UKI_XX pisze:peyo32, piszesz głupoty :!: wystarczy że turbo przy szczelnym dolocie będzie ładowało 0.6 zamiast 0.85bara (ominięty/uszkodzony N75) i przy całkowicie sprawnym przepływomierzu wartości pozycji:
-003 w 3 będzie mniej jak w 2
-008 w 4 będzie najniższa (pedał gazu w podłodze, czyli 2 wyższe od 3)
-010 w 1 będzie tyle ile silnik pobiera powietrza czyli to co w 3 003
takie same objawy będą przy otwartym uszkodzonym zaworze EGR (i/lub uszkodzonym N18), czy też nieszczelnej odmie
Przepływomierz
oznaczenie czujnika: G70
niem.: Luftmassenmesser (lmm)
ang.: Air Flow Meter (MAF)
pl.: przepływomierz masy powietrza, miernik masy powietrza
Nie zagłębiając się w szczegóły techniczne w.w. urządzenia [dla chętnych doskonały wątek], należy wskazać, iż głównym zadaniem G70 jest dokonanie pomiaru masy powietrza, co prowadzić ma [w wielkim skrócie] do przygotowania odpowiedniej dawki paliwa przez ECU. nieprawidłowo mierzący G70 skutkuje zmniejszoną dawką paliwa, co prowadzi do obniżenia mocy i dynamiki silnika.
do dokonania oceny prawidłowości pomiarów G70 wykorzystujemy następujące grupy: 000, 003, 008, 010 oraz 011.
1. badanie G70 rozpoczynamy od dokonania pomiaru w próbie dynamicznej grupy 011 - pozwoli to nam ocenić, czy dynamika gazów spalinowych w silniku jest prawidłowa. ocenie poddajemy wartości poz. 2 i 3 ze wskazanej grupy. wartość z poz. 3 powinna być tożsama z wartością określoną w poz. 2 [czyli z żądaniem mapy].
jeżeli turbina generuje odpowiednie ciśnienie, to przechodzimy do pkt. 2.
w przeciwnym razie należy zbadać przyczynę zaburzenia dynamiki gazów [przyczyn może być wiele - choćby zatkany katalizator];
2. dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grupy 000 z uwzględnieniem poz. 3 i 10:
- poz. 3 powinna wynosić wartość maksymalną - 255;
- poz. 10 powinna w odpowiednim zakresie obrotów* wynosić więcej niż x*. jeżeli wartość poz. 10 jest niższa niż wartość x w odpowiednim zakresie obrotów, a poz. 3 wynosi 255 - G70 mierzy nieprawidłowo.
*wartość x oraz "odpowiedni zakres obrotów" uzależnione są od typu silnika - należy skorzystać ze wskazań prawidłowych parametrów bloków wartości mierzonych dla popularnych silników TDI, a jeżeli brak jest tam wskazanego silnika, to skorzystać należy z systemu informacji naprawczej i warsztatowej AUDI AG [do zdobycia we własnym zakresie];
3. dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grup 003, 008 oraz 010.
uwzględnić należy:
- 003: wartości poz. 2 i 3 powinny być tożsame.
jeżeli nie są, to G70 mierzy nieprawidłowo, chyba że w grupie 008 wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] jest wyższa od wartości poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego], a niższa niż wartość poz. 2 [życzenie kierowcy].
- 008: poz. 2, 3 i 4:
a. wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa;
b. wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa;
c. wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od wartość poz. 3, a niższa niż wartość poz. 2.
jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo.
- 010: poz. 1 i 4:
a. wartość poz. 1 powinna wynosić tyle, ile wskazuje wymagana wartość dla danego silnika [zazwyczaj wartość tożsama z grupy 003 poz. 2];
b. wartość poz. 4 powinna wynosić 100.
jeżeli wartość poz. 1 jest mniejsza niż wymagana - G70 mierzy nieprawidłowo.
jeżeli wartość poz. 4 jest mniejsza niż 100 - pomiar wykonać ponownie [pedał akceleratora nie został wciśnięty do oporu].
I nie mów że piszę głupoty informacje zaczerpnięte z mądrej lektury i forum audi A4
To co napisałeś uwzględnione jest w punkcie 1.
Jak Jesteś mądrzejszy od książki to dlaczego nie pomożesz koledze z forum?