Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Przekladka przegobów z prawego na lewy i odwrotnie

Wszystko co związane z w/w kategorią.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

[All] Przekladka przegobów z prawego na lewy i odwrotnie

Post autor: piotrek 250279 » 26 cze 2010, 10:27

czesc jak w temacie ,slyszalem ze jak przeguby joz zaczynaja strzelac,to przekladka prawego przegubu na lewa strona i lewego na prawa,wydluzy ich zywotnosc i przestana strzelac.Powiedzial mi o tym kumpel ktury sprzedawal swoja a4 i niechcial kasy w nia juz ladowac i tak zrobil . Co wy na to ?
Ostatnio zmieniony 09 paź 2010, 17:52 przez piotrek 250279, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 cze 2010, 10:31

piotrek 250279 pisze:Co wy na to ?
Jeśli to nawet pomaga, to i tak na krótką metę. Jeśli przegub już strzela to znaczy że ma luzy. A tego nie naprawisz już w żaden sposób. Czasami pomaga też wymiana smaru itp. Ale to też rozwiązanie na krótką metę - w zależności jak mocno przegub jest już uszkodzony.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 26 cze 2010, 13:39

Pierwsze słysze o takim czymś ale to i tak jak pisze Rafał na krótką metę prędzej czy pózniej przegub da znać o sobie

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 26 cze 2010, 16:30

Osobiście jeśli mogę coś powiedzieć to kup sobie jakieś markowe za 200 pare zł tak żebyś miał spokój na kolejne kilkanaście lat :-D bo wszystkie tanie przeguby to nie są warte montażu wytrzymają max kilka tysięcy i zaczynają strzelać. :cry:

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 26 cze 2010, 21:48

no zdaje sobie z tego sprawe, nawet dzis dalem pelny skret i na wstecznym prubowalem i tez strzelaja :-( .Ale z racji tego ze itak musze wymienic oslony przegobow to pofatyguje sie i przeloze te przeguby. Zobaczymy co z tego wyjdzie :-P

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 27 cze 2010, 18:27

no nawet nie słyszałem o czymś taki :shock: :shock: jak będziesz kupował przegudy to dalekim łukiem omijaj wszystko co ma w nazwie słowo PASCAL :!: :!: to jest szajs :evil: padł mi po 3tys.km :evil:

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 30 cze 2010, 20:16

przelozylem dzisiaj te przegoby,wyczyscilem wszystko i umylem w ropie,dalem nowy smar i nowe oslony . I strzela dalej po tej samej stronie mimo ze dalem tam ten dobry przegob , strzelanie jest tylko na pelnym skrecie w prawo i na wstecznym. Do przodu jest ok.Zauwazylem jedna ciekawa rzecz, jak mialem zdjete kola to brat krecil mi kiera w prawo i lewo do oporu , i zauwazylem ze w prawo wyraznie kola sie bardziej skrecaja niz w lewo czyli promien skretu jest mniejszy.Moze to to jest przyczyna szczelania przegubu ze za bardzo jest skrecony.A i w szukajce bylo ladnie pieknie opisane jak zdjac przegub itp ale z lewej strony a nikt nie powiedzial ze z prawej polos jest krutsza i niema nia takiego pola manewru.I trzeba piaste z wachacza zwalic :cry: ale dalem rade i temu :mrgreen:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 30 cze 2010, 20:38

piotrek 250279 pisze:.I trzeba piaste z wachacza zwalic ale dalem rade i temu
pierwszy raz słyszę że zmieniając przegub nie trzeba zwalać piasty :lol: przecież to 10min roboty i po sprawie :-P
co do przekładania to mam to samo że strzela i narazie tak jeżdżę,przeguby do aah z abs to koszt rzędu 600zł więc muszę odłożyć z wypłat :mrgreen:

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 30 cze 2010, 20:43

shellah moze i 10 minut ale o fakt mi chodzi . bo z lewej idzie to zdzialac bez tych ceregieli

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 30 cze 2010, 22:02

piotrek 250279, jeżeli chodzi o promień skrętu to nie chcę tu tworzyć jakiś niezbadanych teorii ale to chyba wynika z tego jak są drążki kierownicze wkręcone w malownice czy jakoś tak, stąd w jedną stronę wychodzi większy promień niż w drugą a jeżeli jeszcze mowa o przegubach to ja kupiłem dziś Lobro i po założeniu zero stuków i hałasów zobaczymy jak długo.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 cze 2010, 23:47

shellah pisze:pierwszy raz słyszę że zmieniając przegub nie trzeba zwalać piasty
Hehe. Ja to nawet koła nie ściągam :-P Od strony kierowcy wychodzi pięknie. Od drugiej strony jest trochę gorzej, ale też da radę całość wyjąć bez odkręcania koła :lol:
ysiul pisze:jeżeli chodzi o promień skrętu to nie chcę tu tworzyć jakiś niezbadanych teorii ale to chyba wynika z tego jak są drążki kierownicze wkręcone w malownice czy jakoś tak, stąd w jedną stronę wychodzi większy promień niż w drugą
Też o czymś takim słyszałem.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 01 lip 2010, 09:36

Z maglownicą to prawda. jeden jest dłuższy jak się nie mylę to prawy-pasażera

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 01 lip 2010, 10:06

skoti, ale chyba można jakoś to wyregulować żeby skręcał w obie strony tak samo :?:

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 01 lip 2010, 10:21

Nie próbowałem ale patrząc w sklepie różnica była w wadze a nie w dł. w sumie to ani nie były podane dł.ani strony tylko masa i po tym doszliśmy ,że dłuższy musi by cięższy. Jak źle założyłem to koło kierowcy skręcało się prawie pod kątem prostym a prawe jak by nic po zamianie wszystko jest ok.
ps.może regulacja na drążku śrubą rzymską coś pomoże?!

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 01 lip 2010, 19:44

[quote="skoti"] . Jak źle założyłem to koło kierowcy skręcało się prawie pod kątem prostym a prawe jak by nic po zamianie wszystko jest ok.
no a u mnie oba kola skrecaja sie rowno z tym ze w prawa strone bardziej. Nawet po kierze widac ze w lewo jest niecale 1,5 obrotu a w prawa 1,5 i jeszcze ciut

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl