Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Chip na przepływce BOSCH, wykresy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Chip na przepływce BOSCH, wykresy

Post autor: radi88 » 13 cze 2009, 12:06

Witam
Jestem już po modyfikacji, załączam obiecane wydruki z hamowni:

Test pierwszy został przeprowadzony 2 lata temu przy przebiegu auta 278 tys. auto miało zaślepiony EGR i wycięty katalizator, na seryjnych wtryskiwaczach

:arrow: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67b ... a0358.html

Test drugi został przeprowadzony wczoraj przy przebiegu 321 tys. auto miało zaślepiony EGR i wycięty katalizator, na wtryskiwaczach z silnika AFN

:arrow: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b69 ... 0b7cb.html

Na wykresie powyżej są 2 testy, pierwszy na samych wtryskach od AFNa i później po zmodyfikowanym programie. Cel został osiągnięty i wyznaczone 270NM gości w moim aucie.

Poniżej zamieszczam kilka zdjęć z całej operacji (dzięki uprzejmości firmy Vtech)

:arrow: W poszukiwaniu sterownika http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d4 ... 1e284.html

:arrow: ECU bez obudowy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0f ... ab63e.html

:arrow: 2 płytowy sterownik
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b6c ... 0f259.html

:arrow: Epromy w podstawkach (co ciekawe podstawki były już wlutowane fabrycznie a w nich oryginalne kości BOSCH)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dec ... cb107.html

:arrow: … sterownik
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a07 ... 4adb2.html

:arrow: … pamięci
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f99 ... 74606.html

:arrow: Tak wygląda programator http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7b ... 49392.html

:arrow: Test seria + wtryski AFN http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da1 ... d19f1.html

:arrow: Pacjent :mrgreen: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b70 ... 69fda.html

Liczę, że wszyscy którzy się zastanawiali (za długo) tak jak ja, postanowią nie czekać i czym prędzej dodać autku skrzydeł. Pozdrawiam Radek.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2011, 16:28 przez radi88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 13 cze 2009, 13:00

Gratki świetna robota, dodatkowych koni nigdy za wiele. Mam pytanie, czy prędkość max to rzeczywista prędkość maksymalna czy tylko do takiej szybkości było mierzone bo na drugim wykresie po założeniu chipa, v-max jest mniejsza? Jeśli możesz powiedz ile kosztuje dokonanie samego pomiaru mocy?

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 13 cze 2009, 13:11

Prędkość maksymalna byłaby wyższa, ale z uwagi na to iż mi na V max nie zależalo, diagnosta nie krecił auta do max możliwych obrotów. Koszt samego pomiaru to coś koło 100 zł w tym 2-3 próby.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 13 cze 2009, 19:55

radi88 a mierzyłeś może przyśpieszenie do 100km/h.

Najlepiej jakby powstał filmik.

Życzę zadowolenia z modów

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 14 cze 2009, 23:10

Super,dobra robota <ok> Właśnie jestem ciekaw jak się teraz zbiera do sety :roll:
Niedługo ja też będę swoją tak modził,już nie mogę się doczekać 8-)

Awatar użytkownika
silnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 19 mar 2008, 11:58
Lokalizacja: Puławy

Post autor: silnik » 14 paź 2009, 21:49

ile taka modyfikacja od podstaw kosztuje

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 paź 2009, 21:18

1,5-2,5 koła... Panowie z wykresu w pierwszym poście wynika że wtryski od AFNa dały około 7KM. Czy będzie to dobrze współgrało z virusem?? Czy dla dobrego efektu pasuje pompę wymienić??

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 16 paź 2009, 11:04

Niki20 pisze:1,5-2,5 koła... Panowie z wykresu w pierwszym poście wynika że wtryski od AFNa dały około 7KM. Czy będzie to dobrze współgrało z virusem?? Czy dla dobrego efektu pasuje pompę wymienić??
wtryski od afn i chip będzie współgrać i to z bardzo pozytywnym efektem oczywiście przyjmujemy że zetorek sprawny nie trzeba pompy zmieniać jeśli jest sprawna chyba że ktoś chce mieć powyżej 140 kucyków jeszcze jedno proponuje wtryski założyć przed chipem z wiadomych względów.

jeśli ktoś ma 1Z z 92 to ma oryginalnie podstawki pod układami i wtryski jednosprężynowe i trzeba dokupić drugie przewody do wtrysków , nowe dłuższe śruby do łapek wtrysków i kupić ewentualnie dorobić pod wspomniane 4 łapki tuleje 10mm wysokie by zamontować wtryski z afn a jeśli są oryginalnie dwusprężynowe to tylko podmiana samych wtrysków.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 paź 2009, 18:14

No że wtryski przed chipem to wiem. Chodzi o to by później odpowiednią dawkę i kąt ustawić. No ja mam '92 więc w/w części muszę dokupić. A dwusprężynowe od kiedy były zakładane??

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 16 paź 2009, 18:50

Niki20 dwusprężynowe były już po połowie 92 roku rocznik wg vin 93 łatwo sprawdzić czy są jednosprężynowe czy dwu wystarczy zerknąć pod maskę i stojąc od strony koła kierowcy zerkamy na wtrysk sterujący i patrzymy z której strony wychodzi kabelek z niego czy od strony pompy czy skrzyni jak od strony pompy paliwowej to jedno sprężynowe a jak w strone skrzyni biegów to dwusprężynowe i jedno sprężynowe są krótsze.


kąt wtrysku w 92 roku powinien być między 56-61 a dawka 15-20 wg vaga.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 paź 2009, 20:08

Ja mam auto ze stycznia '92 i patrzyłem i jednak jednosprężynowe. :-/ Kąt mam 51 więc trochu mało. Jednosprężynowe jakie ciśnienie wtrysku mają :?:
Kostrz a wtryski przy AFNie jaką mają średnicę otworków?? Ty masz jakie??
Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 20:13 przez Niki20, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 16 paź 2009, 20:13

Niki20 pisze:Ja mam auto ze stycznia '92 i patrzyłem i jednak jednosprężynowe. :-/ Kąt mam 51 więc trochu mało. Jednosprężynowe jakie ciśnienie wtrysku mają :?:
popraw kat a ciśnienie jednospreżynowe maja 245bar po wymianie na wtryski od afn trzeba będzie lekko zmienić kąt choć nie zawsze ale bez ruszenia nastawnika się nie obejdzie bo dawka będzie duża około 3-6 wg vaga czyli 1-2mg/r jesli oryginalnie była miedzy 15-20 czyli 3-4mg/r
Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 20:22 przez kostrz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 paź 2009, 20:14

kostrz, a dwusprężynowe mają dwa ciśnienia czy jak??
wtryski przy AFNie jaką mają średnicę otworków?? Ty masz jakie??

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 16 paź 2009, 20:26

Niki20 pisze:kostrz, a dwusprężynowe mają dwa ciśnienia czy jak??
wtryski przy AFNie jaką mają średnicę otworków?? Ty masz jakie??
dwuspreżynowe maja dwa cisnienia dawka wstępna dla afn 190bar dla asv 220bar i dawka zasadnicza 300bar wtryski od afn maja otworki 0.205 oryginalne 0.185. Ja u siebie mam wtryski z volvo s80 2.5td 190/300bar z otworkami 0.216.

Awatar użytkownika
silnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 19 mar 2008, 11:58
Lokalizacja: Puławy

Post autor: silnik » 30 cze 2010, 20:03

Ja założyłem chipa od kostrza i jestem bardzo zadowolony, auto lepiej reaguje na gaz, przyspiesza od niskich obrotów. Poprawiła się również prędkość maksymalna. Autko po prostu ożyło. Super!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl