Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.6 ADA] Modyfikacje - polerowanie kolektora wydechowego

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 cze 2010, 11:50

Z tego co kiedyś czytałem to chropowatość kolektora ssącego ma na celu niedoprowadzanie do powstawania większych kropel wody - chropowata powierzchnia ma większą powierzchnię na której taka woda może odparować. Z drugiej strony czytałem że polerowanie może być, ale za to w okolicy wtrysków paliwa wskazana jest jak najbardziej chropowata powierzchnia, na której paliwo będzie mogło lepiej odparować.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 29 cze 2010, 12:19

A gdyby się skupić na odizolowaniu od ciepła standardowej obudowy filtra powietrza przewodu powietrza i spróbować zamontować jakoś osłonę termiczną pomiędzu kolektorem ssącym a wydechowym? Myślał ktos o tym?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 cze 2010, 12:47

jacekku pisze:Myślał ktos o tym?
Hehe. Ja już kiedyś o tym myślałem:

https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-wymia ... htm#443370

Ale zostałem objechany przez klubowiczów :cry: Aktualnie mam to już zdemontowane, ale powiem ci że jak to demontowałem to miałem wrażenie że rura nie jest tak nagrzana jak bez tego "modu". Ale żeby mieć jakieś wiarygodne dane to trzeba byłoby zrobić jakieś konkretne testy z wykorzystaniem czujnika temperatury powietrza zasysanego. Szkoda że u mnie akurat go nie ma bo tak to pobawiłbym się w takie badania.
jacekku pisze:spróbować zamontować jakoś osłonę termiczną pomiędzu kolektorem ssącym a wydechowym?
U mnie akurat ssący jest po jednej stronie, a wydechowy po drugiej więc nie mam takiego problemy, ale i tak w te upały kolektor ssący nieźle się nagrzewa. Myślałem natomiast nad zamontowaniem jakiejś dodatkowej osłony na sam kolektor wydechowy bo jest on w sąsiedztwie puszki filtra powietrza.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 29 cze 2010, 14:54

W moim przypadku (jak zapewne wiesz) jest inaczej. Kolektor ssący jest bezpośrednio nad wydechowym więc otrzymuje dodatkową porcję ciepłego powietrza w dodatku odudowa filtra powietrza też jest ciepła gdyż znajduje sie po tej samej stronie.
Tylko teraz czym by tu podejść? Może samą obudowę potraktować ekranem ( takim jak za grzejniki się używa). Natomiast rure taką samą gąbką jak Ty. Po między kolektory... tu jest mało miejsca może wata szklana z aluminiową osłoną?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 cze 2010, 15:03

jacekku pisze:W moim przypadku (jak zapewne wiesz) jest inaczej. Kolektor ssący jest bezpośrednio nad wydechowym
Wiem, wiem. Podobnie było u mnie w 1,6TD. Z tego co pamiętam to ja miałem tam chyba jakąś blaszaną osłonę między jednym a drugim kolektorem.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 01 lip 2010, 07:14

Tak pomyślałem, że w wolnej chwili zobaczę czy izolacja termiczna cokolwiek pomaga. Swoją drogą to czytając forum naszych klubowiczów, wyraźnie widać że grono ludzi pisze "czytałem słyszałem " natomiast tak naprawdę mało kto może powiedzieć "tak ja robiłem i ...". Choć wcale nie twierdzę, że informacje których udzielają są wyssane z palca to szkoda że mało kto metodami prób i błędów podejmuje się wszelkich przedsięwzięć mających na celu poprawę osiągów.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 01 lip 2010, 17:54

jacekku pisze:natomiast tak naprawdę mało kto może powiedzieć "tak ja robiłem i ...".
Bo większość osób w przypadku naszych silników (mówię tu o mocach do 115KM) nie zmienia nic mówiąc że to taka rzeźba w gównie, bo nie odczuję się za bardzo różnicy. Ja się z tym nie zgadzam bo bawiłem sie z wydechem teraz z dolotem, mam zamiar z przepustnica, i powiem że jeżeli chodzi o moc to nie dam rady tego zmierzyć bez hamowni, ale jeżeli chodzi o elastyczność i moc mierzona dupohamownią to różnica jest.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 02 lip 2010, 07:09

Jaki zabieg z przepustnicą? Powiększasz ją?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 02 lip 2010, 18:05

Chciałbym albo powiekszyć albo zaadoptować z jakiegos innego monowtrysku z grupy VW, podobno w silniku 2.0 ABT jest większa, ale to dopiero ogarniam temat.

Generalnie polecam forum VW Golfa, ich silniki są prawie identyczne z naszymi niekiedy róznią sie tylko oznaczeniami, a chłopaki modzą tam nawet 1.4 na gaźniku, tylko trzeba poczytać bo jest tego sporo ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 lip 2010, 18:40

GerB3 pisze:Generalnie polecam forum VW Golfa, ich silniki są prawie identyczne z naszymi niekiedy róznią sie tylko oznaczeniami, a chłopaki modzą tam nawet 1.4 na gaźniku, tylko trzeba poczytać bo jest tego sporo ;-)
Generalnie chłopaki mają tam sporo pomysłów. Zresztą nasze mody 1,6TD w dużej mierze oparte są na doświadczeniach chłopaków z forum Golfa. Tak więc można czerpać wiedzę z ich forum, ale warto opisywać to co robimy u nas, aby i na naszym forum coś działo się w tej materii. Bo niestety pod tym kątem to jesteśmy bardzo z tyłu. Mało jest jakiś ambitnych projektów.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 19 mar 2012, 22:39

Chcialbym to odgrzac i zadac takie pytanie odnosnie tego
Labiel pisze:Z tego co kiedyś czytałem to chropowatość kolektora ssącego ma na celu niedoprowadzanie do powstawania większych kropel wody - chropowata powierzchnia ma większą powierzchnię na której taka woda może odparować. Z drugiej strony czytałem że polerowanie może być, ale za to w okolicy wtrysków paliwa wskazana jest jak najbardziej chropowata powierzchnia, na której paliwo będzie mogło lepiej odparować.
Otóż czy jak by sie zmienilo kolektor dolotowy z tego co jest teraz na taka al'a rurke typu "spiro" to cos by taki mod zmienil;p Naszlo mnie to jakos czytajac to, że odparowuje tam woda oraz, że powietrze ma byc zawirowane by lepiej sie mieszalo z bezyna, żeby rura miala takie hmmm "wiry" ksztalty jak strumienica :P i by to sobie ruchem obrotowym wpadalo do komory :P ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl