Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

audi 80 b4[1z] strzelanie przegubu...

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 27 cze 2010, 12:30

Koledzy podepnę się pod temat ponieważ wypróbowałem już kilka marek przegubów Ruvil itp wytrzymują około 3-4 tyś km. I teraz uwaga pytanie :lol: polecacie przeguby firmy Lobro i Spidan ale z tego co patrzyłem na allegro to ceny tych dwóch są na prawdę skrajne Lobro jest w cenie około 170zł a Spidan to 230zł czy ta różnica cenowa ma odwzorowanie w jakości :?:

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 27 cze 2010, 19:08

Krzysiu to ja nie wiem jak ty jezdzisz ja żonie do 80 tki kupiłem tańszy za około 100 zł i już grubo ponad rok śmiga i żadnych problemów albo masz pecha co do jakości przegubów albo ja nie wiem co jest u ciebie.Może za dużo palenia gum przy skręconych kołach :mrgreen:

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 28 cze 2010, 07:54

Oj Jarek Jarek :-P o paleniu gumy na skręconych kołach nie ma mowy, na prostych też :lol: chyba mam pecha z tymi przegubami, zakładam wszystko jak trzeba smaru daje jak trzeba to chyba nie może się nie udać jego założenie a mimo wszystko po kilku tysiącach słyszę to irytujące strykanie :evil:

19kam38

B4 [z1] wymiana przegubu

Post autor: 19kam38 » 13 lip 2010, 21:32

Dzisiaj próbowałem wymienić przegub ale nie wyszło mi. Poluzniłem tą śrubę w środku koła potem odkreciłem koło i tą śrubę. Potem zaczęły się schody. Najpierw przy wyjmowaniu przegubu przy skręconych kołach w lewo (lewy przegub) nie mogłem wyjąć go z środka. Czy wyjmować go w prawo jak sie stoji na w prost do koła czy w lewo?? Gdy wyjąłem nie mogłem go odczepić od reszty wałka. Troszkę na siłe prubowałem. Moje pytanie brzmi. Czy trzeba odkręcić cały ten wałek od skrzyni ?? Czy przegub zewnętrzny trzyma się na jakimś zabezpieczeniu? Jak go potem zlozyć poprawnie ?? To moja pierwsza wieksza operacja przeprowadzana własnymi rękami. Nie chce czegoś spaprać i chętnie posłucham rad kogos kto już przeprowadzał taką operacje.

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 13 lip 2010, 22:45

Jak wysunełeś przeub z piasty koła ,to teraz tę długą śrube wkręcaj z powrotem w przegub aż
wysunie sie z półośki.
A założenie musisz mocniej stuknąć w przegub żeby przeskoczył przez zawleczke ktura jest na półosi.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 14 lip 2010, 08:13

Używaj opcji szukaj przed założeniem nowego tematu i zapoznaj się z regulaminem
Natomiast co do przegubu wybij dolny zwożeń od wahacza wyjmij przegub z piasty na wierzch
jak nie będzie chciał ci wyjść z piastry wkręć śrubę żeby załapał gwint i puknij delikatnie wtedy przegub wyjdzie z piasty jak już będziesz miał na wierzchu śćiągnij gumę osłaniającą przegub i puknij go młotkiem i przegub zeskoczy z zabezpieczenia.Czasem da rade zrobić w ten sposób że w przegub wkręcasz śrubę od piasty do końca i on sam zeskoczy z zabezpieczenia

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 14 lip 2010, 15:26

goldi j51 pisze:Natomiast co do przegubu wybij dolny zwożeń od wahacza
tylko nie zapomnij poluzować pierwsze śruby która go zabezpiecza i potem sprawdź dobrze czy ją zakręciłeś ponieważ nie przyjemnie by było gdyby w czasie jazdy wyskoczył Ci dolny sworzeń.

no name
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1561
Rejestracja: 22 mar 2009, 12:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: no name » 15 lip 2010, 15:59

witam mam taki problem i zastanawaim sie czy to czasem nie przegub

podczas skrecania ok i podczas jazdy tez ok ale gdy puszcze pedal gazu slychac zgrzytanie :-/ i troche szarpie autem ale to chyba przez wyrobione poduszki silnika i czy nie sprawny przegub moze powodowac drgania na kierownicy i odczucia nie wywazonego kola ??

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 15 lip 2010, 23:22

Marcin_89 pisze:Wie ktoś co to za śruba? Nie wiem czy to jakaś ważna część, czy może po prostu jakoś gdzieś się zapodziała, zawieruszyła, dostała,
Wydaje mi się, że ta śruba nie pochodzi z samochodu, tylko znalazła się tam przypadkowo, bo jeszcze się w 80-tce z taką nie spotkałem.
Marcin_89 pisze:Oznaczenia śruby na główce M YL 5.8.
5.8, oznacza twardość tej śruby.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 15 lip 2010, 23:34

IC69 pisze:5.8, oznacza twardość tej śruby.
Zgoda. W naszych autach nie stosowano takich śrub o twardości 5.8, większośc to utwardzane 8.8 czy 10.9, swoją drogą pęknięta 5.8 to częsty widok i zużytych śrub nie należy na takie wymieniać.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 15 lip 2010, 23:37

w naszych 80`tkach w ukladzie kierowniczym nigdzie nie stosowano tak miekkich srub. wiec albo cos tam ktos grzebal, albo po prostu sie zapodziala.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

audi 80 b4[1z] strzelanie przegubu...

Post autor: Tomcionerwus » 06 paź 2015, 20:39

Witam. od pewnego czasu mam problem bo strzela mi ktorys przegub tylko teraz niewiem ktory... bo jak dostanie w po obrotach i kola sa skrecone w lewo to strzela. ale jeszcze jedna sprawa bo jak podniosłem przod i kolo było gorze i odpaliłęm samochod i właczyłęm jedynke i gaz. wtdy zaczałęm sie bawic tzn skrecajac kolami z lewo i prawo i nic niestrzela. osłony na przegubach zewnetrzncyh mam dobre bo sprawdzalem....


Obawiam sie ze to moze byc przegub wewnetrzny, tylko jak go sprawdzic....

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: audi 80 b4[1z] strzelanie przegubu...

Post autor: Krzysiek 84 » 06 paź 2015, 20:51

Tomcionerwus pisze: bo strzela mi ktorys przegub tylko teraz niewiem ktory... bo jak dostanie w po obrotach i kola sa skrecone w lewo to strzela. .
To prawy strzela bo ma większe obciązenie wtedy.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Re: audi 80 b4[1z] strzelanie przegubu...

Post autor: Tomcionerwus » 06 paź 2015, 21:13

Krzysiek 84 pisze:
Tomcionerwus pisze: bo strzela mi ktorys przegub tylko teraz niewiem ktory... bo jak dostanie w po obrotach i kola sa skrecone w lewo to strzela. .
To prawy strzela bo ma większe obciązenie wtedy.
tzn prawy kierowcy czy pasazera??? najgorsze jest to ze gumy sa dobre . juz niewiem co myslec o tym wszystkim...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 paź 2015, 23:41

Tomcionerwus, a co ma do tego guma? Prawa strona to jest zawsze postronie pasażera ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl