Witam,
Ok miesiąca temu zakupiłem komputer od Passata B5 8bit. Został on dopasowany do mojego samochodu i legitymuje się na VAGu numerem 028 906 021 D (czyli takim samym jak mój oryginalny). Czyli wyszła jakaś hybryda.
Problem jest taki, że od chwili włożenia tamtego komputera dzieją się z samochodem dziwne rzeczy. Np. podczas jazdy ni stąd ni z owąd zaczyna się migać kontrolka świec żarowych i wyskakuje błąd:
"741 Kontrola pedału hamulca nieprawidłowy sygnał".
Nie dzieje się to przy hamowaniu tylko nagle po przejechaniu jakiś 10km w dowolnej sytuacji.
Dziś gdy znów zaczęła się migać kontrolka świec żarowych akurat miałem przy sobie VAGa i postanowiłem sprawdzić, co się dzieje z tym komputerem.
Tak więc auto chodzi, ja podłączam VAGa i czytam błędy:
1- sze czytanie:
"741 - kontrola pedału hamulca nieprawidłowy sygnał"
kasuję błędy, restartuję program (drugi raz na włączonym programie nie dał się już połączyć"
2-gie czytanie:
"741 - kontrola pedału hamulca nieprawidłowy sygnał"
"65535 - uszkodzony moduł sterujący"
znów kasuję błędy, restartuję program
3-cie czytanie:
" 741 - kontrola pedału hamulca nieprawidłowy sygnał"
" 777 - czujnik położenia pedału gazu nieprawidłowy sygnał-G79 - błąd sporadyczny"
znów skasowałem błędy, wyłączyłem samochód.
Zaznaczam, że cały czas samochód chodził na wolnych obrotach bez wciskania jakichkolwiek pedałów czy innych przełączników a ja byłem na zewnątrz samochodu, kontrolka natomiast cały czas migała się.
Czy to uszkodzony komputer i tak wariuje? Czy wszystko na raz mi się psuje w samochodzie i następnie samoistnie naprawia? <osohozi>
Już zgłupiałem w tym temacie...
P.S. jak wyłączę i od razu włączę znów samochód to przez mniej więcej 10km mam znów spokój z tą lampką świec żarowych.
[B4 TDI] Uszkodzony komputer?
Skoro takie cyrki Ci wyskakują po zmianie kompa podłącz ori i zobacz czy dalej tak samo będzie, skoro masz hybryde to prawdopodobnie to będzie przyczyną, miałem podobny problem ze swoim kompem samoistnie przełanczał się na tryb awaryjny i wracał spoworotem do normalnej pracy. Wymień kompa albo zrób podmianke od kogoś pożycz kompa na podpięcie pojeździj 20-30 kilosów i będziesz wiedział co przyczyną jest.
Zmieniłem komputer na inny o tym samym oznaczeniu.Jarewa pisze:Kolego ale w silniku 1Z właśnie jest czujnik wciśnięcia pedału chamulca.
Napewno dobrze sprawdzasz? bo są dwa. Jeden dla ECU drugi osobny dla światła stop.
Problem zniknął od razu, po przejechaniu ponad 50km żadnych błędów.
Na poprzednim pewnie z 5 razy przez tą drogę musiałbym zatrzymywać się i wyłączać/włączać silnik aby zlikwidować błąd.