Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Zerwany pasek alternatora a kontrolki

ODPOWIEDZ
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[B4 1Z] Zerwany pasek alternatora a kontrolki

Post autor: Jelly » 02 lip 2010, 19:53

Witam
Niestety kilka dni temu doświadczyłem niemiłej niespodzianki - w czasie jazdy moje "pewne" auto z lekka mnie zawiodło gdyż urwał się pasek alternatora. Na szczęście do domu było blisko więc na samym akumulatorze dojechałem. Jednak zastanawia mnie dlaczego pomimo, iż pasek pompy wody i wspomagania był ok to świeciła kontrolka ładowania (oczywiste) i migały poza nią dwie inne kontrolki - temperatury cieczy chłodzącej i ta obok niej (wykrzyknik). Na przyszłość wolałbym wiedzieć czy jest to naturalne, że wszystkie trzy kontrolki się zapalają po zerwaniu paska alternatora czy powinien świecić jedynie ten od ładowania :?:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 02 lip 2010, 20:21

a jak założyłeś pasek to było już dobrze?dziwne bo przecież pompa wody nie ma żadnych czujników i nie powinno nic pokazywać <osohozi> aha a masz AC\BC?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 lip 2010, 20:40

Jelly pisze:Jednak zastanawia mnie dlaczego pomimo, iż pasek pompy wody i wspomagania był ok to świeciła kontrolka ładowania (oczywiste) i migały poza nią dwie inne kontrolki - temperatury cieczy chłodzącej i ta obok niej (wykrzyknik).
Jak swieciły od razu po zerwaniu paska to faktycznie dziwne :shock: a jak zaczęły świecić po jakimś czasie szczególnie na zakrętach to możliwe że masz za mało płynu w układzie chłodzenia i płynu hamulcowego ;-)

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 02 lip 2010, 22:08

jak zerwał mi się pasek od alternatoro w poprzedniej audi to też zapaliły się od razu wspomniane kontrolki. Mechanik nawet mi tłumaczył dlaczego tak jest, ale niestety nie pamiętam dokładnie. W każdym razie to noramalne w tym przypadku.Nie ma powodu do obaw.

Baca63
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2008, 17:47

Post autor: Baca63 » 02 lip 2010, 22:12

U mnie w 1Y jest to samo. Przed uruchomieniem silnika gdy świecą kontrolki ciśnienia oleju oraz ładowania również mrugają kontrolki poziomu płynów. Więc chyba jest to normalne zjawisko że mrugają przy unieruchomionym alternatorze. Jak zerwał się pasek mrugały ale niedawno miałem brak ładowania z powodu regulatora napięcia i wtedy nie mrugały. Żarzyła się tylko kontrolka ładowania. Niestety do domu wróciłem na krawacie. :-(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lip 2010, 00:58

To raczej normalne - powód to brak ładowania. Jak kiedyś źle zamontowałem regulator napięcia i nie było ładowania to również świeciły mi się te kontrolki. Była też jakaś sygnalizacja dźwiękowa.

Baca63
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2008, 17:47

Post autor: Baca63 » 03 lip 2010, 07:27

Labiel pisze:To raczej normalne - powód to brak ładowania. Jak kiedyś źle zamontowałem regulator napięcia i nie było ładowania to również świeciły mi się te kontrolki. Była też jakaś sygnalizacja dźwiękowa.
Normalne. Tyle że jak miałem zerwany pasek świeciła kontrolka ładowania i mrugały kontrolki poziomu płynów. Jak miałem uszkodzony regulator żarzyła się kontrolka ładowania a kontrolki poziomu płynów były zgaszone.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 05 lip 2010, 08:06

miałem dokładnie tak samo. Padł regulator to świeciło ładowanie, padł pasek to wszystko.
Problem jest gdy padnie żarówka od kontrolki ładowania.....

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Re: [B4 1Z] Zerwany pasek alternatora a kontrolki

Post autor: TDI80 » 05 lip 2010, 15:19

Jelly pisze:Witam
Niestety kilka dni temu doświadczyłem niemiłej niespodzianki - w czasie jazdy moje "pewne" auto z lekka mnie zawiodło gdyż urwał się pasek alternatora. Na szczęście do domu było blisko więc na samym akumulatorze dojechałem. Jednak zastanawia mnie dlaczego pomimo, iż pasek pompy wody i wspomagania był ok to świeciła kontrolka ładowania (oczywiste) i migały poza nią dwie inne kontrolki - temperatury cieczy chłodzącej i ta obok niej (wykrzyknik). Na przyszłość wolałbym wiedzieć czy jest to naturalne, że wszystkie trzy kontrolki się zapalają po zerwaniu paska alternatora czy powinien świecić jedynie ten od ładowania :?:

Tez mialem ten problem i zerwal sie, to jeszcze kable za sobą wciągnął i uszkodził, musialem naprawiać i kontrolki oczywiście też sie świecily, od ładowania normalne, bo nie kreciło alternatorem, a ten wykrzyknik, to ogólnie zapala sie przy awaria silnika, wiec tutaj była sytuacja nienormalna, brak paska, wiec sie właczyło u mnie tak samo i tez chyba od temperatury się świecilo, wiec objawy masz jak u każdego. A u mnie ten kolejny pasek też uszkodzony juz i czeka mnie wymiana, pomyślalem, ze może samemu się uda, tylko pamietam, ze mechanik na kanale i mial duzy problem go załozyc, ale może macie jakis patent na bezproblemowe zakładanie tego paska dla każdego? ps. dodam ze moj pasek obejmuje tez rolke klimy jest to 6 PK 1183, wiec może dlatego trudniej?

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 07 lip 2010, 14:42

ja tez mam z klima i jedyny problem był taki, że ramie napinacza było tak zapieczone że nie dąło rady go ruszyć. Konieczne było rozebranie łapy mocującej alternator, wybicie ramienia napinacza i jego wymiana wraz z tulejkami i gumowymi osłonami. Ale po wymianie napinacz wręcz ręką da rade odgiąć i z wymianą paska nie ma najmniejszego problemu

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 13 lip 2010, 14:12

TDI80 pisze:6 PK 1183, wiec może dlatego trudniej?
Śmiało można zakładać 6 PK 1186 z 1183 jest problem przy zakładaniu chociaż to nr. katalogowy

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 13 lip 2010, 16:25

Spietyq pisze:
TDI80 pisze:6 PK 1183, wiec może dlatego trudniej?
Śmiało można zakładać 6 PK 1186 z 1183 jest problem przy zakładaniu chociaż to nr. katalogowy
Wiem, ze trudniej, w 2 osoby naciagaliśmy i sporo trzeba było się nameczyc, ale wszedł i mam założony oryginał 1183, ale może przy zakładaniu naciągnął sie pasek i zrobił sie 1186 :)

[ Dodano: 2010-07-13, 16:26 ]
Jelly pisze:ja tez mam z klima i jedyny problem był taki, że ramie napinacza było tak zapieczone że nie dąło rady go ruszyć. Konieczne było rozebranie łapy mocującej alternator, wybicie ramienia napinacza i jego wymiana wraz z tulejkami i gumowymi osłonami. Ale po wymianie napinacz wręcz ręką da rade odgiąć i z wymianą paska nie ma najmniejszego problemu
właśnie, jak jest zbudowana i jak się zdejmuje te łape napinacza, bo widze, że Ty robiłeś to, bo tam z przodu tylkojakas gumowa uszczelka i w niej pręt ramienia napinacza wchodzi?

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 13 lip 2010, 21:36

TDI80 pisze:
Spietyq pisze:
TDI80 pisze:6 PK 1183, wiec może dlatego trudniej?
Śmiało można zakładać 6 PK 1186 z 1183 jest problem przy zakładaniu chociaż to nr. katalogowy
Wiem, ze trudniej, w 2 osoby naciagaliśmy i sporo trzeba było się nameczyc, ale wszedł i mam założony oryginał 1183, ale może przy zakładaniu naciągnął sie pasek i zrobił sie 1186 :)

[ Dodano: 2010-07-13, 16:26 ]
Jelly pisze:ja tez mam z klima i jedyny problem był taki, że ramie napinacza było tak zapieczone że nie dąło rady go ruszyć. Konieczne było rozebranie łapy mocującej alternator, wybicie ramienia napinacza i jego wymiana wraz z tulejkami i gumowymi osłonami. Ale po wymianie napinacz wręcz ręką da rade odgiąć i z wymianą paska nie ma najmniejszego problemu
właśnie, jak jest zbudowana i jak się zdejmuje te łape napinacza, bo widze, że Ty robiłeś to, bo tam z przodu tylkojakas gumowa uszczelka i w niej pręt ramienia napinacza wchodzi?
RAmie napinacza to nic innego jak odpowiednio wykonany i wygięty pret. Z tyłu siedzi w napinaczu, następnie jest uszczelka i przechodzi przez łapę trzymającą alternator i sprężarkę klimy. i wychodzi z drugiej strony, znow jest uszczelka i mocowanie rolki napinacza. Oczywiscie w miejscu gdzie przechodzi przez łapę alternatora są tulejki, z których jedna u mnie tez byla do wymiany. Ogólnie budowa prosta, ale jak szukalem czesci - ramie napinacza, tulejki, uszczelki to wszystko tylko w oryginale dostałem. Ogólnie droga zabawa bo samo ramię napinacza kosztowalo 190zl....

stech
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 mar 2010, 15:08

Post autor: stech » 30 mar 2011, 20:33

witam, odświeżę temat, otóż dziś jechałem lekko zachamowałem i zapaliły się trzy kontolki od płynu hamulcowego,ta obok od hamulcy i jaży kontrolka ładowana, nadmienie iż płyny są. proszęo jakieś podpowiedzi. pozdrawiam.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 mar 2011, 20:55

stech na początek _powitania a poza tym <bylo> <szukaj>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl