Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[quattro] Przeniesienie napędu

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
ravis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 03 mar 2010, 20:50

[quattro] Przeniesienie napędu

Post autor: ravis » 05 lip 2010, 22:49

Witam, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Wiec może zacznę od tego: Niedawno zakupiłem B4 2,8l quattro. Jak wiadomo stosunek przeniesienia napędu na osie to przód 45%/55% tył i właśnie to mnie boli... Nasze samochody wychodzą przodem, co można by było zredukować przeniesieniem większej mocy na tylną oś. Chodzi mi o stosunek 35/65 lub 40/60 (przód/tył).

Może ktoś z Was wie czy jest taka możliwość, oraz gdzie i za ile można dokonać takiej przeróbki. No i najważniejsze... jak to się sprwauje.

Proszę mnie od razu nie negować, jeśli nie ma takiej możliwości. Z góry dziękuje za odpowiedzi.

triodak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2010, 17:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: triodak » 06 lip 2010, 01:35

Witaj :-D
Jak wiadomo stosunek przeniesienia napędu na osie to przód 45%/55% tył
Standardowo Torsen ma 50%/50% ale wychodziły też Torseny o nierównomiernym podziale np. AUDI RS4 40%/60%. Mówimy tu o warunkach normalnej przyczepności i podziale procentowym wbudowanym w mechanizm Torsen przez producenta.[decydują kąty natarcia przekładni slimakowych w mechaniźmie. Są inne rozwiązania techniczne mechanizmów różnicowych pozwalające na TBR]

Mechanizm Torsen jest określany generalnie przez TBR (Torque Bias Ratio).TBR mówi nam ile razy wiekszy moment obrotowy [Nm] może dostać oś (jeśli torsen w skrzyni biegów) o większej przyczepności w stosunku do osi o mniejszej przyczepności. np. TBR 4:1 da nam niejako % płynnie od 80%/20% do 20%/80% w zależności która oś może więcej Nm przyjąć. Gdy jedna oś jest na śniegu/piasku a druga na asfalcie/betonie, [poprostu różna przyczepność osi], wtedy mechanizm daje więcej Nm na oś na asfalcie :mrgreen: Czysto mechaniczne rozwiązanie :-D
Twoje 45%/55% to najprawdopodobniej TBR 1,2:1. Czyli płynne 45%/55% do 55%/45%
Jedne z najsłabszych Torsenów (w sensie TBR). Poczytaj chociaż Wiki.
http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen

Mechanizm Torsen powinno się określać dwoma parametrami: xx%/yy%(znamionowe) i TBR.
Chodzi mi o stosunek 35/65 lub 40/60 (przód/tył). Może ktoś z Was wie czy jest taka możliwość, oraz gdzie i za ile można dokonać takiej przeróbki. No i najważniejsze... jak to się sprwauje.
Możliwe jest. Jak się spisuje? Nie wiem ale generalnie dobrze. Potrzebujesz innego mechanizmu różnicowego jak na foto:
Obrazek
Źródło mechanizmu to skrzynia od jakiegoś Quattro. Jak dobrze kupisz i samemu wymienisz to 1000zł powinno starczyć. Mam na myśli mechanizm 50%/50% i TBR 3:1 w górę. Na zlecenie to pewnie coś koło 2000zł. Być może możesz wymienić całą skrzynię jeśli tylko przełożenie główne? jest takie samo.

Gorzej się dowiedzieć jaka skrzynia może zostać dawcą. Popytaj na forach typu Racing. Tam chłopaki dużo z Torsenami działają. I zakład doradzą.

A jak byś chciał 40%/60% i TBR x:1 (nie wiem jakie wychodziły) to myślę że bedzie dużo zabawy :lol:
Filmiki z wymiany:
Wymiana mechanizmu różnicowego otwartego na Torsen T2.cz.1
Wymiana mechanizmu różnicowego otwartego na Torsen T2.cz.2
Wymiana mechanizmu różnicowego otwartego na Torsen T2.cz.3
To tylko filmiki. Bez wiedzy i sprzętu <buu>
<ok> Pzdrawiam

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 06 lip 2010, 15:11

ravis pisze:Nasze samochody wychodzą przodem
Sama masa AAH w porównaniu do silników R5 powoduje podsterowność.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 lip 2010, 22:40

silnik wisi przed przednią osią to i przód wyjeżdża. Torsen nie ma tu nic do rzeczy.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 07 lip 2010, 10:14

ravis, W celu lepszego rozłożenia mas najlepiej wrzucić butlę z gazem do bagażnika :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A tak poważnie trzeba sobie auto ułożyć i tyle.Jak na śliskim nauczysz się ustawiać auto przed zakrętem to jesteś w domu.Każdy wózek ma swoją charakterystykę i tyle.
Zmiana w dystrybucji napędu między osiami może zmienić charakterystykę prowadzenia w przypadku inicjalizacji poślizgu gazem i przy małych prędkościach.Przy "prawdziwym" lataniu rozłożenia mas stosunkiem przeniesienia napędu nie oszukasz.

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 07 lip 2010, 10:26

A tak generalnie to każde 4*4 jest podsterowne z natury, chodzi o to że napęd jest przenoszony na przód i tego nie zmienisz. No chyba że taki napęd jak w Nissanie gtr, gdzie przód jest dołączany sprzęgłem ale to inna bajka.
Pozostaje jedynie opanować pracę gazem i hamulcem :)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 07 lip 2010, 11:54

Ace1985 pisze:generalnie to każde 4*4 jest podsterowne z natury
Zapomniałes chyba o kilku generacjach Lancera Evo i Imprezach.

najmniej wyjezdza przodem B2Q i Avant B4 nieźle radzi sobie B4Q z czterocylindrowym silnikiem tylko ze dramatycznie brakuje mocy.

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 07 lip 2010, 12:21

Nie jeździłem, ale z opinii innych, wiem że te auta też są podsterowne, oczywiście dłużej trzymają trakcję, ale zawsze najpierw wyjeżdżają przodem.
Generalnie to konstrukcyjnie Impreza i Evo mają podobne napędy, GTR i ogólnie skyline jest wyjątkowy :), bo ma napęd na tył a jedynie sprzęgłem dołącza się przód.

Zobacz sobie teścik w topgear
To jest auto z inteligentnym dyfrem i dość fajnie widać podsterowność auta z klasycznym układem.

A różnice pomiędzy audi to już tylko z rozkładu mas.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 08 lip 2010, 08:36

Ace1985, tak sky to legenda , jednak należy do stosunkowo ciężkich aut z nie najlżejszym silnikiem.Jezdziłem R34 i Mitsu 3000GT oba i Mitsu i Sky są boskie póki nie idą w poślizgu bo ze względu na swoją masę mają mega bezwładność i potrzebują duuużo miejsca.
Nie ma zle prowadzących się samochodów 4wd są tylko lepsi i gorsi kierowcy ;-)

P.S.Jak napisał pewien brytyjski tygodnik samochodowy: "Jeśli nie potrafisz szybko jezdzić Subaru Imprezą , to znaczy że nie potrafisz szybko jezdzić..." ;-)

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 08 lip 2010, 11:21

I w tym sęk, auto samo nie pojedzie, i to kierowca odpowiada za charakterystykę.
W końcu jak potrafisz to i przód napędem polecisz bokiem (chwile, ale polecisz:).

OMENATOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:18
Lokalizacja: Lębork

Re: [quattro] Przeniesienie napędu

Post autor: OMENATOR » 10 lip 2010, 20:48

ravis pisze:Witam, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Wiec może zacznę od tego: Niedawno zakupiłem B4 2,8l quattro. Jak wiadomo stosunek przeniesienia napędu na osie to przód 45%/55% tył i właśnie to mnie boli... Nasze samochody wychodzą przodem, co można by było zredukować przeniesieniem większej mocy na tylną oś. Chodzi mi o stosunek 35/65 lub 40/60 (przód/tył).

Może ktoś z Was wie czy jest taka możliwość, oraz gdzie i za ile można dokonać takiej przeróbki. No i najważniejsze... jak to się sprwauje.

Proszę mnie od razu nie negować, jeśli nie ma takiej możliwości. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Skąd wiadomo jaki jest rozkład przeniesienia napędu w naszym aucie? Można to gdzieś odczytać? Jeżdzę jescze dwoma innymi Quatto to może każde jest inne?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 lip 2010, 16:15

w quattro w audi b3/b4/c4 jest normalnie 50% / 50% .
A zmienia się w zależności gdzie jest lepsza przyczepność od 25%/75% (tył/przód) do 75%/25% (tył/przód). I inaczej nie będzie.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 lip 2010, 09:27

Koledzy, było <bylo> już o tym jak rozkłada się moment obrotowy na osie w quattro :arrow: https://audi80.pl/b4-quattro-rozklad ... t32222.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl