Audi 90 B2 R5 2,0 JS...wkońcu 5 garków ;-) - UPDATE post 1
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Audi 90 B2 R5 2,0 JS...wkońcu 5 garków ;-) - UPDATE post 1
Otóż 2 lipca 2010 roku w końcu stałem się posiadaczem silnika R5 w B2...
Autko to AUDI 90 2,0i R5 115KM o oznaczeniu JS.
Krótka historia 90tki.
Zakupiony w salonie 1 Listopada 1984 roku trafił do salonu w Hamburgu. W lutym 1985 roku znalazł pierwszego właściciela z Nue Hulmstadt, Pana Helmuta Glume (rocznik 1936). Użytkował go dwa lata i sprzedał w 1987 roku we wrześniu Panu Wolfgangowi Weberowi (rocznik 1959). W marcu 1991 roku został kupiony przez Pana ze Skwierzyna i do lutego 2010 roku był właścicielem jedynym w Polsce. Jako że zszedł z tego świata auto trafiło do ludzi od których ja go teraz kupiłem.
Z tego co zaobserwowaliśmy autko miała małą kraksę - prawy przód (błotnik, drzwi i koło - możliwe że też zawias). Poza tymi częściami auto w oryginalnym kolorze - posiada wlepki na masce oraz klapie bagażnika.
Co go boli...:
przednie zawieszenie (tulejki, sworznie, drążki, amortyzatory i sprężyny)
sprzęgło kończy swój żywot
wymiana uszczelki pod klawiaturą
drobne zaprawki w kilku miejscach (pozostałości po stłuczce)
dokładne wyczyszczenie wnętrza - po osobie palącej...
wymiana linki otwierania maski oraz naprawa zamków maski
warto by wymienić fotele
podwieszenie wydechu
Wyposażenie:
kolor Calahari Beige Metallic LA1Y
centralny fabryczny zamek
wnętrze w welurze
szyberdach
...silnik R5
alu Audi 14``
A tak wygląda:
03.07.2010 UPDATE
Dziś 90tka została dokładnie od spodu obejrzana i nie tylko...
Ogólnie sprawa wygląda dość dobrze choć na karoserii są miejsca do poprawki.
Z mechaniki na dzień dzisiejszy trzeba dokładnie wymienić:
osłony przegubów zewnętrznych x2
poduszka skrzyni biegów x1
końcówki drążków kierowniczych x2
czujnik temperatury 2PIN w chłodnicy
tarcze hamulcowe przód + klocki x2
linka otwierania maski x1
amortyzatory x2
Z karoserii...
klamki drzwi tylnych
oczyścić i zabezpieczyć to co na poniższych zdjęciach
06.07.2010
Dzisiejsze prace:
wymiana tarcz oraz klocków
wymiana osłon przegubów zewnętrznych
wymiana paska alternatora
wymiana czujnika termowłącznika wentylatora
Koszt materiałów - 300PLN
Pozostało jeszcze wymienić końcówki drążków kierowniczych - wraz z Sibulem nie podołaliśmy....za mało wsparcia
07.07.2010
Wymienione końcówki drążków. Dodatkowo dowiedziałem się że jednak sworznie też w najbliższym czasie do wymiany. Wymiana klamek tylnych drzwi. Koszt materiałów i robocizny - 80PLN
15.07.2010 UPDATE
Wymiana paska rozrządu oraz pompy wody
Cała operacja była mało skomplikowana ale czasochłonna ze względu na trudny dostęp do kół pasowych oraz rolki. Wszystkie części prócz paska były jeszcze oryginalne. Pompa wody nie wyglądała tragicznie ale jednak łożysko już nie dawało rady co powodowało gotowanie się silnika - brak prawidłowego ciśnienia w układzie.
Ponadto wymiana łożyska przedniego prawego koła.
01-18.08.2010 UPDATE
Wymiana przegubów prawej strony - zewnętrzny oraz wewnętrzny. Nie udało się jednak nadal wyeliminować wibracji powstających przy przyśpieszaniu oraz przy skręcie w lewo...chyba czas na fachowca - Sibulowa i moja głowa jest na to za mała (a nie należą do najmniejszych)
ŁĄCZE KOSZTA NA DZIEŃ DZISIEJSZY WRAZ Z ZAKUPEM AUTA I ROBOCIZNĄ....3320PLN
20.08.2010 UPDATE
Nowa sesja zdjęciowa...tuż przed czwartkowym mega spotem
20.10.2010 UPDATE
wymiana amortyzatorów przednich
wraz z odbojami i osłonami
wymiana płynu hamulcowego
znaleziona usterka telepania autem - skrzynia biegów a dokładniej mechanizm różnicowy - znaleziona "nowa"...teraz muszę ją tylko przywieźć z Kętrzyna.
P.S. podziękowania dla Wąskiego i BOLO za pracę włożoną w auto.
19.11.2010 UPDATE
kopułka (50 PLN)
filtr powietrza Filtron (17 PLN)
świece NGK V1 5x 16 PLN ( 80 PLN)
masa uszczelniająca do lamp (27 PLN)
demontaż katalizatora (50 PLN)
środki chemiczne do czyszczenia silnika (22 PLN)
Autko to AUDI 90 2,0i R5 115KM o oznaczeniu JS.
Krótka historia 90tki.
Zakupiony w salonie 1 Listopada 1984 roku trafił do salonu w Hamburgu. W lutym 1985 roku znalazł pierwszego właściciela z Nue Hulmstadt, Pana Helmuta Glume (rocznik 1936). Użytkował go dwa lata i sprzedał w 1987 roku we wrześniu Panu Wolfgangowi Weberowi (rocznik 1959). W marcu 1991 roku został kupiony przez Pana ze Skwierzyna i do lutego 2010 roku był właścicielem jedynym w Polsce. Jako że zszedł z tego świata auto trafiło do ludzi od których ja go teraz kupiłem.
Z tego co zaobserwowaliśmy autko miała małą kraksę - prawy przód (błotnik, drzwi i koło - możliwe że też zawias). Poza tymi częściami auto w oryginalnym kolorze - posiada wlepki na masce oraz klapie bagażnika.
Co go boli...:
przednie zawieszenie (tulejki, sworznie, drążki, amortyzatory i sprężyny)
sprzęgło kończy swój żywot
wymiana uszczelki pod klawiaturą
drobne zaprawki w kilku miejscach (pozostałości po stłuczce)
dokładne wyczyszczenie wnętrza - po osobie palącej...
wymiana linki otwierania maski oraz naprawa zamków maski
warto by wymienić fotele
podwieszenie wydechu
Wyposażenie:
kolor Calahari Beige Metallic LA1Y
centralny fabryczny zamek
wnętrze w welurze
szyberdach
...silnik R5
alu Audi 14``
A tak wygląda:
03.07.2010 UPDATE
Dziś 90tka została dokładnie od spodu obejrzana i nie tylko...
Ogólnie sprawa wygląda dość dobrze choć na karoserii są miejsca do poprawki.
Z mechaniki na dzień dzisiejszy trzeba dokładnie wymienić:
osłony przegubów zewnętrznych x2
poduszka skrzyni biegów x1
końcówki drążków kierowniczych x2
czujnik temperatury 2PIN w chłodnicy
tarcze hamulcowe przód + klocki x2
linka otwierania maski x1
amortyzatory x2
Z karoserii...
klamki drzwi tylnych
oczyścić i zabezpieczyć to co na poniższych zdjęciach
06.07.2010
Dzisiejsze prace:
wymiana tarcz oraz klocków
wymiana osłon przegubów zewnętrznych
wymiana paska alternatora
wymiana czujnika termowłącznika wentylatora
Koszt materiałów - 300PLN
Pozostało jeszcze wymienić końcówki drążków kierowniczych - wraz z Sibulem nie podołaliśmy....za mało wsparcia
07.07.2010
Wymienione końcówki drążków. Dodatkowo dowiedziałem się że jednak sworznie też w najbliższym czasie do wymiany. Wymiana klamek tylnych drzwi. Koszt materiałów i robocizny - 80PLN
15.07.2010 UPDATE
Wymiana paska rozrządu oraz pompy wody
Cała operacja była mało skomplikowana ale czasochłonna ze względu na trudny dostęp do kół pasowych oraz rolki. Wszystkie części prócz paska były jeszcze oryginalne. Pompa wody nie wyglądała tragicznie ale jednak łożysko już nie dawało rady co powodowało gotowanie się silnika - brak prawidłowego ciśnienia w układzie.
Ponadto wymiana łożyska przedniego prawego koła.
01-18.08.2010 UPDATE
Wymiana przegubów prawej strony - zewnętrzny oraz wewnętrzny. Nie udało się jednak nadal wyeliminować wibracji powstających przy przyśpieszaniu oraz przy skręcie w lewo...chyba czas na fachowca - Sibulowa i moja głowa jest na to za mała (a nie należą do najmniejszych)
ŁĄCZE KOSZTA NA DZIEŃ DZISIEJSZY WRAZ Z ZAKUPEM AUTA I ROBOCIZNĄ....3320PLN
20.08.2010 UPDATE
Nowa sesja zdjęciowa...tuż przed czwartkowym mega spotem
20.10.2010 UPDATE
wymiana amortyzatorów przednich
wraz z odbojami i osłonami
wymiana płynu hamulcowego
znaleziona usterka telepania autem - skrzynia biegów a dokładniej mechanizm różnicowy - znaleziona "nowa"...teraz muszę ją tylko przywieźć z Kętrzyna.
P.S. podziękowania dla Wąskiego i BOLO za pracę włożoną w auto.
19.11.2010 UPDATE
kopułka (50 PLN)
filtr powietrza Filtron (17 PLN)
świece NGK V1 5x 16 PLN ( 80 PLN)
masa uszczelniająca do lamp (27 PLN)
demontaż katalizatora (50 PLN)
środki chemiczne do czyszczenia silnika (22 PLN)
Ostatnio zmieniony 27 lis 2010, 15:17 przez bloku, łącznie zmieniany 7 razy.
- barto-team
- Forum Audi 80
- Posty: 1620
- Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
No widzę, że B2 nie dpuszczasz i nimi się wozisz :mrgreen: . Też co jakiś czas sięgam pamięcią do mojej Coupe Typ85 (dobrze, że dziewczyna taki też ma ).
A co do Twojej 90 to trochę pracy Cię czeka jak to na B2 ale na pewno się opłaci i końcowa robota będzie wyśmienita . Czekamy na mody.
Pozdrawiam byłego posiadacza Coupe :roll: .
A co do Twojej 90 to trochę pracy Cię czeka jak to na B2 ale na pewno się opłaci i końcowa robota będzie wyśmienita . Czekamy na mody.
Pozdrawiam byłego posiadacza Coupe :roll: .
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
grinch pisze:... Bloku dlaczego sobie nie kupisz quattro :?:
Przecież podejżewam że tą zabawką nie będziesz jeździł codziennie także hmmm whay :?: :mrgreen:
... Pozdrawiam I trzymaj tak dalej i dzięki Takim Ludziom jak Ty oldtimery będą żyć wiecznie
Dlaczego kaleka...otóż każdy w tym kraju męczy temat Quattro w B2 z silnikami 3B czy tez AAN...ja zawsze miałem sentyment do ośki i chcę sobie zrobić mocną szybką ośkę...A quattro...no cóż jeśli już to tylko UrQuattro - plan tegoroczny się w styczniu wysypał więc potrzeba poczekać i uzbierać min 50tys PLNów aby cokolwiek szukać A póki co 90tka w 3B myślę też da mi frajdę
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Mały update w pierwszym poście. Dodatkowo znaleziona przyczyna telepania autem. Po wymianie wszystkiego w układzie napędowym prócz winowajcy oraz założenie w sumie nowego zawieszenia (prócz wahaczy) okazało się że wina jest po stronie mechanizmu różnicowego. Powstał luz pionowy który wprowadza w wibracje półoś a przeguby nie mają na tyle swobody aby je wybrać. Poszukiwania skrzyni skończyły się na telefonie do Kefira do Kętrzyna... Nie długo krótka notka na temat efektów wymiany skrzyni biegów - najprawdopodobniej będzie od KVki....czyli przełożenie główne takie same...różnica jest tylko w 4 i 5 biegu ale myślę że nawet tego nie odczuje