Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Drganie kierownicy

ODPOWIEDZ
daniel26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 09 sty 2007, 10:51
Lokalizacja: Podkarpacie

[B4 1.9 TDI 1Z] Drganie kierownicy

Post autor: daniel26 » 29 cze 2007, 13:42

Witam!

Mam mały problem.
W czasie jazdy tak przy ok. 100km/h czuje spore drgania na kierownicy, przy hamowaniu to już całkiem telepie. Zawieszenie jest po wymianie, łącznie z amortyzatorami. Wie ktoś co to może być?
pozdro

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 29 cze 2007, 17:46

krzywa felga,źle wyważone koła , jeżeli dzieje się to podczas jazdy a jeżeli przy hamowaniu o krzywe tarcze
ps
jeszce może być łożysko ale to bym wymieniał na końcu

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 29 cze 2007, 18:20

Może piasty z rdzy nie wyczyszczone podobno to czesta przyczyna:-/ U mnie też drga delikatnie (przy 70km/h) ale podejżewam wyrobione już torszke pierscienie centrujące (otwór felgi mam chyba 72,6) a i ostatnio przetarłem wewnętrzną cześć felg co przylega do tarczy bo były porosnięte rdzawką itd. Po przetarciu drganie znacznie zmalało ;-)

Zakaszewski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:07

Post autor: Zakaszewski » 29 cze 2007, 20:06

Te pierścienie są bardzo ważne.Koło musi być równo mna piaście bo inaczej lipa.jeśli masz jakieś nie oryginalne alumy to sprawdź czy masz takie pierścienie centrujące.

Awatar użytkownika
bmarek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 18 gru 2006, 07:23
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: bmarek » 30 cze 2007, 10:38

mam podobne drgania w przedziale 90-110 km/h, odczuwam je również przy jeździe na wprost na pedale gazu, felgi i opony wykluczam - działo się tak już na trzech kompletach, a czy drgania były przed wymianą zawieszenia?

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 30 cze 2007, 14:17

nie jestem pewien ale może to być jakiś przegłub np.wewnętrzny
znajomy miał tak w puncie wymienił przegłub wewnętrzny i spokój

czesto bywa tak ze po wymianie jakiś elemętów zawieszenia pojawia się nowa usterka
a to dlatego że usztywnione zawieszenie bardziej przenosi drgania

Tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 sty 2007, 11:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek » 30 cze 2007, 22:54

Witam

W 90% przypadków jest to rdza między tarczą a piastą, trzeba ściągnąć tarcze i je dobrze wyczyścić i pisty też. Dzieje się tak dla tego że w B4 tarcze trzymają się tylko na śrubach z koła, przy wymianie koła tarcza jest luźna i lubi tam wpaść kawałek rdzy (miedzy piastę a tarczę)

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 11 lip 2007, 19:08

a w 100% będą to nie wywarzone koła a nie jakieś pierscienie.

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 12 lip 2007, 03:21

W moim przypadku twoje 100% niestety się nie sprawdza

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 12 lip 2007, 13:19

Kiedys gdzies czytalem ze jezeli jest lekkie dragnie przy wiekszych predkosciach to moze to byc spowodowane nierownym starciem opon.

jean_pierre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: jean_pierre » 15 lip 2007, 07:45

a co myślicie o łączniku stabilizatora ?? Ja też tak miałem ale po wymianie uszkodzonego łącznika stabilizatora lewego koła przeszło.

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 15 lip 2007, 14:14

MAKLER pisze:Kiedys gdzies czytalem ze jezeli jest lekkie dragnie przy wiekszych predkosciach to moze to byc spowodowane nierownym starciem opon.
to prawda
ale tylko kiedy zmienisz opony
jeżeli jeżdzisz na oponach jakiś czas i jest dobrze a potem coś sie dzieje to nie starta opona.[chyba że sparciała]
osatnio piaskowałem felgi i po założeniu mi biło i żle sie prowadził
okazało sie że zamieniłem koła stronami [opony dwu kierunkowe]

Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzio » 21 lip 2007, 23:41

MAKLER pisze:Kiedys gdzies czytalem ze jezeli jest lekkie dragnie przy wiekszych predkosciach to moze to byc spowodowane nierownym starciem opon.
Ja miałem kiedyś podobną sytuację w passacie, przyczyną była niewielka gula wewnątrz opony-niewidoczna przy założonym kole,
podobna objawy są także przy niewyważonych kolach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl