[quattro] Przeniesienie napędu
[quattro] Przeniesienie napędu
Witam, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Wiec może zacznę od tego: Niedawno zakupiłem B4 2,8l quattro. Jak wiadomo stosunek przeniesienia napędu na osie to przód 45%/55% tył i właśnie to mnie boli... Nasze samochody wychodzą przodem, co można by było zredukować przeniesieniem większej mocy na tylną oś. Chodzi mi o stosunek 35/65 lub 40/60 (przód/tył).
Może ktoś z Was wie czy jest taka możliwość, oraz gdzie i za ile można dokonać takiej przeróbki. No i najważniejsze... jak to się sprwauje.
Proszę mnie od razu nie negować, jeśli nie ma takiej możliwości. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Wiec może zacznę od tego: Niedawno zakupiłem B4 2,8l quattro. Jak wiadomo stosunek przeniesienia napędu na osie to przód 45%/55% tył i właśnie to mnie boli... Nasze samochody wychodzą przodem, co można by było zredukować przeniesieniem większej mocy na tylną oś. Chodzi mi o stosunek 35/65 lub 40/60 (przód/tył).
Może ktoś z Was wie czy jest taka możliwość, oraz gdzie i za ile można dokonać takiej przeróbki. No i najważniejsze... jak to się sprwauje.
Proszę mnie od razu nie negować, jeśli nie ma takiej możliwości. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Witaj
Mechanizm Torsen jest określany generalnie przez TBR (Torque Bias Ratio).TBR mówi nam ile razy wiekszy moment obrotowy [Nm] może dostać oś (jeśli torsen w skrzyni biegów) o większej przyczepności w stosunku do osi o mniejszej przyczepności. np. TBR 4:1 da nam niejako % płynnie od 80%/20% do 20%/80% w zależności która oś może więcej Nm przyjąć. Gdy jedna oś jest na śniegu/piasku a druga na asfalcie/betonie, [poprostu różna przyczepność osi], wtedy mechanizm daje więcej Nm na oś na asfalcie :mrgreen: Czysto mechaniczne rozwiązanie
Twoje 45%/55% to najprawdopodobniej TBR 1,2:1. Czyli płynne 45%/55% do 55%/45%
Jedne z najsłabszych Torsenów (w sensie TBR). Poczytaj chociaż Wiki.
http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
Mechanizm Torsen powinno się określać dwoma parametrami: xx%/yy%(znamionowe) i TBR.
Źródło mechanizmu to skrzynia od jakiegoś Quattro. Jak dobrze kupisz i samemu wymienisz to 1000zł powinno starczyć. Mam na myśli mechanizm 50%/50% i TBR 3:1 w górę. Na zlecenie to pewnie coś koło 2000zł. Być może możesz wymienić całą skrzynię jeśli tylko przełożenie główne? jest takie samo.
Gorzej się dowiedzieć jaka skrzynia może zostać dawcą. Popytaj na forach typu Racing. Tam chłopaki dużo z Torsenami działają. I zakład doradzą.
A jak byś chciał 40%/60% i TBR x:1 (nie wiem jakie wychodziły) to myślę że bedzie dużo zabawy :lol:
Filmiki z wymiany:
Wymiana mechanizmu różnicowego otwartego na Torsen T2.cz.1
Wymiana mechanizmu różnicowego otwartego na Torsen T2.cz.2
Wymiana mechanizmu różnicowego otwartego na Torsen T2.cz.3
To tylko filmiki. Bez wiedzy i sprzętu <buu>
<ok> Pzdrawiam
Standardowo Torsen ma 50%/50% ale wychodziły też Torseny o nierównomiernym podziale np. AUDI RS4 40%/60%. Mówimy tu o warunkach normalnej przyczepności i podziale procentowym wbudowanym w mechanizm Torsen przez producenta.[decydują kąty natarcia przekładni slimakowych w mechaniźmie. Są inne rozwiązania techniczne mechanizmów różnicowych pozwalające na TBR]Jak wiadomo stosunek przeniesienia napędu na osie to przód 45%/55% tył
Mechanizm Torsen jest określany generalnie przez TBR (Torque Bias Ratio).TBR mówi nam ile razy wiekszy moment obrotowy [Nm] może dostać oś (jeśli torsen w skrzyni biegów) o większej przyczepności w stosunku do osi o mniejszej przyczepności. np. TBR 4:1 da nam niejako % płynnie od 80%/20% do 20%/80% w zależności która oś może więcej Nm przyjąć. Gdy jedna oś jest na śniegu/piasku a druga na asfalcie/betonie, [poprostu różna przyczepność osi], wtedy mechanizm daje więcej Nm na oś na asfalcie :mrgreen: Czysto mechaniczne rozwiązanie
Twoje 45%/55% to najprawdopodobniej TBR 1,2:1. Czyli płynne 45%/55% do 55%/45%
Jedne z najsłabszych Torsenów (w sensie TBR). Poczytaj chociaż Wiki.
http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
Mechanizm Torsen powinno się określać dwoma parametrami: xx%/yy%(znamionowe) i TBR.
Możliwe jest. Jak się spisuje? Nie wiem ale generalnie dobrze. Potrzebujesz innego mechanizmu różnicowego jak na foto:Chodzi mi o stosunek 35/65 lub 40/60 (przód/tył). Może ktoś z Was wie czy jest taka możliwość, oraz gdzie i za ile można dokonać takiej przeróbki. No i najważniejsze... jak to się sprwauje.
Źródło mechanizmu to skrzynia od jakiegoś Quattro. Jak dobrze kupisz i samemu wymienisz to 1000zł powinno starczyć. Mam na myśli mechanizm 50%/50% i TBR 3:1 w górę. Na zlecenie to pewnie coś koło 2000zł. Być może możesz wymienić całą skrzynię jeśli tylko przełożenie główne? jest takie samo.
Gorzej się dowiedzieć jaka skrzynia może zostać dawcą. Popytaj na forach typu Racing. Tam chłopaki dużo z Torsenami działają. I zakład doradzą.
A jak byś chciał 40%/60% i TBR x:1 (nie wiem jakie wychodziły) to myślę że bedzie dużo zabawy :lol:
Filmiki z wymiany:
Wymiana mechanizmu różnicowego otwartego na Torsen T2.cz.1
Wymiana mechanizmu różnicowego otwartego na Torsen T2.cz.2
Wymiana mechanizmu różnicowego otwartego na Torsen T2.cz.3
To tylko filmiki. Bez wiedzy i sprzętu <buu>
<ok> Pzdrawiam
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
ravis, W celu lepszego rozłożenia mas najlepiej wrzucić butlę z gazem do bagażnika :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A tak poważnie trzeba sobie auto ułożyć i tyle.Jak na śliskim nauczysz się ustawiać auto przed zakrętem to jesteś w domu.Każdy wózek ma swoją charakterystykę i tyle.
Zmiana w dystrybucji napędu między osiami może zmienić charakterystykę prowadzenia w przypadku inicjalizacji poślizgu gazem i przy małych prędkościach.Przy "prawdziwym" lataniu rozłożenia mas stosunkiem przeniesienia napędu nie oszukasz.
A tak poważnie trzeba sobie auto ułożyć i tyle.Jak na śliskim nauczysz się ustawiać auto przed zakrętem to jesteś w domu.Każdy wózek ma swoją charakterystykę i tyle.
Zmiana w dystrybucji napędu między osiami może zmienić charakterystykę prowadzenia w przypadku inicjalizacji poślizgu gazem i przy małych prędkościach.Przy "prawdziwym" lataniu rozłożenia mas stosunkiem przeniesienia napędu nie oszukasz.
Nie jeździłem, ale z opinii innych, wiem że te auta też są podsterowne, oczywiście dłużej trzymają trakcję, ale zawsze najpierw wyjeżdżają przodem.
Generalnie to konstrukcyjnie Impreza i Evo mają podobne napędy, GTR i ogólnie skyline jest wyjątkowy , bo ma napęd na tył a jedynie sprzęgłem dołącza się przód.
Zobacz sobie teścik w topgear
To jest auto z inteligentnym dyfrem i dość fajnie widać podsterowność auta z klasycznym układem.
A różnice pomiędzy audi to już tylko z rozkładu mas.
Generalnie to konstrukcyjnie Impreza i Evo mają podobne napędy, GTR i ogólnie skyline jest wyjątkowy , bo ma napęd na tył a jedynie sprzęgłem dołącza się przód.
Zobacz sobie teścik w topgear
To jest auto z inteligentnym dyfrem i dość fajnie widać podsterowność auta z klasycznym układem.
A różnice pomiędzy audi to już tylko z rozkładu mas.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Ace1985, tak sky to legenda , jednak należy do stosunkowo ciężkich aut z nie najlżejszym silnikiem.Jezdziłem R34 i Mitsu 3000GT oba i Mitsu i Sky są boskie póki nie idą w poślizgu bo ze względu na swoją masę mają mega bezwładność i potrzebują duuużo miejsca.
Nie ma zle prowadzących się samochodów 4wd są tylko lepsi i gorsi kierowcy
P.S.Jak napisał pewien brytyjski tygodnik samochodowy: "Jeśli nie potrafisz szybko jezdzić Subaru Imprezą , to znaczy że nie potrafisz szybko jezdzić..."
Nie ma zle prowadzących się samochodów 4wd są tylko lepsi i gorsi kierowcy
P.S.Jak napisał pewien brytyjski tygodnik samochodowy: "Jeśli nie potrafisz szybko jezdzić Subaru Imprezą , to znaczy że nie potrafisz szybko jezdzić..."
Re: [quattro] Przeniesienie napędu
Skąd wiadomo jaki jest rozkład przeniesienia napędu w naszym aucie? Można to gdzieś odczytać? Jeżdzę jescze dwoma innymi Quatto to może każde jest inne?ravis pisze:Witam, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Wiec może zacznę od tego: Niedawno zakupiłem B4 2,8l quattro. Jak wiadomo stosunek przeniesienia napędu na osie to przód 45%/55% tył i właśnie to mnie boli... Nasze samochody wychodzą przodem, co można by było zredukować przeniesieniem większej mocy na tylną oś. Chodzi mi o stosunek 35/65 lub 40/60 (przód/tył).
Może ktoś z Was wie czy jest taka możliwość, oraz gdzie i za ile można dokonać takiej przeróbki. No i najważniejsze... jak to się sprwauje.
Proszę mnie od razu nie negować, jeśli nie ma takiej możliwości. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Koledzy, było <bylo> już o tym jak rozkłada się moment obrotowy na osie w quattro https://audi80.pl/b4-quattro-rozklad ... t32222.htm