisał/a:
rewolwer napisał/a:
wszystko wskazuje na zepsuty zawór elektromagnetyczny N-75,mam pytanie:czy można go zamienić z zaworem który steruje klimą i znajduje się pod schowkiem od strony pasażera w Etka różni się tylko końcówką w numerze ma 437 906 283 A,a n75 028 906 283?
No podobno jest taki sam ,przynajmniej zewnętrznie tak samo wyglada .Przekładaj to się dowiemy ,choć nie sądzę żeby robili dwa identyczne zewnętrznie zawory o innej zasadzie działania .Miałem to sprawdzić u siebie ale jakoś czasu brak Siedzi sobie tam w czystości i wyglada jak nówka ,poza tym jeden z króćców ma nie wykorzystany i jak się nie mylę to ten metalowy którym w n75 idzie ciśnienie z turbiny.Zuzyty na pewno byc nie może bo steruje klapą od obiegu wewnętrznego i działa tylko ON albo OFF ,gdzie n 75 cały czas ON-OFF co u nie których objawia się charakterystycznym cykaniem , ponoć to cykanie wróży jego rychły koniec
to taki mi sprzedałeś? :evil:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
słuchaj mam stary n75 i co docinałeś sprężynkę i ten metalowy bolec?czy tylko sprężynka i gumka na ten bolec?bo bym kiedyś spróbował może ten mój stary naprawić?UKI_XX pisze:między cyka a CYKA jest duża różnica, jak u mnie cykał to potem zaczął wariować i teraz po regeneracji ledwo go słychać i jest dobrze
w jednym zaworku (moim) sprężynka była cała i tylko spiłowałem kołnierz na spodzie tego "bolca, tłoczka, grzybka" czy jak go tam zwał oraz wydłubałem cyrklem tą gumę i dociąłem oraz przykleiłem drugą a w drugim zaworku do tego wszystkiego jeszcze wymieniłem sprężynkę
-sprężynkę dorabiałem z podobnej ze starej drukarki (niektórzy dorabiają z długopisu albo czasem może być w zapalniczce piezo, tylko nie zawsze ta z zapalniczki się nada bo jest ich kilka typów)
-gumkę dorabiałem z kondensatora elektrolitycznego 105st o pojemności coś między 1000-2200uF z płyty głównej albo starego zasilacza ATX
-klej jaki używałem to DISTAL albo Super Glue czy Cyjanopan E
obecnie śmigam na drugim zaworku (zrobiony pełny serwis wewnątrz) klejone wszystko na klej sekundowy i jak narazie zrobiłem kilka tys. km i ładnie trzyma parametry w poprzednim nie zmieniałem sprężynki i zrobiłem go byle jak i kilka razy musiałem poprawiać i po ok 20tys. km nie trzymał równo parametrów (raz było dobrze a raz za mocno upuszczał) więc będzie trzeba do niego kiedyś zajrzeć
-sprężynkę dorabiałem z podobnej ze starej drukarki (niektórzy dorabiają z długopisu albo czasem może być w zapalniczce piezo, tylko nie zawsze ta z zapalniczki się nada bo jest ich kilka typów)
-gumkę dorabiałem z kondensatora elektrolitycznego 105st o pojemności coś między 1000-2200uF z płyty głównej albo starego zasilacza ATX
-klej jaki używałem to DISTAL albo Super Glue czy Cyjanopan E
obecnie śmigam na drugim zaworku (zrobiony pełny serwis wewnątrz) klejone wszystko na klej sekundowy i jak narazie zrobiłem kilka tys. km i ładnie trzyma parametry w poprzednim nie zmieniałem sprężynki i zrobiłem go byle jak i kilka razy musiałem poprawiać i po ok 20tys. km nie trzymał równo parametrów (raz było dobrze a raz za mocno upuszczał) więc będzie trzeba do niego kiedyś zajrzeć