Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Ciekawostka - Koncepcja a'la Webasto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[All] Ciekawostka - Koncepcja a'la Webasto

Post autor: Patrique » 04 lip 2010, 09:49

Mam dość nietypowym pomysł. Na pewno każdemu z was zdarzyło się kiedyś długo czekać na kogoś w aucie, szczególnie w mroźny dzień. Wiem, że mamy prawie środek lata, ale wydaje mi się, że to jest najlepszy czas na modzenie 8-) . Otóż wracając do naszego mroźnego dnia i oszczędnego dysponowania paliwem (nie dotyczy traktorków i lpg :mrgreen: ) wyłączamy silnik... jak wiadomo ogrzewanie z nagrzewnicy mamy do czasu kiedy ona nie wystygnie czyli w praktyce już po paru sekundach. Paradoksalnie w całym bloku silnika i reszcie mamy nadal gorący płyn chłodzący... Tutaj narodziła się idea, aby założyć równolegle do mechanicznej pompy wody....... elektryczną pompkę, która będzie wymuszać obieg płynu. Dzięki czemu nasza nagrzewnica pozostaje ciepła przez dłuższy czas, pomimo wyłączonego motora. Czy w ogóle taki patent ma prawo bytu? Ponoć coś podobnego było seryjnie w B3 1.6TD. Co o tym sądzicie? Jeśli pomysł jest poroniony to jako "wynalazca" pogodzę się ze słowami krytyki <ok>
Ostatnio zmieniony 06 cze 2011, 15:10 przez Patrique, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 lip 2010, 10:02

Patrique pisze:Ponoć coś podobnego było seryjnie w B3 1.6TD
Elektryczna pompka była, ale jej zadaniem było chłodzenie turbiny po wyłączeniu silnika w przypadku jej wysokiej temperatury.

Czy Twój pomysł ma rację bytu? Hmy... To chyba zależy od temperatury. Zimą silnik stygnie bardzo szybko, więc ciężko powiedzieć na ile takie ogrzewanie by starczyło. Bo jeśli ma wystarczyć na minutę, dwie to raczej nie ma to większego sensu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lip 2010, 11:58

U mnie przy silniku PP podczas postoju zimą z włączonym silnikiem przy temp. na zewnątrz ok. -10°C po 5 minutach grzania spadała temperatura silnika (termostat oczywiście sprawny).
Trzeba było się gdzieś przejechać aby dołożyć do pieca.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 lip 2010, 11:14

Taki patent jest w BMW z klimatronikiem, po zgaszeniu samochodu i właczeniu przycisku REST włacza sie obieg cieczy chłodzacej i dmuchawa na 1bieg i działa to az do wyrównania temp cieczy i tej w kabinie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl