[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu;(
Witam
Przeglądam forum w rozwiązaniu mojego problemu natknąłem się na ten temat o rozrządzie .Nie chcę zakładać nowego tematu bo po co śmiecić.
Zapytam tutaj.Ale może najpierw problem.Auto źle pali w temperaturach poniżej 5 stopni.A jak zapali to go trochę trzęsie i dużo białego dymu.Posprawdzałem standardowe rzeczy jak czujniki (rezystancja temp.paliwa ,cieczy),świece i układ ich załączania .Niby wszystko ze strony czujników jest Ok.
Paliwo się nie cofa (pozakładane dodatkowe zaworki).
Spalanie 5 l oleju 0,5 na 1000 km.
Objawy jakie opisuję pasują mi do pewnej teorii i chciałbym się dowiedzie czy nie myślę błędnie
A mianowicie.Po kupnie latem wymieniałem rozrząd u mechanika .Nie miałem za bardzo pojęcia co i jak ale jeden szczegół zapamiętałem w sumie dwa.Przed ściągnięciem paska nie blokował rozrządu tylko w koło pompy wkładał śrubę chyba 12 .Po założeniu nowego paska i napinacza zwróciłem mu uwagę że znaki na kole pompy i rozrządu się idealnie nie pokrywają(tutaj nie pamiętam czy są tam jakieś oryginalne czy były dorabiane i czy wogóle mają tam być) Może źle gdzieś przeczytałem ale wnioskuję z dyskusji że jeżeli znaki miały by się pokrywać i koło wałka rozrządu jest tylko na samym stożku to mam przestawione zawory w zględem zapłonu .
Po wymianie sam ustawiałem kąt wtrysku bo on stwierdził że tego nie trzeba robić
Było ustawione 68 Bs przestawiłem na 51 - kąt nie pływa
Czy idę dobrą drogą z tymi znakami ?
Przeglądam forum w rozwiązaniu mojego problemu natknąłem się na ten temat o rozrządzie .Nie chcę zakładać nowego tematu bo po co śmiecić.
Zapytam tutaj.Ale może najpierw problem.Auto źle pali w temperaturach poniżej 5 stopni.A jak zapali to go trochę trzęsie i dużo białego dymu.Posprawdzałem standardowe rzeczy jak czujniki (rezystancja temp.paliwa ,cieczy),świece i układ ich załączania .Niby wszystko ze strony czujników jest Ok.
Paliwo się nie cofa (pozakładane dodatkowe zaworki).
Spalanie 5 l oleju 0,5 na 1000 km.
Objawy jakie opisuję pasują mi do pewnej teorii i chciałbym się dowiedzie czy nie myślę błędnie
A mianowicie.Po kupnie latem wymieniałem rozrząd u mechanika .Nie miałem za bardzo pojęcia co i jak ale jeden szczegół zapamiętałem w sumie dwa.Przed ściągnięciem paska nie blokował rozrządu tylko w koło pompy wkładał śrubę chyba 12 .Po założeniu nowego paska i napinacza zwróciłem mu uwagę że znaki na kole pompy i rozrządu się idealnie nie pokrywają(tutaj nie pamiętam czy są tam jakieś oryginalne czy były dorabiane i czy wogóle mają tam być) Może źle gdzieś przeczytałem ale wnioskuję z dyskusji że jeżeli znaki miały by się pokrywać i koło wałka rozrządu jest tylko na samym stożku to mam przestawione zawory w zględem zapłonu .
Po wymianie sam ustawiałem kąt wtrysku bo on stwierdził że tego nie trzeba robić
Było ustawione 68 Bs przestawiłem na 51 - kąt nie pływa
Czy idę dobrą drogą z tymi znakami ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
ori znaków na kołach nie ma .Znaki GMP są na kole zamachowym i widać je w okienku skrzyni biegów jest to znak 0 .W koło pompy wkłada się blokadę w odpowiednim miejscu (ostatnio sobie dotaczałem z śruby 16 tki i ma coś ok.15, 5mm )no i teraz tak jak w książce pisze :luzujemy nakretkę na wałku rozrządu i zruszamy koło ,wkładamy blokadę w wałek rozrzadu i na takich ustawieniach zakładamy pasek rozrzadu .Ja odpuszczam sobie ten ostatni książkowy krok z luzowaniem koła wałka z pełną premedytacją ale każdy robi jak uważa .pico pisze:tutaj nie pamiętam czy są tam jakieś oryginalne
Jak pisałem na poczatku :zadnych ori znaków na kołach nie ma.Jak chcesz to sprawdzić to musisz poustawiać wszystko na znaki ,w koło pompy włożyć blokadę ,zdjąć pokrywę zaworów i powinna ci wejść blokada w wałek rozrzadu od strony skrzyni biegówpico pisze:Może źle gdzieś przeczytałem ale wnioskuję z dyskusji że jeżeli znaki miały by się pokrywać i koło wałka rozrządu jest tylko na samym stożku to mam przestawione zawory w zględem zapłonu .
Zelżą mrozy to sprawdzę te ustawienia.Jaki jest gruby ten płaskownik do blokowania wałka rozrządu ?.Rozumuję że wsuwa się go w nacięcie w wałku a o co się opiera ?
Czy jeżeli faktycznie jest źle ustawione zawory względem tłoków to silnik chodziłby w miarę normalnie tylko miał problemy z odpaleniem w temperaturach 5 i niższych.
W niedzielę minus 18 odpalałem go ale to nie można nazwać odpaleniem .Długie kilkukrotne kręcenie co jakiś czas kichniecie.Jak już zapalił to miał bardzo głośny metaliczny stukot wszystko się trzęsło ,obroty jakieś 1100 .
A i jeszcze jedno czy jeżeli byłby źle ustawiony wałek to kąt byłby prawidłowy w granicach 51 w bs bo taki mam.
Czy jeżeli faktycznie jest źle ustawione zawory względem tłoków to silnik chodziłby w miarę normalnie tylko miał problemy z odpaleniem w temperaturach 5 i niższych.
W niedzielę minus 18 odpalałem go ale to nie można nazwać odpaleniem .Długie kilkukrotne kręcenie co jakiś czas kichniecie.Jak już zapalił to miał bardzo głośny metaliczny stukot wszystko się trzęsło ,obroty jakieś 1100 .
A i jeszcze jedno czy jeżeli byłby źle ustawiony wałek to kąt byłby prawidłowy w granicach 51 w bs bo taki mam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
raczej mało prawdopodobne.Żle ustawine fazy rozrządu raczej by było "słychać "cały czas a nie tylko w mrozy.pico pisze:Czy jeżeli faktycznie jest źle ustawione zawory względem tłoków to silnik chodziłby w miarę normalnie tylko miał problemy z odpaleniem w temperaturach 5 i niższych.
ustawienie wałka rozrządu nie ma nic wspólnego z kątem wtryskuA i jeszcze jedno czy jeżeli byłby źle ustawiony wałek to kąt byłby prawidłowy w granicach 51 w bs bo taki mam.
[1.9TDI 1Z] Wymiana rozrządu
Witam jakie najlepiej części kupić do wymiany rozrządu jakich firm ? I jakie bo nie wiem a chce zawieść na warsztat Dobre a nie ze oni mi wcisną jakieś nie fajne. I pytanie pompę wody też się wtedy wymienia ? Bo pisałem do jednego jaki koszt to tak odpisał
koszt wymiany rozrządu bez pompy wody to 180zł, a z pompą wody to 230zł.
Nie rozumiem
koszt wymiany rozrządu bez pompy wody to 180zł, a z pompą wody to 230zł.
Nie rozumiem
Ostatnio zmieniony 28 cze 2010, 20:09 przez maryjann, łącznie zmieniany 1 raz.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
A mógł bym prosić o dokładnie jakie ? Bo jest kilka z tej firmy i mam problem tylko ceną się różnią.
Tak jak pompa wody jest za 100zł i za 200zł. Bo ona ma być z obudową czy bez ?
http://sklep.intercars.com.pl/
Albo ten zestaw ?
http://allegro.pl/item1068612734_rozrza ... 9_tdi.html
Tak jak pompa wody jest za 100zł i za 200zł. Bo ona ma być z obudową czy bez ?
http://sklep.intercars.com.pl/
Albo ten zestaw ?
http://allegro.pl/item1068612734_rozrza ... 9_tdi.html
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: Nie jest konieczne jak wymienia całą pompę ,jak wymienia tylko czoło z wirnikiem to się zgadza .Jak nie ma luzów ,nie cieknie ,nie popiskuje przy kręceniu ,nie ruszać bo nadgorliwość czasem nie popłaca o czym przekonał się nie jeden z nasIbanez pisze:jednak przy wymianie pompy konieczne jest zdemontowanie rozrządu.