Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

abk diagnostyka

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
majeczek78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 11 mar 2009, 15:26

Post autor: majeczek78 » 26 cze 2010, 20:44

Wielkie dzięki. Teraz opracowanie na język polski i do roboty.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

[80 B4 2.0 ABK] proszę o analizę logów

Post autor: kozix66 » 24 sie 2010, 12:59

Witam

Mam następujący problem na zimnym silniku samochód nie odpala na benzynie i lpg (dopiero za którymś razem), gdy odpali wszystko ok, tylko jak jadę na benzynie to jakby nie miał siły strasznie mułowaty. Po rozgrzaniu do ok.50'C wszystko ok i pali za pierwszym. ?
odczyt z VAG
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03- No Signal
Logi użyć programu CSVConv.exe:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 sie 2010, 17:35 przez kozix66, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mariusz_Poland
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 paź 2007, 14:09
Lokalizacja: Żory

Post autor: mariusz_Poland » 24 sie 2010, 13:22

Engine Coolant Temperature Sensor (G62) to jest prawdopodobnie czujnik temp płynu chłodzącego on ci padł dlatego trudno auto odpala odpowiada on za dodatkowy wtrysk na rozruch wymień i powinno być dobrze

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 24 sie 2010, 13:57

Niedawno właśnie wymieniłem ten czujnik i dalej ten sam problem.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 sie 2010, 15:26

A Oxygen Sensor (G39) to sonda lambda i też może mieć wpływ na przylewanie silnika.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 sie 2010, 16:05

Przed wrzuceniem screena z arkusza kalkulacyjnego mógłbyś użyć programu CSVConv.exe (dołączony do VAGCOM) wtedy tabela stałaby się czytelna.

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 25 sie 2010, 22:23

Więc tak okazało się że padło sprzęgiełko w rozruszniku wymienione i wszystko ok .
I jak czy można coś stwierdzić po tych logach ?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 sie 2010, 09:31

Po tych logach to mozna jedynie stwierdzic ze sa do ........ nie potrzebne. Zrób logi grup od 1-4 to wtedy bedzie mozna cos powiedziec

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 26 sie 2010, 15:34

Sory to są moje początki z VAG.
A tu logi grup 001-003 i 002-004:
Obrazek

Obrazek

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 sie 2010, 12:43

Masz troche za duzy czas wtrysku i moze byc to spowodowane przez wskazania przepływki bo na wolnych obrotach masz za duze wskazanie 26% a powinno byc 12-18% a czas wtrysku powienin byc około 2ms

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 27 sie 2010, 13:00

Dzięki za odpowiedź WOJTEK26.

A czy można poprawić te wskazania przepływki ?? A czy pomogła by np. wymiana przepływki ??

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 sie 2010, 15:42

Mozna wyregulowac to wskazanie albo napinajac bardziej spręzyne powrotna w przepływce ( ostatecznosc) albo poprzez odpowiednie podregulowanie zaworu bocznikowego w przepływce.

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

[B4 ABK] prośba o interpretacje logów

Post autor: krisss » 17 wrz 2010, 08:43

Witam

podpiąłem się wkońcu do mojej audiczki z vagiem i udalo mi sie co neico podglądnąć. Wrzucam 3 screeny i chciałbym aby ktoś się wypowiedział odnośnie wykresu kąta wyprzedzenia zapłonu i otwarcia przepustnicy...

na tym screenie w miejscach gdzie żółty wykres idzie wyraznie w górę dodawałem delikatnie gazu, natomiast w miejscach gdzie idzie on jakby lekko w dół gazu dodawalem rabtownie odrazu w podłoge i w tym momencie silnik miał doła. Czy tak powinien wyglądać ten wykres?
Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


a tutaj wykres otwarcia przepustnicy??? czy przypadkiem nie powinien się zmieniać?
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 wrz 2010, 09:56

Nigdy nie obserwowałem jak zachowuje sie kont zapłonu ale widac ze przy stopniowym zwiekszaniu obrotów reaguje przy gwałtownym depnieciu nic sie nie zmienia, sprawdzałes czujnik stukowy. Co do czujnika położenia przepustnicy to wartosc powinna sie liniowo zwiekszac od 0. Generalnie Polski VAG ma duzo błedów w opisie bloków jestes pewnien ze dobre bloki obserwujesz.

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 18 wrz 2010, 13:24

czujnik spalania stukowego wymieniałem. Nie ma różnicy... ja bym się chętnie Wojtku do Ciebie wybrał do jeleniej..nie mam aż tak daleko - bo to zupełnie inaczej jak fachowiec sam zobaczy, dotknie itd. niż przez sieć próboje pomóc...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl