Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Miejsca uszczelinienia rozrządu przed olejem?

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

[B4 1.9TDI 1Z] Miejsca uszczelinienia rozrządu przed olejem?

Post autor: TDI80 » 05 lip 2010, 18:07

Witam, mam pytanie jakie występują wszystkie miejsca z których może dostawać się olej do rozrządu z podziałem na 2 grupy:

1 - wymiana ich nie wymagająca demontażu rozrządu
2 - do ich wymiany niezbędny demontaż rozrządu

Na razie do takich miejsc należą wg mnie z podziałem na grupy:

1 - duża uszczelka pod klapą zaworów i 3 małe uszczelki przy śrubach ją mocującą

2 - uszczelniacze przy rozrządzie, tylko nie wiem gdzie one sa montowane, a jedynie tyle ze 3 takie gumowe pierścienie ze sprężynka naokoło były wymieniane wraz z rozrządem, ale nie wiem czy to wszystkie i w jakie miejsca trafiły (chyba konieczny demontaż rozrządu do ich założenia)
Ostatnio zmieniony 12 lip 2010, 00:02 przez TDI80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 lip 2010, 18:13

1) To chyba by było na tyle.

2) Oring wałka z krzywkami, oring pompy oleju, uszczelka pod głowicą, oring wału.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 05 lip 2010, 18:23

trepek pisze:1) To chyba by było na tyle.

2) Oring wałka z krzywkami, oring pompy oleju, uszczelka pod głowicą, oring wału.
Czyli pod paskiem rozrządu tylko te 3 uszczelniacze sa co podalem, nic wicej nie ma?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 lip 2010, 18:39

http://www.allegro.pl/item1114497038_si ... oncie.html

Jak widać na zdjęciu - nic więcej nie ma.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 lip 2010, 00:06

bez rozpinania rozrządu nie wymienisz uszczelniaczy bo niby jak ma wejść simering na wałek opleciony paskiem podpartym na kilku kołach a poza tym jak nie zdejmiesz koła to też nie zmienisz a np. na kole wałka rozrządu nie ma klina ani frezu tylko jest zakładane na gładkim połączeniu stożkowym więc jak za lekko dokręcisz to koło się obróci względem wałka także można narobić biedy, może jakiś patałach Ci wymieniał albo wziął kasę za wymianę i nowy simering a założył stary

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 lip 2010, 00:19

Mechaniory to są mechaniory, jak nie będziesz stał nad nim to skasuję Cię a tak naprawdę nic nie zrobi. Ot, silikonem pozakleja i "Panie, cycuś-glancuś, funkiel nówka nie śmigana".

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 06 lip 2010, 07:00

UKI_XX pisze:bez rozpinania rozrządu nie wymienisz uszczelniaczy bo niby jak ma wejść simering na wałek opleciony paskiem podpartym na kilku kołach a poza tym jak nie zdejmiesz koła to też nie zmienisz a np. na kole wałka rozrządu nie ma klina ani frezu tylko jest zakładane na gładkim połączeniu stożkowym więc jak za lekko dokręcisz to koło się obróci względem wałka także można narobić biedy, może jakiś patałach Ci wymieniał albo wziął kasę za wymianę i nowy simering a założył stary
Wymienione na 100% byly uszczelniacze bo bylem przy zakladaniu i przy mnie wyjal stare i nowe wlozyl, nawet mam te stare, a możliwe, ze zle zalozone uszcelniacze, mozna zle je zalozyc, chyba nie? Chyba ze nowy uszkodzony, abo cos innego powoduje, ze przepuszczaja?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 06 lip 2010, 07:26

TDI80 pisze:, a możliwe, ze zle zalozone uszcelniacze,
musiał by czegoś nie dokręcić lub nie włożyć do końca
TDI80 pisze: Chyba ze nowy uszkodzony?
niestety jest to możliwe

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 lip 2010, 09:50

jak ktoś uparty to może odwrotnie założyć (czyli płaską stroną do środka a tą co jest sprężynka na zewnątrz), mógł też krzywo włożyć albo nie wyczyścił wałka lub jeszcze nie posmarował olejem miejsca gdzie uszczelniacz się styka z wałkiem i wtedy nowy uszczelniacz szybko się uszkadza

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 lip 2010, 09:56

Ewentulanie zły wymiar uszczelniacza.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 06 lip 2010, 19:23

UKI_XX pisze:jak ktoś uparty to może odwrotnie założyć (czyli płaską stroną do środka a tą co jest sprężynka na zewnątrz), mógł też krzywo włożyć albo nie wyczyścił wałka lub jeszcze nie posmarował olejem miejsca gdzie uszczelniacz się styka z wałkiem i wtedy nowy uszczelniacz szybko się uszkadza
Nic nie bylo tam smarowane, tylko jak korek z butelki, wyjety stary i włożony od od razu nowy, nic nie bylo dodatkowo czyszczone, czy smarowane. A tak myślę czy bez rozbierania rozrządu jest możliwość, żeby wysunąć ten uszczelniacz lekko, przesmarować i dokladnie włożyc jeszcze raz? Jest jakaś możliwość ruchu tego uszczelniacza, czy ściśle go koła na każdym wałku dociskają?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 lip 2010, 20:15

Jak wyciągniesz o-ringa bez jego uszkadzania to jesteś dobry ;-)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 06 lip 2010, 21:47

simmering to simmering a O-ring to O-ring.....dwa różne uszczelniacze.....to po pierwsze,a po drugie wałki na których są te uszczelniacze też się wypracowują i kiedyś należało by je wymienić albo skrócić sprężynki w simmeringach aby bardziej zaciskały się na tychże......i nie będzie ciekło.....

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 lip 2010, 15:01

simering na wałku rozrządu da się bez problemu wyjąć bez jego uszkodzenia, trzeba tylko odkręcić pierwszą stopkę z wałka ;-)

jeżeli nie posmaruje się olejem miejsca styku simeringu z wałkiem to momentalnie ulegnie on zniszczeniu na skutek tarcia i nawet nowy zacznie cieknąć, a wystarczy tylko delikatnie kapnąć i rozprowadzić kropelkę oleju silnikowego z butelki żeby nie było problemu <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 lip 2010, 16:11

Ja jak wymieniałem simering z pompy olejowej to tak łatwo nie chciał wyjść.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl