[B4 2,3 NG] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
[B4 2,3 NG] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
Witam. Mam problem z moim audi 80 2,3 gdy już się rozgrzeje do temperatury 92°C załącza się wentylator na pierwszy bieg chodzi przez jakiś czas i się wyłącza i tak w kółko czyli jest ok, ale węże są już bardzo twarde. silnik chodzi dalej na wolnych obrotach temperatura powoli się podnosi do 95°C potem 98-100°C i tak stoi zapala się czerwona lampka ostrzegawcza że jest za wysoka temperatura silnika, wentylator włącza się i wyłącza cały czas na pierwszym biegu, a temperatura stoi w miejscu i cały czas miga lampka. W układzie jest bardzo duże ciśnienie po zgaszeniu silnika i po odkręceniu powoli korka to ciśnienie schodzi przez jakieś 10min. Napisze co już zrobiłem i wymieniłem:
- Płyn w układzie nie zmienia koloru
- Olej jest normalny nie ma śladu białej mazi na korku i na miarce
- Wymieniłem wszystkie czujniki nic się nie zmieniło
- Wymieniłem uszczelkę pod głowicą na bardzo dobrem firmy
- Dałem głowicę do sprawdzenia czy nie jest pęknięta jest ok
- Zapłon jest dobrze ustawiony
- Wymieniałem kilka razy korki od zbiorniczka wyrównawczego
- Po wyjęciu termostatu wolniej się nagrzewa ale jest to samo
- Czyściłem cały układ środkami do czyszczenia chłodnic dwa razy
- gdy załączę klimatyzację wiatrak włącza się na drugi bieg ale gdy zaczyna się przegrzewać silnik i temperatura dochodzi do 100°C to wyłącznik bezpieczeństwa rozłącza klimatyzację i przestaje działać klima
-Odpowietrzałem na różne sposoby
Proszę o pomoc bo nie wiem co już mam robić żeby było dobrze, obawiam się że może to być pęknięta szklanka i gdy się rozgrzeje powoli ciśnienie przedostaje się do wody.
- Płyn w układzie nie zmienia koloru
- Olej jest normalny nie ma śladu białej mazi na korku i na miarce
- Wymieniłem wszystkie czujniki nic się nie zmieniło
- Wymieniłem uszczelkę pod głowicą na bardzo dobrem firmy
- Dałem głowicę do sprawdzenia czy nie jest pęknięta jest ok
- Zapłon jest dobrze ustawiony
- Wymieniałem kilka razy korki od zbiorniczka wyrównawczego
- Po wyjęciu termostatu wolniej się nagrzewa ale jest to samo
- Czyściłem cały układ środkami do czyszczenia chłodnic dwa razy
- gdy załączę klimatyzację wiatrak włącza się na drugi bieg ale gdy zaczyna się przegrzewać silnik i temperatura dochodzi do 100°C to wyłącznik bezpieczeństwa rozłącza klimatyzację i przestaje działać klima
-Odpowietrzałem na różne sposoby
Proszę o pomoc bo nie wiem co już mam robić żeby było dobrze, obawiam się że może to być pęknięta szklanka i gdy się rozgrzeje powoli ciśnienie przedostaje się do wody.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2010, 17:08 przez thcmaly, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
piszesz ze po odkreceniu korka powoli schodzi cisnienie - moze ten korek tez jest beee
ja mialem cos podobnego wymienilem na nowy !! i jest oki
co do mojej temp jeszcze nie wiem :mrgreen: bo mi zegar czeka w kolejce do naprawy - znaczy czujnik 4 kablowy <buu>
ktos wie jaki ma numer katalogowy
pod termostatem wkrecony od dolu 4 kable i bezowy konektor
ja mialem cos podobnego wymienilem na nowy !! i jest oki
co do mojej temp jeszcze nie wiem :mrgreen: bo mi zegar czeka w kolejce do naprawy - znaczy czujnik 4 kablowy <buu>
ktos wie jaki ma numer katalogowy
pod termostatem wkrecony od dolu 4 kable i bezowy konektor
- Mateusz794
- Forum Audi 80
- Posty: 63
- Rejestracja: 17 sty 2009, 19:39
- Lokalizacja: Olsztyn
Witam! kolego ja miałem ten sam problem co TY... wymieniłem uszczelke pod głowicą bo myślałem że to jest przyczyna,ale okazało się że to nie uszczelka pod głowicą była winna wysokiemu ciśnieniu, tylko chłodnica płynu chłodzącego nie miała dość dobrego przepływu. Wymieniłem chłodnice i mam spokój z ciśnieniem a temperature trzyma mi 90stopni.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No tak, ale gdyby to była wina termostatu to po jego wyjęciu nie powinno być tego efektu, a on nadal występował.percevalle pisze:Tak czytam i nie widze zebyś napisał że wymieniałeś termostat, a tylko że go wyjmowałeś. A takie objawy wskazują min. też na zbyt późne otwarcie termostatu, jako że termostat ma duży wpływ na temperature płynu.
termostat również wymieniałem i żadnej poprawy
Dzisiaj jeszcze wymieniłem korek od brata też ma audi B4 2.0 i nie ma z nim żadnych problemów, korki są identyczne te same oznaczenia audi, po wymianie i rozgrzaniu znowu to samo węże gorące, duże ciśnienie na wężach i kontrolka znowu miga.
Może to faktycznie jest wina chłodnicy tak jak napisał to kolega, bo żal mi wymieniać silnik bo jest w bardzo dobrym stanie i chodzi idealnie. Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co z tym zrobić.
Dzisiaj jeszcze wymieniłem korek od brata też ma audi B4 2.0 i nie ma z nim żadnych problemów, korki są identyczne te same oznaczenia audi, po wymianie i rozgrzaniu znowu to samo węże gorące, duże ciśnienie na wężach i kontrolka znowu miga.
Może to faktycznie jest wina chłodnicy tak jak napisał to kolega, bo żal mi wymieniać silnik bo jest w bardzo dobrym stanie i chodzi idealnie. Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co z tym zrobić.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: