Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 V6] IC w benzyniakach ?

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[80 B4 V6] IC w benzyniakach ?

Post autor: Kokolino » 29 cze 2010, 13:26

Witam.
Do napisania tego tematu skłoniły mniemoje ostatnie obserwacje.
Mianowicie zauważyłem że w niższych temperaturach zewnętrzych auto zupełnie inaczej chodzi. Jest bardziej zrywne, mniej spala jest bardziej elastyczny.
W silnikach wysokoprężnych aby słodzić powietrze stosuje się Inter Cooler a co by było jakbym zastosował coś takiego do zwykłego benzyniaka ? Czy jest to sens ?
Czekam na jakieś sensowne wypowiedzi
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 cze 2010, 13:33

kokolino1 pisze:Mianowicie zauważyłem że w niższych temperaturach zewnętrzych auto zupełnie inaczej chodzi. Jest bardziej zrywne, mniej spala jest bardziej elastyczny.
Powody chyba oczywiste - większa gęstość powietrza. Też to zauważyłem. Tak na marginesie zauważyłem że w deszczowe dni kiedy jest duża wilgoć powietrza silnik ma lepszą kulturę pracy, pracuje bardziej basowo :roll:
kokolino1 pisze:W silnikach wysokoprężnych aby słodzić powietrze stosuje się Inter Cooler a co by było jakbym zastosował coś takiego do zwykłego benzyniaka ? Czy jest to sens ?
Raczej odpada. Zwiększą się opory zasysania powietrza co raczej wpłynie negatywnie na pracę. Ja myślę aktualnie bardziej w kierunku lepszego odizolowania całego układu ssącego od gorących elementów w komorze.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 29 cze 2010, 13:56

Raczej odpada. Zwiększą się opory zasysania powietrza co raczej wpłynie negatywnie na pracę. Ja myślę aktualnie bardziej w kierunku lepszego odizolowania całego układu ssącego od gorących elementów w komorze.
Włanie te opory przy zassysaniu. U mnie jak w większości 80 powietrze jest zassysane przy przedniej prawej lampie. Mój pomysł polega głównie na tym aby przenieść ten kanał gdzie indziej pod zderzak albo aby zupełnie przedłużyć przewód między lampą a filtrem jakąś gładką rurą o dużej średnicy, puszczoną tak aby przepywające powietrze mogło ją schładać. Takie rowiązanie raczej nie powinno zwiększyć oporów w zassysanym powietrzu. :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 cze 2010, 14:22

U mnie powietrze zasysane jest z przodu auta z nad chłodnicy - co też zamierzam poprawić bo podczas postoju podejrzewam że ssie gorące powietrze które ogrzewa się o chłodnicę. Chce zrobić więc taką jakby przesłonkę która będzie odgradzać wlot powietrza od chłodnicy, plus może jakąś małą kierownicę powietrza bo aktualnie po zatrzaśnięciu maski wlot znajduje się ponad przednim grilem - więc nie jest wykorzystywany pęd powietrza podczas jazdy, ale zastanawiam się nad skutkami takiej operacji.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 cze 2010, 14:37

W wolnossącym silniku powietrze dla silnika o temperaturze takiej jakby Ci dał IC można wziąć prosto z atmosfery.
Może zastosuj taki patent ;-)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 29 cze 2010, 19:48

Wiecie, że jak przesadzicie z tym zimnym powietrzem to spalanie wzrośnie, tak samo jak w zimę? to jest nieuniknione, a żeby do silnika trafiało więcej zimnego powietrza wystarczy zdjąc obudowe filtra i wyjąc filtr, wtedy na pewno będzie odczuwalna różnica <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 cze 2010, 20:00

sagem pisze:Wiecie, że jak przesadzicie z tym zimnym powietrzem to spalanie wzrośnie, tak samo jak w zimę?
Ta, tylko że mi zimą palił wyraźnie mniej :-P
sagem pisze:a żeby do silnika trafiało więcej zimnego powietrza wystarczy zdjąc obudowe filtra i wyjąc filtr, wtedy na pewno będzie odczuwalna różnica
Hehe. Do pierwszego drobiazgu który zassie silnik <ok>

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 29 cze 2010, 21:08

w starych sportowych wolnossakach stosowano chłodniczki oleju, więc może to by pomogło cosik :oops:

podstawka z termostatem, z wyjściem na IC oleju, dobre przewody i gitara gra :-P do s2'ujkowego zdesia ładnie by spasił jakiś niski szeroki ic :oops:

pozdrawiam i czekam na dalsze rozkminki nad tematem :mrgreen:

ps. alu cienka rura o wiekszej srednicy z customowa kierownica powietrza ładnie pomaga ale tylko na trasie, w korku temp wzrasta <lol>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 cze 2010, 21:47

szuan pisze:w starych sportowych wolnossakach stosowano chłodniczki oleju, więc może to by pomogło cosik :oops:
Niby w praktycznie każdym "mocniejszym" silniku Audi olej jest chłodzony płynem chłodniczym. Na dodatkowych zegarach ciężko rozgrzać olej mocniej dużo mocniej niż jazdy z większą prędkością.

Kiedyś czytałem że gdy silnik jest mocno chłodzony to sprzyja zwiększeniu mocy a silnik dogrzany spala mniej paliwa. Ale to schłodzenie bardziej odnosi się do sportu.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 29 cze 2010, 21:55

Temat wykarmienia powietrzem silnika wolnossącego tak żeby pracował dobrze to jest dość gruby temat.
Moja rada, zostaw tak jak masz bo możesz raczej popsuć niż poprawić.

Niezwykle istotna jest długość całego kanału ssącego. Generalnie zasada jest mniej więcej taka że im dłuższy cały dolot tym lepsza elastyczność silnika na niższych obrotach, im krótszy tym lepiej chodzi na wysokich obrotach.
Możesz poszukać jak wygląda sobie dolot w takim AAH, tam specjalnie klapki w kolektorze się zamykają i otwierają wydłużając cały dolot na niskich obrotach a skracają dolot na wysokich obrotach. a różnice w długości nie wydają się aż tak znaczące, a zapytaj właścicieli AAH co się dzieje powyżej 4 tyś obr.

W motocyklach poszli jeszcze o krok dalej, tam jest problem z elestycznością jak jest wyżyłowany silnik i żeby to poprawić to stosują unoszone płynnie króćce na dolocie, tak żeby maksymalnie skrócić dolot na obr. ponad 10 tyś a wydłużyć na obrotach niskich. Dodatkowo jak w F1 stosowane są po dwa wtryskiwacze na cylinder. Technika jest imponująca.

Jakbyś rzeczywiście chciał coś zyskać to trzeba by wymodzić coś co nie zmieni długości całego kanału a pozwoli na karmienie silnika powietrzem. Tylko że szczerze nie ma tam za bardzo miejsca na zbudowanie coś a'la motocyklowy airbox. Generalnie idea musiałaby być taka że dajesz stożkowy filtr i jednocześnie budujesz dość duże pudło przed nim a do pudła zapodajesz rury wlatujące z przodu auta, tak żeby ruch powodował takie "dynamiczne doładowanie" tym sposobem w tym airboxie mogłoby powstać lekkie nadciśnienie i nadmiar powietrza który mógłby zostać spożytkowany przez silnik.

Tak sobie myślę że najlepszą modyfikacją byłoby założenie ukł dolotowego z AAH, tylko trzeba by dorwać całość tj. razem z przepływomierzem i sterowaniem tymi nieszczęsnymi klapkami.
Ja miałem takie cuś (kolektor z AAH) ale się pozbyłem bo nie miałem reszty sterującej tym. Poza tym nie spotkałem się z realizacją tego w praktyce, chyba koszta przerastają zyski.

Ale na pocieszenie jest zawsze możliwość wyrzucenia 5 tysi eurasków i zakup kompressora ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 cze 2010, 23:37

Skuciok pisze:Możesz poszukać jak wygląda sobie dolot w takim AAH, tam specjalnie klapki w kolektorze się zamykają i otwierają wydłużając cały dolot na niskich obrotach a skracają dolot na wysokich obrotach.
W Japończykach to rozwiązanie jest dość popularne.

Co do samego dolotu to dodam jeszcze że profil samej rury też ma znaczenie. Rura prążkowana daje mocniejszy dół, za to znacznie ogranicza górę. Za to "gładki" dolot nieco ogranicza niskie obroty, ale za to znacząco uwalania górę. No ale o konstrukcji dolotu to można byłoby książkę napisać, a myślę że nie o to chodzi w tym temacie.

Generalnie rozbiega się o temperaturę zasysanego powietrza. Głównie walczą z tym osoby posiadające turbodoładowane silniki bo tam ze względu na turbinę i sprężanie powietrza problem ma znacznie większe znaczenie. W wolnossących nie jest to aż tak bardzo odczuwalne, ale nikt mi nie powie że takiego problemu nie ma. Wystarczy otworzyć maskę zimą i dotknąć elementów dolotu i zrobić to samo latem. Zimą ze względu na temperatury zewnętrze elementy te będą chłodne, latem idzie się o nie czasem oparzyć co oczywiście przekłada się na temperaturę powietrza zasysanego - a innego wyjście nie ma żeby to nie przekładało się na osiągi silnika wmyśl im cieplejsze powietrze tym rzadsze itp. Powietrza zasysanego nie schłodzimy poniżej aktualnej temperatury zewnętrznej. Ale dla czego nie walczyć z dodatkowym ogrzewaniem się powietrza od nagrzanych elementów silnika?

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 30 cze 2010, 08:28

Może się komuś uda znaleźć jakieś rozwiązanie, jeśli tak to bardzo chętnie skorzystam :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 cze 2010, 08:48

Nie chcę zwiększać mocy ani zakładać kompresora :-P jedynie co to chciałbym aby mi trochę temperatura zassysanego powietrza poszła w dół. Wczoraj w upale ponad 30 stopni auto dostało takiego muła że szok.

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 30 cze 2010, 21:08

też kiedyś zacząłem ten temat ale dalej nie wiem co jest grane :-P i nie mam pomysłów
w żadnym poprzednim aucie nie czułem tak dużej różnicy
rano jak jadę do roboty to czuje tę moc :mrgreen: , a jak wracam po południu a szczególnie teraz w te upały to kicha brakuje trochę mocy :roll:

to trzeba będzie pomyśleć nad jakimś rezankiem ;-)

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 30 cze 2010, 21:51

Jak chcecie obniżyć temperaturę zasysanego powietrza powietrzem o takiej samej temperaturze? Jak by takie cuda się działy to klimy by nie wymyślono, a poza tym w silnikach z turbo temperatura powietrza za sprężarką też nie schodzi poniżej tej które zasysa :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl