Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Dziwne zachowanie rozrusznika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

[80 B4 ABK] Dziwne zachowanie rozrusznika

Post autor: Lenio21 » 27 cze 2010, 23:56

Witam

nie znalazłem nic podobnego dlatego nowy temat powstał :)

Otóż mam dwa objawy dziwne:

1. czasami jak przekręcam kluczyk do pozycji zapłon to silnik juz robi obrót... tak jak bym chciał zapalić autko na biegu bez wciśniętego sprzęgła, ale dosłownie jest to minimalny ruch silnika i tylko czasami

2. jak autko postoi i ostygnie to kręcąc już rozrusznikiem, rozrusznik pierwszą sekundę zakręci, potem dosłonie przerwie jakby aku był za słaby i trzymając wciąż kluczyk na rozruchu rozrusznik zakręci i autko odpala... Dzieję się tak od niedawna, aku dobry, ładowanie również, pobór prądu na postoju również ok. Boję się że zimą już nie będzie tak łatwo. Tak jakby rozrusznik w pewnym miejscu miał za ciężko kręcić... Praktycznie codziennie rano jak odpalam jest taki objaw, że zakręci potem ma cięzko i potem znowu ok i odpala.
Wcześniej gdy nie było takich objawów to autko paliło na dotyk i dlatego pewnie teraz też odpala mimo zacinania się rozrusznika.

Nie zwróciłem uwagi ale jutro rano zobaczę czy kontrolki gasną również.
I nie wiem czy te dwa problemy mogą mieć wspólny wątek problemowy...

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 28 cze 2010, 10:07

najprawdopodobniej rozrusznik się zawiesza. Do sprawdzenia szczotki tuleje, i stojan. Jak bedzie mial luzy to takie właśnie objawy są.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 28 cze 2010, 18:15

ile kosztuje regeneracja rozrusznika? a ile kosztuje używany...?

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 28 cze 2010, 19:32

jeśli chodzi o szczotki i tuleje to grosze, gorzej bedzie jak poszedł stojan wtedy elektryk jakies 100-150 zł skasuje.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 28 cze 2010, 19:42

no z tego co na allegro widzę to do 100 zł z przesyłką są uzywki... więc chyba lepiej kupić od razu i przekładkę zrobić...

tylko żeby upewnić sie czy wina leży w rozruszniku...

szejk_1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 20 cze 2009, 19:00
Lokalizacja: war-maz/olsztyn
Kontakt:

Post autor: szejk_1 » 28 cze 2010, 20:27

mam ten sam problem z rozrusznikiem od jakiegoś roku, w zime zachowywał się identycznie jak teraz zrobi pół obrotu coś go przyblokuje na moment a dalej już kręci normalnie, ja na 100% mam trafiony rozruch ale nic nie zamierzam robic póki całkowicie nie straci chęci do życia.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 28 cze 2010, 20:32

szejk_1 pisze:mam ten sam problem z rozrusznikiem od jakiegoś roku, w zime zachowywał się identycznie jak teraz zrobi pół obrotu coś go przyblokuje na moment a dalej już kręci normalnie, ja na 100% mam trafiony rozruch ale nic nie zamierzam robic póki całkowicie nie straci chęci do życia.
no tak ale ja nie chcę byc nie mile zaskoczony kiedy auto będę pilnie potrzebował, traktuję to jako objaw i że trzeba działać!
każdy robi jak chce a rozrusznik nie jest drogi w używce więc myślę że jesli się tylko upewnie na 100% to kupię i przełożę.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 cze 2010, 22:31

Ale użwka czasami długo może nie pochodzić.

Najlepiej rozebrać stary i ocenić .

Takie żeczy mogą też bycz przyczyną złego kontaktu elektromagnesu.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 29 cze 2010, 20:51

Jarewa pisze:Takie żeczy mogą też bycz przyczyną złego kontaktu elektromagnesu.
czyli kwestia rozebrania wyczyszczenia i złożenia do kupy?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 cze 2010, 21:51

Elektromagnesu nie rozbierzesz ( sprawdza się to na zasadzie spadku napięcia)

Co do reszty rozebrać i ocenic. Ale trzeba mieć troche wiedzy.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 30 cze 2010, 03:29

Jarewa pisze:Elektromagnesu nie rozbierzesz
miałem na mysli rozebranie rozrusznika :-P

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 30 cze 2010, 09:47

jeśli nie chcesz nie potrzebnie inwestować wymień szczotki i tuleje. Koszt nie wielki a może pomóc jeśli nie to poszedł stojan

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 29 lis 2011, 17:19

Trochę odświeżę.
U mnie są identyczne objawy. Jak włączam zapłon, to czasem tak jakby rozrusznik chciał delikatnie zakręcić. Gdy już zapalam to staje rozrusznik na sekundę, po czym dalej kręci i samochód normalnie odpala.
W związku z tym mam pytanie do założyciela tematu, czy problem rozwiązany? Wymieniałeś cały rozrusznik, czy wystarczyła wymiana szczotek i tulei?

sh@rki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 03 sie 2011, 16:21
Lokalizacja: Lubelskie/Włodawa

Post autor: sh@rki » 30 lis 2011, 16:29

Lenio21 pisze:no z tego co na allegro widzę to do 100 zł z przesyłką są uzywki... więc chyba lepiej kupić od razu i przekładkę zrobić...
To i ja odświeżę: otóż ja uważam że lepiej jest zapłacic 50 zł więcej i mieć pewniaka i nowe części. Kupisz używkę i pochodzi Ci hmmmm w sumie sam nie wiesz ile. Nie raz sie nadziałem na część używaną na np. allegro. Lepiej dopłacic i mieć nowe części jak używkę. Takie jest moje zdanie. Pozdrawiam

piotrpiter

Post autor: piotrpiter » 30 lis 2011, 17:25

za kapitalke dałem usiebie koło 170 zet w zeszłym roku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl