Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu;(

ODPOWIEDZ
pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 18 gru 2009, 22:01

Witam

Przeglądam forum w rozwiązaniu mojego problemu natknąłem się na ten temat o rozrządzie .Nie chcę zakładać nowego tematu bo po co śmiecić.
Zapytam tutaj.Ale może najpierw problem.Auto źle pali w temperaturach poniżej 5 stopni.A jak zapali to go trochę trzęsie i dużo białego dymu.Posprawdzałem standardowe rzeczy jak czujniki (rezystancja temp.paliwa ,cieczy),świece i układ ich załączania .Niby wszystko ze strony czujników jest Ok.
Paliwo się nie cofa (pozakładane dodatkowe zaworki).
Spalanie 5 l oleju 0,5 na 1000 km.
Objawy jakie opisuję pasują mi do pewnej teorii i chciałbym się dowiedzie czy nie myślę błędnie
A mianowicie.Po kupnie latem wymieniałem rozrząd u mechanika .Nie miałem za bardzo pojęcia co i jak ale jeden szczegół zapamiętałem w sumie dwa.Przed ściągnięciem paska nie blokował rozrządu tylko w koło pompy wkładał śrubę chyba 12 .Po założeniu nowego paska i napinacza zwróciłem mu uwagę że znaki na kole pompy i rozrządu się idealnie nie pokrywają(tutaj nie pamiętam czy są tam jakieś oryginalne czy były dorabiane i czy wogóle mają tam być) Może źle gdzieś przeczytałem ale wnioskuję z dyskusji że jeżeli znaki miały by się pokrywać i koło wałka rozrządu jest tylko na samym stożku to mam przestawione zawory w zględem zapłonu .
Po wymianie sam ustawiałem kąt wtrysku bo on stwierdził że tego nie trzeba robić
Było ustawione 68 Bs przestawiłem na 51 - kąt nie pływa
Czy idę dobrą drogą z tymi znakami ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 gru 2009, 23:13

pico pisze:tutaj nie pamiętam czy są tam jakieś oryginalne
ori znaków na kołach nie ma .Znaki GMP są na kole zamachowym i widać je w okienku skrzyni biegów jest to znak 0 .W koło pompy wkłada się blokadę w odpowiednim miejscu (ostatnio sobie dotaczałem z śruby 16 tki i ma coś ok.15, 5mm )no i teraz tak jak w książce pisze :luzujemy nakretkę na wałku rozrządu i zruszamy koło ,wkładamy blokadę w wałek rozrzadu i na takich ustawieniach zakładamy pasek rozrzadu .Ja odpuszczam sobie ten ostatni książkowy krok z luzowaniem koła wałka z pełną premedytacją ale każdy robi jak uważa .
pico pisze:Może źle gdzieś przeczytałem ale wnioskuję z dyskusji że jeżeli znaki miały by się pokrywać i koło wałka rozrządu jest tylko na samym stożku to mam przestawione zawory w zględem zapłonu .
Jak pisałem na poczatku :zadnych ori znaków na kołach nie ma.Jak chcesz to sprawdzić to musisz poustawiać wszystko na znaki ,w koło pompy włożyć blokadę ,zdjąć pokrywę zaworów i powinna ci wejść blokada w wałek rozrzadu od strony skrzyni biegów

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 22 gru 2009, 10:30

Zelżą mrozy to sprawdzę te ustawienia.Jaki jest gruby ten płaskownik do blokowania wałka rozrządu ?.Rozumuję że wsuwa się go w nacięcie w wałku a o co się opiera ?
Czy jeżeli faktycznie jest źle ustawione zawory względem tłoków to silnik chodziłby w miarę normalnie tylko miał problemy z odpaleniem w temperaturach 5 i niższych.
W niedzielę minus 18 odpalałem go ale to nie można nazwać odpaleniem .Długie kilkukrotne kręcenie co jakiś czas kichniecie.Jak już zapalił to miał bardzo głośny metaliczny stukot wszystko się trzęsło ,obroty jakieś 1100 .

A i jeszcze jedno czy jeżeli byłby źle ustawiony wałek to kąt byłby prawidłowy w granicach 51 w bs bo taki mam.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 gru 2009, 13:56

pico pisze:Czy jeżeli faktycznie jest źle ustawione zawory względem tłoków to silnik chodziłby w miarę normalnie tylko miał problemy z odpaleniem w temperaturach 5 i niższych.
raczej mało prawdopodobne.Żle ustawine fazy rozrządu raczej by było "słychać "cały czas a nie tylko w mrozy.
A i jeszcze jedno czy jeżeli byłby źle ustawiony wałek to kąt byłby prawidłowy w granicach 51 w bs bo taki mam.
ustawienie wałka rozrządu nie ma nic wspólnego z kątem wtrysku

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

[1.9TDI 1Z] Wymiana rozrządu

Post autor: maryjann » 27 cze 2010, 23:21

Witam jakie najlepiej części kupić do wymiany rozrządu jakich firm ? I jakie bo nie wiem a chce zawieść na warsztat Dobre a nie ze oni mi wcisną jakieś nie fajne. I pytanie pompę wody też się wtedy wymienia ? Bo pisałem do jednego jaki koszt to tak odpisał

koszt wymiany rozrządu bez pompy wody to 180zł, a z pompą wody to 230zł.

Nie rozumiem
Ostatnio zmieniony 28 cze 2010, 20:09 przez maryjann, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 27 cze 2010, 23:26

Rolka: SKF, INA, Ruville
Pasek: Contitech, Gates Powergrip
Pompa wody: Hepu (wymiana pompy zalecana co drugą wymianę rozrządu)

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 28 cze 2010, 20:30

A mógł bym prosić o dokładnie jakie ? Bo jest kilka z tej firmy i mam problem tylko ceną się różnią.
Tak jak pompa wody jest za 100zł i za 200zł. Bo ona ma być z obudową czy bez ?

http://sklep.intercars.com.pl/

Albo ten zestaw ?

http://allegro.pl/item1068612734_rozrza ... 9_tdi.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 cze 2010, 22:14

maryjann pisze:Tak jak pompa wody jest za 100zł i za 200zł. Bo ona ma być z obudową czy bez ?
Uparłeś się na ta pompę wody a ona w zasadzie nie ma nic do rozrządu w silniku 1z .Jak nie ma dużego luzu ,nie cieknie ,nie piszczy to ja zostawiłbym ją w spokoju

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 28 cze 2010, 22:18

dokładnie, pompa jest na innym pasku wiec jeżeli jest ok to bym jej nie wymieniał....

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 28 cze 2010, 22:43

Kup rozrząd z tych firm co ci napisałem wyżej - obojętnie co z tego kupisz będzie dobrze. Co do pompy - jak nie jest napedzana przez rozrząd w Twoim silniku i nie cieknie to nie wymieniaj jak ci koledzy piszą.

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 03 lip 2010, 10:58

A cha to wielkie dzięki

Ibanez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2007, 10:30
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Ibanez » 04 lip 2010, 11:57

Ja radzę wymienić pompę wody przy wymianie rozrządu. Faktycznie pompa jest napędzana innym paskiem jednak przy wymianie pompy konieczne jest zdemontowanie rozrządu. Oczywiście decyzja należy do Ciebie!

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 04 lip 2010, 12:12

Ja u siebie już drugi rozrząd zrobiłem i pompy nie zmieniałem.... nie wiem ile czasu przed kupnem auta była wymieniana.... ale już na pewno ma ponad 70k <ok> i hula :-P

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lip 2010, 12:13

Ibanez pisze:Ja radzę wymienić pompę wody przy wymianie rozrządu. Faktycznie pompa jest napędzana innym paskiem jednak przy wymianie pompy konieczne jest zdemontowanie rozrządu. Oczywiście decyzja należy do Ciebie!
ciekawe po co? :lol: jak nic się nie dzieje to nie ma potrzeby <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lip 2010, 12:37

Ibanez pisze:jednak przy wymianie pompy konieczne jest zdemontowanie rozrządu.
:shock: Nie jest konieczne jak wymienia całą pompę ,jak wymienia tylko czoło z wirnikiem to się zgadza .Jak nie ma luzów ,nie cieknie ,nie popiskuje przy kręceniu ,nie ruszać bo nadgorliwość czasem nie popłaca o czym przekonał się nie jeden z nas ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl