Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6ADA Avant] Problem z ukladem chlodzenia i z Paleniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
dhseba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 sty 2009, 17:45
Lokalizacja: Nowy Targ

[B4 1.6ADA Avant] Problem z ukladem chlodzenia i z Paleniem

Post autor: dhseba » 30 cze 2010, 11:25

witam mam 2 problemy ale napisze w jednym temacie :

1.Problem zaczal sie kilka dni temu mianowicie nie zawsze wlacza sie wetylator przy 92stopniach czasem wcale sie nie wlaczy .. no i wiadomo co dalej ... ale martwi mnie inna rzecz nawet gdy sie wlaczal i wskazowka pokazywala na liczniku troche wiecej niz 90 stopni w bylo slychac ze w silniku woda sie gotuje a gdy odkrecalem korek szlo powietrze przez chwile a pozniej cala wode z biornika wywalilo ... zostawilem otwarty zbiornik odpalilem auto i po 10 sek znowu woda tryskala ze zbiornika ... i tak jest caly czas teraz tylko ze nie dziala wentylator
dodam ze wymienilem niebieski czujnik od temp (kupilem org)
do pierwszego wlaczenia wentylatora auto jezdzilo bez zarzutu .. pozniej strasznie mułowate .. czasem kopcil na niebiesko .. to zalezy od tego jak mu sie chcialo ..

2.auto albo rzeczywiscie tak duzo pali albo ja niewiem co jest ...
pewnego razu auto stalo na lekko pochylym podjezdzie i nie moglo zapalic zjechalem na luzie na plasko i zapalilo .. no wiec malo bardzo paliwa pojechalem na stacje zatankowalem za 50 zl przyjechalem pod dom stal na podjezdzie pozniej zapalil bez problemu po przejechaniu 47 km (zawsze kasuje licznik jak tankuje) i pozostawieniu auta na tym samym podjezdzie rano bylo nie do odpalenia ... trzeba bylo znowu zjechac na droge i dopiero odpalilo ...
ja slyszalem ze ten silnik niby 1.6 ale i tak pali sporo (tak z 10 L) ale to co on teraz pokazuje to juz przesada

Pomozcie bo jak tak dalej bedzie bede musial sprzedac bo nie wyrobie na paliwo ... :( a jezdzi sie super

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 30 cze 2010, 11:56

dhseba, na początek podepnij auto pod VAG'a i sprawdź czy nie ma błędów oraz porównaj temperaturę w układzie chłodzenia pokazywaną przez VAG'a z temperaturą pokazywaną na zegarach.
Poza tym było już trochę wątków o podobnych problemach z układem chłodzenia ;-)

dodane:
dhseba pisze:2.auto albo rzeczywiscie tak duzo pali albo ja niewiem co jest ...
pewnego razu auto stalo na lekko pochylym podjezdzie i nie moglo zapalic zjechalem na luzie na plasko i zapalilo .. no wiec malo bardzo paliwa pojechalem na stacje zatankowalem za 50 zl przyjechalem pod dom stal na podjezdzie pozniej zapalil bez problemu po przejechaniu 47 km (zawsze kasuje licznik jak tankuje) i pozostawieniu auta na tym samym podjezdzie rano bylo nie do odpalenia ... trzeba bylo znowu zjechac na droge i dopiero odpalilo ...
ja slyszalem ze ten silnik niby 1.6 ale i tak pali sporo (tak z 10 L) ale to co on teraz pokazuje to juz przesada
rób tak dalej, to zajedziesz pompę paliwa. skoro masz paliwa na dnie i zostawiasz auto na pochyłym, to zamiast paliwa pompa ciągnie powietrze... Zalej więcej paliwa - minumum pół zbiornika i zobacz czy będzie różnica.
Co do spalania, to raczej jest w normie. Ten silnik jest trochę mały do tej budy i trzeba go wkręcać na obroty żeby jakoś jechał.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2010, 12:01 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dhseba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 sty 2009, 17:45
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: dhseba » 30 cze 2010, 12:01

sory szukalem ale nie moglem znalesc takich tematow .. podpinalem go jakis czas temu i byl blad czujnika temp silika i go wymienilem .. :(

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 cze 2010, 12:03

Co do wentylatora to sprawdz czy po zmostkowaniu kabli przy czujniku załczy sie wentylator, jezeli nie to szukaj przyczyny w przekaźniku wentylatora. Co do wskazań wskażnika to wymień czujnik 3-pinowy szary i pewnie silnik przegrzałes i stąd te problemy z ograniczeniem mocy silnika i kopceniem na niebiesko. Zatankuj do płęna a przynajmniej do połowy,jeżdżac cały czas na rezerwie mozesz łatwo zajechac pompe i zapchac filtr. Musiłabys sprawdzic sonde czy działa prawidłowo.

Awatar użytkownika
dhseba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 sty 2009, 17:45
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: dhseba » 30 cze 2010, 12:04

grze pisze:rób tak dalej, to zajedziesz pompę paliwa. skoro masz paliwa na dnie i zostawiasz auto na pochyłym, to zamiast paliwa pompa ciągnie powietrze... Zalej więcej paliwa - minumum pół zbiornika i zobacz czy będzie różnica.
Co do spalania, to raczej jest w normie.
w noormie ?? czyli wyszlo na to ze spalil cale paliwo za 50 czyli jakies 11 l przez 27 km i to na trasie w sumie bo do zakopanego jechalem i wrocilem odrazu ..:(

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 30 cze 2010, 12:04

Do pomiaru temperatury silnika masz dwa czujniki. Jeden odpowiada za wskazania na zegarach, a drugi przekazuje informacje do ECU. Podpinając VAG'a będziesz mógł porównać temperatury wskazywane przez oba te czujniki. Możesz również zmierzyć rezystancje tych czujników jeśli nie chcesz podpinać auta pod komputer. Gdzieś było o tym na forum jak to zrobić. Jednak podpinając auto pod kompa dowiedziałbyś się czy nie ma innych błędów.
dhseba pisze:w noormie ?? czyli wyszlo na to ze spalil cale paliwo za 50 czyli jakies 11 l przez 27 km i to na trasie w sumie bo do zakopanego jechalem i wrocilem odrazu ..:(
faktycznie, masz rację. zasugerowałem się skrótem myślowym, że Ci to spala na 100 km :lol:

Skoro te problemy z kopceniem występują po przegrzaniu silnika, to nie chcę Cię straszyć ale mogłeś przytrzeć silnik :roll:

Awatar użytkownika
dhseba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 sty 2009, 17:45
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: dhseba » 30 cze 2010, 12:17

:( mam kabel vag ale OBD II a w audi jest taki 2 pin to chyba OBD I sa takie przelaczki na allegro zeby to podlaczyc bedzie mi to dobrze sprawdzalo ?? i macie jakis fajny program do tego ?? bo ja mam ale nie wszystkie auta cos trybia ...

[ Dodano: 2010-06-30, 12:19 ]
grze pisze:Skoro te problemy z kopceniem występują po przegrzaniu silnika, to nie chcę Cię straszyć ale mogłeś przytrzeć silnik
tzn to bylo tak ze jak zakrecilem srednio/mocno korek od zbiornika z plynem to robilo sie cisnienie straszne na wezach i wtedy kopcil ze masakra .. odkrecalem korek i bylo ok az zrobil cisnienie .. zmienilem korek ale to samo .. i jezdzilem ale korek byl lekko bardzo zakrecony i wogole nie kopci i nie zjada oleju .. ale jak zakrece mocniej to kopci no i zjada olej ..

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 30 cze 2010, 12:28

A czy układ chłodzenia był dobrze odpowietrzony? Zrób tak, jak napisał Wojtek i sprawdź czy wentylator się włączy.

Skoro rozpycha Ci węże, to trzeba sprawdzić czy nie masz wydmuchanej uszczelki pod głowicą. Jak odkręcisz na zimnym silniku korek od zbiorniczka wyrównawczego i silnik włączysz niech się zagrzeje, to też będzie CI płyn wywalało? będą leciały bąbelki w zbiorniczku? może wydmuchuje Ci spaliny do układu chłodzenia? można to sprawdzić analizatorem spalin. nie masz czasem oleju w zbiorniczku wyrównawczym albo płynu chłodniczego w oleju? nie ubywa CI płynu chłodniczego?

Awatar użytkownika
dhseba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 sty 2009, 17:45
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: dhseba » 30 cze 2010, 12:35

no wiec tak ..
nie ma na korku oleju zadnego bialego osadu nie ma wody w oleju ani oleju w zbiorniczku .. plynu nie ubywa jesli bedzie odkrecony bo nie wywali wody tylko jak bedzie zakrecony i zrobi cisnienie pozniej odkrecasz i bum woda tryska jak z gejzera ..
byc moze uklad byl zle lub wcale nie odpowietrzony ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl