Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,3 NG] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
thcmaly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 sty 2009, 15:34
Lokalizacja: Poznań

[B4 2,3 NG] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia

Post autor: thcmaly » 04 lip 2010, 14:36

Witam. Mam problem z moim audi 80 2,3 gdy już się rozgrzeje do temperatury 92°C załącza się wentylator na pierwszy bieg chodzi przez jakiś czas i się wyłącza i tak w kółko czyli jest ok, ale węże są już bardzo twarde. silnik chodzi dalej na wolnych obrotach temperatura powoli się podnosi do 95°C potem 98-100°C i tak stoi zapala się czerwona lampka ostrzegawcza że jest za wysoka temperatura silnika, wentylator włącza się i wyłącza cały czas na pierwszym biegu, a temperatura stoi w miejscu i cały czas miga lampka. W układzie jest bardzo duże ciśnienie po zgaszeniu silnika i po odkręceniu powoli korka to ciśnienie schodzi przez jakieś 10min. Napisze co już zrobiłem i wymieniłem:
- Płyn w układzie nie zmienia koloru
- Olej jest normalny nie ma śladu białej mazi na korku i na miarce
- Wymieniłem wszystkie czujniki nic się nie zmieniło
- Wymieniłem uszczelkę pod głowicą na bardzo dobrem firmy
- Dałem głowicę do sprawdzenia czy nie jest pęknięta jest ok
- Zapłon jest dobrze ustawiony
- Wymieniałem kilka razy korki od zbiorniczka wyrównawczego
- Po wyjęciu termostatu wolniej się nagrzewa ale jest to samo
- Czyściłem cały układ środkami do czyszczenia chłodnic dwa razy
- gdy załączę klimatyzację wiatrak włącza się na drugi bieg ale gdy zaczyna się przegrzewać silnik i temperatura dochodzi do 100°C to wyłącznik bezpieczeństwa rozłącza klimatyzację i przestaje działać klima
-Odpowietrzałem na różne sposoby
Proszę o pomoc bo nie wiem co już mam robić żeby było dobrze, obawiam się że może to być pęknięta szklanka i gdy się rozgrzeje powoli ciśnienie przedostaje się do wody.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2010, 17:08 przez thcmaly, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 lip 2010, 14:42

_uwaga
thcmaly pisze:- Wymieniałem kilka razy korki od zbiorniczka wyrównawczego
Jakie to były korki? Bo egzamin zdają tylko te z ASO.

terranovy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 03 lip 2010, 15:41
Lokalizacja: wrocław

Post autor: terranovy » 04 lip 2010, 14:48

piszesz ze po odkreceniu korka powoli schodzi cisnienie - moze ten korek tez jest beee
ja mialem cos podobnego wymienilem na nowy !! i jest oki
co do mojej temp jeszcze nie wiem :mrgreen: bo mi zegar czeka w kolejce do naprawy - znaczy czujnik 4 kablowy <buu>

ktos wie jaki ma numer katalogowy
pod termostatem wkrecony od dolu 4 kable i bezowy konektor

Awatar użytkownika
Mateusz794
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 sty 2009, 19:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mateusz794 » 04 lip 2010, 14:56

Witam! kolego ja miałem ten sam problem co TY... wymieniłem uszczelke pod głowicą bo myślałem że to jest przyczyna,ale okazało się że to nie uszczelka pod głowicą była winna wysokiemu ciśnieniu, tylko chłodnica płynu chłodzącego nie miała dość dobrego przepływu. Wymieniłem chłodnice i mam spokój z ciśnieniem a temperature trzyma mi 90stopni.

thcmaly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 sty 2009, 15:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: thcmaly » 04 lip 2010, 15:05

korki wymieniałem na oryginalne

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 04 lip 2010, 16:00

thcmaly pisze:korki wymieniałem na oryginalne
z ASO? Ile płaciłeś za korek?

thcmaly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 sty 2009, 15:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: thcmaly » 04 lip 2010, 16:58

Za korek dałem 45zł. nie wiem czy to dużo czy mało zwykły kosztuje 10zł.
Jeszcze dodam że jak ma już 100°C i jade tak około 100km/h temperatura nie spada nawet ostatnio jak sprawdzałem go to troszkę mi się zagotował ale minimalnie.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 04 lip 2010, 17:39

Tak czytam i nie widze zebyś napisał że wymieniałeś termostat, a tylko że go wyjmowałeś. A takie objawy wskazują min. też na zbyt późne otwarcie termostatu, jako że termostat ma duży wpływ na temperature płynu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 lip 2010, 17:42

percevalle pisze:Tak czytam i nie widze zebyś napisał że wymieniałeś termostat, a tylko że go wyjmowałeś. A takie objawy wskazują min. też na zbyt późne otwarcie termostatu, jako że termostat ma duży wpływ na temperature płynu.
No tak, ale gdyby to była wina termostatu to po jego wyjęciu nie powinno być tego efektu, a on nadal występował.

thcmaly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 sty 2009, 15:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: thcmaly » 04 lip 2010, 17:56

termostat również wymieniałem i żadnej poprawy
Dzisiaj jeszcze wymieniłem korek od brata też ma audi B4 2.0 i nie ma z nim żadnych problemów, korki są identyczne te same oznaczenia audi, po wymianie i rozgrzaniu znowu to samo węże gorące, duże ciśnienie na wężach i kontrolka znowu miga.
Może to faktycznie jest wina chłodnicy tak jak napisał to kolega, bo żal mi wymieniać silnik bo jest w bardzo dobrym stanie i chodzi idealnie. Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co z tym zrobić.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 lip 2010, 18:08

W takim razie trzeba będzie wyciągnąć chłodnicę i sprawdzić jak wygląda w środku.

thcmaly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 sty 2009, 15:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: thcmaly » 04 lip 2010, 18:16

A idzie jakoś sprawdzić drożność chłodnicy

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 lip 2010, 18:25

W A80 wyciągałem ją, w otwór włożyłem wąż ogrodowy i heja :-P

thcmaly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 13 sty 2009, 15:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: thcmaly » 04 lip 2010, 19:32

wykręcę chłodnicę i spróbuje ją przepłukać ale nie wiem czy sama woda wystarczy, może warto dać gdzieś chłodnicę aby sprawdzili czy jest dobra

terranovy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 03 lip 2010, 15:41
Lokalizacja: wrocław

Post autor: terranovy » 04 lip 2010, 19:34

a jaką masz wersje chlodnicy ?
tą tanią czy tą najdroższą , ktorej nigdzie nie ma ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl