[b4 1.6 ADA] Modyfikacje - polerowanie kolektora wydechowego
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z tego co kiedyś czytałem to chropowatość kolektora ssącego ma na celu niedoprowadzanie do powstawania większych kropel wody - chropowata powierzchnia ma większą powierzchnię na której taka woda może odparować. Z drugiej strony czytałem że polerowanie może być, ale za to w okolicy wtrysków paliwa wskazana jest jak najbardziej chropowata powierzchnia, na której paliwo będzie mogło lepiej odparować.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hehe. Ja już kiedyś o tym myślałem:jacekku pisze:Myślał ktos o tym?
https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-wymia ... htm#443370
Ale zostałem objechany przez klubowiczów :cry: Aktualnie mam to już zdemontowane, ale powiem ci że jak to demontowałem to miałem wrażenie że rura nie jest tak nagrzana jak bez tego "modu". Ale żeby mieć jakieś wiarygodne dane to trzeba byłoby zrobić jakieś konkretne testy z wykorzystaniem czujnika temperatury powietrza zasysanego. Szkoda że u mnie akurat go nie ma bo tak to pobawiłbym się w takie badania.
U mnie akurat ssący jest po jednej stronie, a wydechowy po drugiej więc nie mam takiego problemy, ale i tak w te upały kolektor ssący nieźle się nagrzewa. Myślałem natomiast nad zamontowaniem jakiejś dodatkowej osłony na sam kolektor wydechowy bo jest on w sąsiedztwie puszki filtra powietrza.jacekku pisze:spróbować zamontować jakoś osłonę termiczną pomiędzu kolektorem ssącym a wydechowym?
W moim przypadku (jak zapewne wiesz) jest inaczej. Kolektor ssący jest bezpośrednio nad wydechowym więc otrzymuje dodatkową porcję ciepłego powietrza w dodatku odudowa filtra powietrza też jest ciepła gdyż znajduje sie po tej samej stronie.
Tylko teraz czym by tu podejść? Może samą obudowę potraktować ekranem ( takim jak za grzejniki się używa). Natomiast rure taką samą gąbką jak Ty. Po między kolektory... tu jest mało miejsca może wata szklana z aluminiową osłoną?
Tylko teraz czym by tu podejść? Może samą obudowę potraktować ekranem ( takim jak za grzejniki się używa). Natomiast rure taką samą gąbką jak Ty. Po między kolektory... tu jest mało miejsca może wata szklana z aluminiową osłoną?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tak pomyślałem, że w wolnej chwili zobaczę czy izolacja termiczna cokolwiek pomaga. Swoją drogą to czytając forum naszych klubowiczów, wyraźnie widać że grono ludzi pisze "czytałem słyszałem " natomiast tak naprawdę mało kto może powiedzieć "tak ja robiłem i ...". Choć wcale nie twierdzę, że informacje których udzielają są wyssane z palca to szkoda że mało kto metodami prób i błędów podejmuje się wszelkich przedsięwzięć mających na celu poprawę osiągów.
Bo większość osób w przypadku naszych silników (mówię tu o mocach do 115KM) nie zmienia nic mówiąc że to taka rzeźba w gównie, bo nie odczuję się za bardzo różnicy. Ja się z tym nie zgadzam bo bawiłem sie z wydechem teraz z dolotem, mam zamiar z przepustnica, i powiem że jeżeli chodzi o moc to nie dam rady tego zmierzyć bez hamowni, ale jeżeli chodzi o elastyczność i moc mierzona dupohamownią to różnica jest.jacekku pisze:natomiast tak naprawdę mało kto może powiedzieć "tak ja robiłem i ...".
Chciałbym albo powiekszyć albo zaadoptować z jakiegos innego monowtrysku z grupy VW, podobno w silniku 2.0 ABT jest większa, ale to dopiero ogarniam temat.
Generalnie polecam forum VW Golfa, ich silniki są prawie identyczne z naszymi niekiedy róznią sie tylko oznaczeniami, a chłopaki modzą tam nawet 1.4 na gaźniku, tylko trzeba poczytać bo jest tego sporo
Generalnie polecam forum VW Golfa, ich silniki są prawie identyczne z naszymi niekiedy róznią sie tylko oznaczeniami, a chłopaki modzą tam nawet 1.4 na gaźniku, tylko trzeba poczytać bo jest tego sporo
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Generalnie chłopaki mają tam sporo pomysłów. Zresztą nasze mody 1,6TD w dużej mierze oparte są na doświadczeniach chłopaków z forum Golfa. Tak więc można czerpać wiedzę z ich forum, ale warto opisywać to co robimy u nas, aby i na naszym forum coś działo się w tej materii. Bo niestety pod tym kątem to jesteśmy bardzo z tyłu. Mało jest jakiś ambitnych projektów.GerB3 pisze:Generalnie polecam forum VW Golfa, ich silniki są prawie identyczne z naszymi niekiedy róznią sie tylko oznaczeniami, a chłopaki modzą tam nawet 1.4 na gaźniku, tylko trzeba poczytać bo jest tego sporo
Chcialbym to odgrzac i zadac takie pytanie odnosnie tego
Otóż czy jak by sie zmienilo kolektor dolotowy z tego co jest teraz na taka al'a rurke typu "spiro" to cos by taki mod zmienil;p Naszlo mnie to jakos czytajac to, że odparowuje tam woda oraz, że powietrze ma byc zawirowane by lepiej sie mieszalo z bezyna, żeby rura miala takie hmmm "wiry" ksztalty jak strumienica i by to sobie ruchem obrotowym wpadalo do komory ?Labiel pisze:Z tego co kiedyś czytałem to chropowatość kolektora ssącego ma na celu niedoprowadzanie do powstawania większych kropel wody - chropowata powierzchnia ma większą powierzchnię na której taka woda może odparować. Z drugiej strony czytałem że polerowanie może być, ale za to w okolicy wtrysków paliwa wskazana jest jak najbardziej chropowata powierzchnia, na której paliwo będzie mogło lepiej odparować.