[B4 1.9 TDI 1z] Duże spalanie, Prośba o analize logów
[B4 1.9 TDI 1z] Duże spalanie, Prośba o analize logów
Witam!
Posiadam B4 1Z wersja z automatem z 94r. Auto śmiga super za wyjątkiem spalania. Pali mi średnio 10l w mieście czy to zima czy lato niema różnicy. Spalanie sprawdzałem przez ostatnie 6000 km i średnio wychodzi 10l. Sprawdzałem na różne sposoby i zawsze wychodzi w granicach 10l Wycieków nie ma żadnych. Zalączam logi i prosiłbym o ich analize i porady co z tym zrobić
basic 000 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16459.html
basic 003 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16460.html
basic 004 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16474.html
stat 000 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16463.html
stat 001 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16467.html
stat 003 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16462.html
stat 004 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16464.html
stat 007 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16466.html
stat 013 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16465.html
dynam 000 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16470.html
dynam 003 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16471.html
dynam 004 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16473.html
dynam 008 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16468.html
dynam 010 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16472.html
dynam 011 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16469.html
Posiadam B4 1Z wersja z automatem z 94r. Auto śmiga super za wyjątkiem spalania. Pali mi średnio 10l w mieście czy to zima czy lato niema różnicy. Spalanie sprawdzałem przez ostatnie 6000 km i średnio wychodzi 10l. Sprawdzałem na różne sposoby i zawsze wychodzi w granicach 10l Wycieków nie ma żadnych. Zalączam logi i prosiłbym o ich analize i porady co z tym zrobić
basic 000 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16459.html
basic 003 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16460.html
basic 004 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16474.html
stat 000 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16463.html
stat 001 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16467.html
stat 003 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16462.html
stat 004 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16464.html
stat 007 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16466.html
stat 013 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16465.html
dynam 000 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16470.html
dynam 003 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16471.html
dynam 004 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16473.html
dynam 008 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16468.html
dynam 010 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16472.html
dynam 011 http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_16469.html
No to tak,nie wiem czy miałeś silnik dobrze zagrzany,zakładając że tak,to termostat jest śmieciem,temperatura paliwa też jakaś niska,przepływomierz do czyszczenia chyba że filtr powietrza jest w takim samym stanie jak termostat ,i turbo za mało dmucha,więc do sprawdzenia wężyki,czy nie ma nieszczelności w dolocie,i cała reszta tego co można zrobić nawet na szczerym polu.
Witam!
Dzięki za wskazówki tylko dlaczego kolega twierdzi że termostat padł? Jest on praktycznie nowy tak samo filtr powietrza. Autko sie nagrzewa szybko i trzyma temperature w granicach 90 na wskaźniku a jak jest więcej to włączają sie wentylatory i wszystko wraca do normy. Wężyki wymieniłem na nowe prawie wszystkie ale sprawdze jeszcze raz. Co do turbo to też jest praktycznie nówka bo zmieniałem silnik na inny bo poprzedni padł. Nowy jest z A4 z nówką turbiną go kupiłem, tylko musiałem przełożyć gruszkę ze starej turbiny bo ta nowa była inaczej zamontowana i nie pasowała mi( o sprężarkę z klimy haczyła). Tylko że tą gruszke to ja sam ustawiałem i nie wiem czy dobrze zrobiłem. Może tutaj przyczyna że słabo dmucha?
Dzięki za wskazówki tylko dlaczego kolega twierdzi że termostat padł? Jest on praktycznie nowy tak samo filtr powietrza. Autko sie nagrzewa szybko i trzyma temperature w granicach 90 na wskaźniku a jak jest więcej to włączają sie wentylatory i wszystko wraca do normy. Wężyki wymieniłem na nowe prawie wszystkie ale sprawdze jeszcze raz. Co do turbo to też jest praktycznie nówka bo zmieniałem silnik na inny bo poprzedni padł. Nowy jest z A4 z nówką turbiną go kupiłem, tylko musiałem przełożyć gruszkę ze starej turbiny bo ta nowa była inaczej zamontowana i nie pasowała mi( o sprężarkę z klimy haczyła). Tylko że tą gruszke to ja sam ustawiałem i nie wiem czy dobrze zrobiłem. Może tutaj przyczyna że słabo dmucha?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Kolega AB4, się trochę rozpędził ,bo równie dobrze silnik mógł nie byc rozgrzany do 90 stopni i zapewne tak było .Te kilka stopni w zasadzie nie mają żadnego znaczenia i wpływu na odczyt parametrów silnika.To samo tyczy się temp.paliwa która wg.mnie nie odbiega od normy ,u mnie dla przykładu oscyluje ok.50stopni na rozgrzanym silniku,max co zaobserwowałem to 55stopnibioforge pisze:tylko dlaczego kolega twierdzi że termostat padł?
Turbo faktycznie coś deko mniej dmucha i przepływomierz tnie ,dawka paliwa bardzo mała rzekłbym mniejsza od fabrycznej bo zwykle fabryczna to 4,4 mg a kolega ma 5mg.Ja bym podciągnał w adaptacjach do 4 mg bo auto pewnie mułek na tej dawce Jak kolega kręcił sztangą od gruszki to jest możliwe że zawór WG jest lekko podparty.Najlepiej to tam nie grzebać bo samo sie tam nic nie przestawi no chyba że tak jak u kolegi był przeszczep to siła wyższa Najlepiej ustawić to odpinając sztangę od dzwigni przy wydechu ,sztanga nie może w stanie spoczynku napierać na dzwignię bo bedzie uchylała zawór WG i ciśnienie z turbo bedzie sobie uciekać za wczasu. Ale przy tak małej dawce paliwa turbince może brakować spalin żeby się rozbujać i stąd może być lekki niedobór cisnienia. A spalanie przy tak małej dawce 10litrów to już zupełny kosmos i nie wiem jak to możliwe przy braku wycieków :roll:bioforge pisze:Co do turbo to też jest praktycznie nówka bo zmieniałem silnik na inny bo poprzedni padł. Nowy jest z A4 z nówką turbiną go kupiłem, tylko musiałem przełożyć gruszkę ze starej turbiny bo ta nowa była inaczej zamontowana i nie pasowała mi( o sprężarkę z klimy haczyła). Tylko że tą gruszke to ja sam ustawiałem i nie wiem czy dobrze zrobiłem. Może tutaj przyczyna że słabo dmucha?
Witam.
Coś o diagnozie przepływki
dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grup 003, 008 oraz 010.
uwzględnić należy:
- 003: wartości poz. 2 i 3 powinny być tożsame.
jeżeli nie są, to G70 mierzy nieprawidłowo, chyba że w grupie 008 wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] jest wyższa od wartości poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego], a niższa niż wartość poz. 2 [życzenie kierowcy].
- 008: poz. 2, 3 i 4:
a. wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa;
b. wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa;
c. wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od wartość poz. 3, a niższa niż wartość poz. 2.
jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo.
- 010: poz. 1 i 4:
a. wartość poz. 1 powinna wynosić tyle, ile wskazuje wymagana wartość dla danego silnika [zazwyczaj wartość tożsama z grupy 003 poz. 2];
b. wartość poz. 4 powinna wynosić 100.
jeżeli wartość poz. 1 jest mniejsza niż wymagana - G70 mierzy nieprawidłowo.
jeżeli watość poz. 4 jest mniejsza niż 100 - pomiar wykonać ponownie [pedał akceleratora nie został wciśnięty do oporu].
Coś o diagnozie przepływki
dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grup 003, 008 oraz 010.
uwzględnić należy:
- 003: wartości poz. 2 i 3 powinny być tożsame.
jeżeli nie są, to G70 mierzy nieprawidłowo, chyba że w grupie 008 wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] jest wyższa od wartości poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego], a niższa niż wartość poz. 2 [życzenie kierowcy].
- 008: poz. 2, 3 i 4:
a. wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa;
b. wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa;
c. wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od wartość poz. 3, a niższa niż wartość poz. 2.
jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo.
- 010: poz. 1 i 4:
a. wartość poz. 1 powinna wynosić tyle, ile wskazuje wymagana wartość dla danego silnika [zazwyczaj wartość tożsama z grupy 003 poz. 2];
b. wartość poz. 4 powinna wynosić 100.
jeżeli wartość poz. 1 jest mniejsza niż wymagana - G70 mierzy nieprawidłowo.
jeżeli watość poz. 4 jest mniejsza niż 100 - pomiar wykonać ponownie [pedał akceleratora nie został wciśnięty do oporu].
peyo32, piszesz głupoty :!: wystarczy że turbo przy szczelnym dolocie będzie ładowało 0.6 zamiast 0.85bara (ominięty/uszkodzony N75) i przy całkowicie sprawnym przepływomierzu wartości pozycji:
-003 w 3 będzie mniej jak w 2
-008 w 4 będzie najniższa (pedał gazu w podłodze, czyli 2 wyższe od 3)
-010 w 1 będzie tyle ile silnik pobiera powietrza czyli to co w 3 003
takie same objawy będą przy otwartym uszkodzonym zaworze EGR (i/lub uszkodzonym N18), czy też nieszczelnej odmie
-003 w 3 będzie mniej jak w 2
-008 w 4 będzie najniższa (pedał gazu w podłodze, czyli 2 wyższe od 3)
-010 w 1 będzie tyle ile silnik pobiera powietrza czyli to co w 3 003
takie same objawy będą przy otwartym uszkodzonym zaworze EGR (i/lub uszkodzonym N18), czy też nieszczelnej odmie
UKI_XX pisze:peyo32, piszesz głupoty :!: wystarczy że turbo przy szczelnym dolocie będzie ładowało 0.6 zamiast 0.85bara (ominięty/uszkodzony N75) i przy całkowicie sprawnym przepływomierzu wartości pozycji:
-003 w 3 będzie mniej jak w 2
-008 w 4 będzie najniższa (pedał gazu w podłodze, czyli 2 wyższe od 3)
-010 w 1 będzie tyle ile silnik pobiera powietrza czyli to co w 3 003
takie same objawy będą przy otwartym uszkodzonym zaworze EGR (i/lub uszkodzonym N18), czy też nieszczelnej odmie
Przepływomierz
oznaczenie czujnika: G70
niem.: Luftmassenmesser (lmm)
ang.: Air Flow Meter (MAF)
pl.: przepływomierz masy powietrza, miernik masy powietrza
Nie zagłębiając się w szczegóły techniczne w.w. urządzenia [dla chętnych doskonały wątek], należy wskazać, iż głównym zadaniem G70 jest dokonanie pomiaru masy powietrza, co prowadzić ma [w wielkim skrócie] do przygotowania odpowiedniej dawki paliwa przez ECU. nieprawidłowo mierzący G70 skutkuje zmniejszoną dawką paliwa, co prowadzi do obniżenia mocy i dynamiki silnika.
do dokonania oceny prawidłowości pomiarów G70 wykorzystujemy następujące grupy: 000, 003, 008, 010 oraz 011.
1. badanie G70 rozpoczynamy od dokonania pomiaru w próbie dynamicznej grupy 011 - pozwoli to nam ocenić, czy dynamika gazów spalinowych w silniku jest prawidłowa. ocenie poddajemy wartości poz. 2 i 3 ze wskazanej grupy. wartość z poz. 3 powinna być tożsama z wartością określoną w poz. 2 [czyli z żądaniem mapy].
jeżeli turbina generuje odpowiednie ciśnienie, to przechodzimy do pkt. 2.
w przeciwnym razie należy zbadać przyczynę zaburzenia dynamiki gazów [przyczyn może być wiele - choćby zatkany katalizator];
2. dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grupy 000 z uwzględnieniem poz. 3 i 10:
- poz. 3 powinna wynosić wartość maksymalną - 255;
- poz. 10 powinna w odpowiednim zakresie obrotów* wynosić więcej niż x*. jeżeli wartość poz. 10 jest niższa niż wartość x w odpowiednim zakresie obrotów, a poz. 3 wynosi 255 - G70 mierzy nieprawidłowo.
*wartość x oraz "odpowiedni zakres obrotów" uzależnione są od typu silnika - należy skorzystać ze wskazań prawidłowych parametrów bloków wartości mierzonych dla popularnych silników TDI, a jeżeli brak jest tam wskazanego silnika, to skorzystać należy z systemu informacji naprawczej i warsztatowej AUDI AG [do zdobycia we własnym zakresie];
3. dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grup 003, 008 oraz 010.
uwzględnić należy:
- 003: wartości poz. 2 i 3 powinny być tożsame.
jeżeli nie są, to G70 mierzy nieprawidłowo, chyba że w grupie 008 wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] jest wyższa od wartości poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego], a niższa niż wartość poz. 2 [życzenie kierowcy].
- 008: poz. 2, 3 i 4:
a. wartość poz. 2 [życzenie kierowcy] powinna być najwyższa;
b. wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być najniższa;
c. wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyższa od wartość poz. 3, a niższa niż wartość poz. 2.
jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo.
- 010: poz. 1 i 4:
a. wartość poz. 1 powinna wynosić tyle, ile wskazuje wymagana wartość dla danego silnika [zazwyczaj wartość tożsama z grupy 003 poz. 2];
b. wartość poz. 4 powinna wynosić 100.
jeżeli wartość poz. 1 jest mniejsza niż wymagana - G70 mierzy nieprawidłowo.
jeżeli wartość poz. 4 jest mniejsza niż 100 - pomiar wykonać ponownie [pedał akceleratora nie został wciśnięty do oporu].
I nie mów że piszę głupoty informacje zaczerpnięte z mądrej lektury i forum audi A4
To co napisałeś uwzględnione jest w punkcie 1.
Jak Jesteś mądrzejszy od książki to dlaczego nie pomożesz koledze z forum?
peyo32, jak się coś podaje to należy uwzględnić wszystko a nie wyrwać kilka zdań z kontekstu, bez punktu 1 dodanego w poście powyżej reszta Twojej wypowiedzi była kompletnie bezużyteczna i nie trzymała się kupy
"fachową" literaturę piszą poloniści a nie mechanicy i jest przepuszczona przez cenzurę, która wycina kilka ważnych kluczowych elementów po to żeby zwykły człowiek nie mógł z tego skorzystać i wymieniał wszystko po kolei zamiast dać zarobić mechanikowi, tylko u nas w większości warsztatów pracuje banda tłumoków i nieuków, którym jedyne co dobrze idzie to wyciąganie kasy z kieszeni
czepiłeś się w tym temacie przepływomierza, który jak widać z logów dynamicznych grupy 003 i 011 mierzy prawidłowo i dobrze że tnie dawkę bo inaczej za samochodem byłaby potężna czarna chmura i jeszcze wyższe spalanie
na podstawie logów widać że z jakiejś przyczyny turbina zbyt mało pompuje i dawka mała, przez co silnik jest bardziej mułowaty i więcej pali, tym bardziej że jest to automat, dodatkowo na spalanie ma wpływ styl jazdy, sprawność układu przeniesienia napędu (hamulce, zbieżność) i miejsce oraz godziny poruszania (miasto, korki, trasa) oraz obciążenie samochodu
dodatkowo zaślepiłbym EGR i zajrzał do kolektora ssącego oraz katalizatora
"fachową" literaturę piszą poloniści a nie mechanicy i jest przepuszczona przez cenzurę, która wycina kilka ważnych kluczowych elementów po to żeby zwykły człowiek nie mógł z tego skorzystać i wymieniał wszystko po kolei zamiast dać zarobić mechanikowi, tylko u nas w większości warsztatów pracuje banda tłumoków i nieuków, którym jedyne co dobrze idzie to wyciąganie kasy z kieszeni
czepiłeś się w tym temacie przepływomierza, który jak widać z logów dynamicznych grupy 003 i 011 mierzy prawidłowo i dobrze że tnie dawkę bo inaczej za samochodem byłaby potężna czarna chmura i jeszcze wyższe spalanie
na podstawie logów widać że z jakiejś przyczyny turbina zbyt mało pompuje i dawka mała, przez co silnik jest bardziej mułowaty i więcej pali, tym bardziej że jest to automat, dodatkowo na spalanie ma wpływ styl jazdy, sprawność układu przeniesienia napędu (hamulce, zbieżność) i miejsce oraz godziny poruszania (miasto, korki, trasa) oraz obciążenie samochodu
dodatkowo zaślepiłbym EGR i zajrzał do kolektora ssącego oraz katalizatora
Witam!
Dzięki za pomocne rady. Na chwile obecną zmieniłem dawke paliwa (nastawnikiem bo w adaptacjach to był już max) na 3.4mg przy 90stC oraz przeczyściłem przepływomierz i wymieniłem filtr powietrza. Auto ciut lepiej chodzi na wolnych obrotach. Nie wiem jak spalanie bo mało przejechałem ale puki co nie widzę poprawy ale to wyjdzie po weekendzie bo jadę w góry . Jeżdżę raczej spokojnie w zakresie 1800-2200 obrotów czasem więcej. Gdzieś czytałem że jazda poniżej 2000 obrotów ma wpływ na większe spalanie czy to prawda?Bo może tu problem leży. Trasy raczej krótkie bo głownie do pracy i po mieście 10-30km dziennie. Czasem wybiorę się w trasę 100-200km ale spalanie i tak duże miałem. . Postaram się zaślepić EGR jutro. Katalizatora nie mam a kolektor ssący czyszczony był jakieś pół roku temu. Hamulce mam nówki i zbieżność też niedawno robiona. Jeżdżę na paliwie głownie z BP i Lukoil czasem leje takie hmm z pod lady ale jest to paliwo pewne , spalanie na każdym wychodziło podobnie. Postaram się dzisiaj w nocy zamieścić nowe logi
[ Dodano: 2010-07-08, 23:44 ]
Logi:
basic000 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17114.html
basic003 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17115.html
basic004 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17116.html
stat000 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17118.html
stat001 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17120.html
stat003 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17117.html
stat004 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17121.html
stat007 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17119.html
stat013 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17122.html
dynam000 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17127.html
dynam003 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17125.html
dynam004 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17126.html
dynam008 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17128.html
dynam010 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17124.html
dynam011 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17123.html
Dzięki za pomocne rady. Na chwile obecną zmieniłem dawke paliwa (nastawnikiem bo w adaptacjach to był już max) na 3.4mg przy 90stC oraz przeczyściłem przepływomierz i wymieniłem filtr powietrza. Auto ciut lepiej chodzi na wolnych obrotach. Nie wiem jak spalanie bo mało przejechałem ale puki co nie widzę poprawy ale to wyjdzie po weekendzie bo jadę w góry . Jeżdżę raczej spokojnie w zakresie 1800-2200 obrotów czasem więcej. Gdzieś czytałem że jazda poniżej 2000 obrotów ma wpływ na większe spalanie czy to prawda?Bo może tu problem leży. Trasy raczej krótkie bo głownie do pracy i po mieście 10-30km dziennie. Czasem wybiorę się w trasę 100-200km ale spalanie i tak duże miałem. . Postaram się zaślepić EGR jutro. Katalizatora nie mam a kolektor ssący czyszczony był jakieś pół roku temu. Hamulce mam nówki i zbieżność też niedawno robiona. Jeżdżę na paliwie głownie z BP i Lukoil czasem leje takie hmm z pod lady ale jest to paliwo pewne , spalanie na każdym wychodziło podobnie. Postaram się dzisiaj w nocy zamieścić nowe logi
[ Dodano: 2010-07-08, 23:44 ]
Logi:
basic000 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17114.html
basic003 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17115.html
basic004 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17116.html
stat000 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17118.html
stat001 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17120.html
stat003 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17117.html
stat004 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17121.html
stat007 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17119.html
stat013 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17122.html
dynam000 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17127.html
dynam003 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17125.html
dynam004 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17126.html
dynam008 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17128.html
dynam010 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17124.html
dynam011 - http://vaglog.rtnet.pl/bioforge_17123.html