Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 90 B2 R5 2,0 JS...wkońcu 5 garków ;-) - UPDATE post 1

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Audi 90 B2 R5 2,0 JS...wkońcu 5 garków ;-) - UPDATE post 1

Post autor: bloku » 03 lip 2010, 02:26

Otóż 2 lipca 2010 roku w końcu stałem się posiadaczem silnika R5 w B2...

Autko to AUDI 90 2,0i R5 115KM o oznaczeniu JS.


Krótka historia 90tki.

Zakupiony w salonie 1 Listopada 1984 roku trafił do salonu w Hamburgu. W lutym 1985 roku znalazł pierwszego właściciela z Nue Hulmstadt, Pana Helmuta Glume (rocznik 1936). Użytkował go dwa lata i sprzedał w 1987 roku we wrześniu Panu Wolfgangowi Weberowi (rocznik 1959). W marcu 1991 roku został kupiony przez Pana ze Skwierzyna i do lutego 2010 roku był właścicielem jedynym w Polsce. Jako że zszedł z tego świata auto trafiło do ludzi od których ja go teraz kupiłem.


Z tego co zaobserwowaliśmy autko miała małą kraksę - prawy przód (błotnik, drzwi i koło - możliwe że też zawias). Poza tymi częściami auto w oryginalnym kolorze - posiada wlepki na masce oraz klapie bagażnika.

Co go boli...:
:arrow: przednie zawieszenie (tulejki, sworznie, drążki, amortyzatory i sprężyny)
:arrow: sprzęgło kończy swój żywot
:arrow: wymiana uszczelki pod klawiaturą
:arrow: drobne zaprawki w kilku miejscach (pozostałości po stłuczce)
:arrow: dokładne wyczyszczenie wnętrza - po osobie palącej...
:arrow: wymiana linki otwierania maski oraz naprawa zamków maski
:arrow: warto by wymienić fotele
:arrow: podwieszenie wydechu


Wyposażenie:
:arrow: kolor Calahari Beige Metallic LA1Y
:arrow: centralny fabryczny zamek
:arrow: wnętrze w welurze
:arrow: szyberdach
:arrow: ...silnik R5
:arrow: alu Audi 14``

A tak wygląda:
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek



03.07.2010 UPDATE

Dziś 90tka została dokładnie od spodu obejrzana i nie tylko...
Ogólnie sprawa wygląda dość dobrze choć na karoserii są miejsca do poprawki.

Z mechaniki na dzień dzisiejszy trzeba dokładnie wymienić:
:arrow: osłony przegubów zewnętrznych x2
:arrow: poduszka skrzyni biegów x1
:arrow: końcówki drążków kierowniczych x2
:arrow: czujnik temperatury 2PIN w chłodnicy
:arrow: tarcze hamulcowe przód + klocki x2
:arrow: linka otwierania maski x1
:arrow: amortyzatory x2

Z karoserii...
:arrow: klamki drzwi tylnych
:arrow: oczyścić i zabezpieczyć to co na poniższych zdjęciach
ObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek


06.07.2010

Dzisiejsze prace:
:arrow: wymiana tarcz oraz klocków
:arrow: wymiana osłon przegubów zewnętrznych
:arrow: wymiana paska alternatora
:arrow: wymiana czujnika termowłącznika wentylatora

Koszt materiałów - 300PLN

Pozostało jeszcze wymienić końcówki drążków kierowniczych - wraz z Sibulem nie podołaliśmy....za mało wsparcia ;-)

ObrazekObrazek

07.07.2010


Wymienione końcówki drążków. Dodatkowo dowiedziałem się że jednak sworznie też w najbliższym czasie do wymiany. Wymiana klamek tylnych drzwi. Koszt materiałów i robocizny - 80PLN


15.07.2010 UPDATE

Wymiana paska rozrządu oraz pompy wody

ObrazekObrazekObrazek


Cała operacja była mało skomplikowana ale czasochłonna ze względu na trudny dostęp do kół pasowych oraz rolki. Wszystkie części prócz paska były jeszcze oryginalne. Pompa wody nie wyglądała tragicznie ale jednak łożysko już nie dawało rady co powodowało gotowanie się silnika - brak prawidłowego ciśnienia w układzie.


Ponadto wymiana łożyska przedniego prawego koła.

01-18.08.2010 UPDATE

Wymiana przegubów prawej strony - zewnętrzny oraz wewnętrzny. Nie udało się jednak nadal wyeliminować wibracji powstających przy przyśpieszaniu oraz przy skręcie w lewo...chyba czas na fachowca - Sibulowa i moja głowa jest na to za mała (a nie należą do najmniejszych)



ŁĄCZE KOSZTA NA DZIEŃ DZISIEJSZY WRAZ Z ZAKUPEM AUTA I ROBOCIZNĄ....3320PLN


20.08.2010 UPDATE

Nowa sesja zdjęciowa...tuż przed czwartkowym mega spotem :)

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek


20.10.2010 UPDATE

:arrow: wymiana amortyzatorów przednich
wraz z odbojami i osłonami
:arrow: wymiana płynu hamulcowego
:arrow: znaleziona usterka telepania autem - skrzynia biegów a dokładniej mechanizm różnicowy - znaleziona "nowa"...teraz muszę ją tylko przywieźć z Kętrzyna.

P.S. podziękowania dla Wąskiego i BOLO za pracę włożoną w auto.



19.11.2010 UPDATE

:arrow: kopułka (50 PLN)
:arrow: filtr powietrza Filtron (17 PLN)
:arrow: świece NGK V1 5x 16 PLN ( 80 PLN)
:arrow: masa uszczelniająca do lamp (27 PLN)
:arrow: demontaż katalizatora (50 PLN)
:arrow: środki chemiczne do czyszczenia silnika (22 PLN)
Ostatnio zmieniony 27 lis 2010, 15:17 przez bloku, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
barto-team
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1620
Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Post autor: barto-team » 03 lip 2010, 07:43

ładna ;-) troszkę kosmetyki i będzie igła <ok>

Awatar użytkownika
Loczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 514
Rejestracja: 30 sty 2007, 23:43
Lokalizacja: Oława

Post autor: Loczek » 03 lip 2010, 22:35

No widzę, że B2 nie dpuszczasz i nimi się wozisz :mrgreen: . Też co jakiś czas sięgam pamięcią do mojej Coupe Typ85 (dobrze, że dziewczyna taki też ma ;-) ).
A co do Twojej 90 to trochę pracy Cię czeka jak to na B2 ale na pewno się opłaci i końcowa robota będzie wyśmienita :-) . Czekamy na mody.

Pozdrawiam byłego posiadacza Coupe :roll: .

Awatar użytkownika
maniek75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1244
Rejestracja: 28 sie 2007, 20:18
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: maniek75 » 04 lip 2010, 21:19

Oooo.... :shock: Ładne, lubie takie <spoko>
Działaj z kosmetyką.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 04 lip 2010, 21:32

utrzymana :-) polerka może jakiś alu i będzie miodzio <ok>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 16 lip 2010, 08:43

W dniu wczorajszym dokonanych kilka zmian w mechanice auta...idziemy ku lepszemu. Mechanicznie można rzec, iż w 98% wszystko jest na cacy. Zostały drobiazgi jak amortyzatory i uszczelka pod pokrywę klawiatury :-)

Więcej info w pierwszym poście.


Od września zabawa w SWAP - póki co szukamy silnika 3B

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 16 lip 2010, 09:57

... Bloku dlaczego sobie nie kupisz quattro :?:
Przecież podejżewam że tą zabawką nie będziesz jeździł codziennie także hmmm whay :?: :mrgreen:

... Pozdrawiam I trzymaj tak dalej i dzięki Takim Ludziom jak Ty oldtimery będą żyć wiecznie <piwo>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 16 lip 2010, 12:37

grinch pisze:... Bloku dlaczego sobie nie kupisz quattro :?:
Przecież podejżewam że tą zabawką nie będziesz jeździł codziennie także hmmm whay :?: :mrgreen:

... Pozdrawiam I trzymaj tak dalej i dzięki Takim Ludziom jak Ty oldtimery będą żyć wiecznie <piwo>

Dlaczego kaleka...otóż każdy w tym kraju męczy temat Quattro w B2 z silnikami 3B czy tez AAN...ja zawsze miałem sentyment do ośki i chcę sobie zrobić mocną szybką ośkę...A quattro...no cóż jeśli już to tylko UrQuattro - plan tegoroczny się w styczniu wysypał więc potrzeba poczekać i uzbierać min 50tys PLNów aby cokolwiek szukać :-) A póki co 90tka w 3B myślę też da mi frajdę :-)

Awatar użytkownika
Czarna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 25 sty 2010, 18:10
Lokalizacja: Oława

Post autor: Czarna » 16 lip 2010, 12:40

B2 to B2 :lol:
Gdyby nie ta pupa to byłaby qpa <lol> ale i tak dobrze się prezentuje :-)
Widzę że u Ciebie podszybie tez się odzywa. Ale ponad wszystko góruje R5 <ok>

Powodzenia w modzeniu ;-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 18 lip 2010, 00:07

Czyli jeszcze raz plan na 1.8T umarł z tamtą audi?! a co z zakupionym anglikiem?!
Teraz plan na 3b to trochę sianka utopisz na remoncik silnika czy wkładasz taki jak będzie i latasz aż padnie?!
ps. po co w ten silnik wtapiasz kasę jak za miesiąc-dwa będzie już coś innego?!

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 lip 2010, 10:03

Projekt R4T umarł ze względu na dobrego kupca na angola - cena pozwoli mi na kupienie silnika 3B i jego ewentualny remont. Po drugie sporo osób mnie naciskało na pozostawienie R5 ...może maja rację ;-)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 lip 2010, 15:50

Dziś małe modyfikacje. Przyszły lampy od Loczka i trzeba było je dopieścić. Dostały czarne wkłady, nowe uszczelki, naprawione regulatory poziomu oraz ciemne szkło...jednym słowem BANDIT EDITION II...zdjęcia wkrótce.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 25 lip 2010, 22:59

Te lampy od Loczka to nie są moje?!
Ciebie firmy :lol:

Awatar użytkownika
Loczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 514
Rejestracja: 30 sty 2007, 23:43
Lokalizacja: Oława

Post autor: Loczek » 26 lip 2010, 10:36

skoti pisze:Te lampy od Loczka to nie są moje?!
Nie wydaje mi się, one były zamontowane a aucie Czarnej i trafiliśmy na inne i dlatego poszły na sprzedaż (a były firmy Cibie, ale nigdy w Twoim posiadaniu).

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 27 paź 2010, 21:33

Mały update w pierwszym poście. Dodatkowo znaleziona przyczyna telepania autem. Po wymianie wszystkiego w układzie napędowym prócz winowajcy oraz założenie w sumie nowego zawieszenia (prócz wahaczy) okazało się że wina jest po stronie mechanizmu różnicowego. Powstał luz pionowy który wprowadza w wibracje półoś a przeguby nie mają na tyle swobody aby je wybrać. Poszukiwania skrzyni skończyły się na telefonie do Kefira do Kętrzyna... Nie długo krótka notka na temat efektów wymiany skrzyni biegów - najprawdopodobniej będzie od KVki....czyli przełożenie główne takie same...różnica jest tylko w 4 i 5 biegu ale myślę że nawet tego nie odczuje :-)

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl