[B4 1Z] Zerwany pasek alternatora a kontrolki
[B4 1Z] Zerwany pasek alternatora a kontrolki
Witam
Niestety kilka dni temu doświadczyłem niemiłej niespodzianki - w czasie jazdy moje "pewne" auto z lekka mnie zawiodło gdyż urwał się pasek alternatora. Na szczęście do domu było blisko więc na samym akumulatorze dojechałem. Jednak zastanawia mnie dlaczego pomimo, iż pasek pompy wody i wspomagania był ok to świeciła kontrolka ładowania (oczywiste) i migały poza nią dwie inne kontrolki - temperatury cieczy chłodzącej i ta obok niej (wykrzyknik). Na przyszłość wolałbym wiedzieć czy jest to naturalne, że wszystkie trzy kontrolki się zapalają po zerwaniu paska alternatora czy powinien świecić jedynie ten od ładowania :?:
Niestety kilka dni temu doświadczyłem niemiłej niespodzianki - w czasie jazdy moje "pewne" auto z lekka mnie zawiodło gdyż urwał się pasek alternatora. Na szczęście do domu było blisko więc na samym akumulatorze dojechałem. Jednak zastanawia mnie dlaczego pomimo, iż pasek pompy wody i wspomagania był ok to świeciła kontrolka ładowania (oczywiste) i migały poza nią dwie inne kontrolki - temperatury cieczy chłodzącej i ta obok niej (wykrzyknik). Na przyszłość wolałbym wiedzieć czy jest to naturalne, że wszystkie trzy kontrolki się zapalają po zerwaniu paska alternatora czy powinien świecić jedynie ten od ładowania :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak swieciły od razu po zerwaniu paska to faktycznie dziwne :shock: a jak zaczęły świecić po jakimś czasie szczególnie na zakrętach to możliwe że masz za mało płynu w układzie chłodzenia i płynu hamulcowegoJelly pisze:Jednak zastanawia mnie dlaczego pomimo, iż pasek pompy wody i wspomagania był ok to świeciła kontrolka ładowania (oczywiste) i migały poza nią dwie inne kontrolki - temperatury cieczy chłodzącej i ta obok niej (wykrzyknik).
U mnie w 1Y jest to samo. Przed uruchomieniem silnika gdy świecą kontrolki ciśnienia oleju oraz ładowania również mrugają kontrolki poziomu płynów. Więc chyba jest to normalne zjawisko że mrugają przy unieruchomionym alternatorze. Jak zerwał się pasek mrugały ale niedawno miałem brak ładowania z powodu regulatora napięcia i wtedy nie mrugały. Żarzyła się tylko kontrolka ładowania. Niestety do domu wróciłem na krawacie.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Normalne. Tyle że jak miałem zerwany pasek świeciła kontrolka ładowania i mrugały kontrolki poziomu płynów. Jak miałem uszkodzony regulator żarzyła się kontrolka ładowania a kontrolki poziomu płynów były zgaszone.Labiel pisze:To raczej normalne - powód to brak ładowania. Jak kiedyś źle zamontowałem regulator napięcia i nie było ładowania to również świeciły mi się te kontrolki. Była też jakaś sygnalizacja dźwiękowa.
Re: [B4 1Z] Zerwany pasek alternatora a kontrolki
Jelly pisze:Witam
Niestety kilka dni temu doświadczyłem niemiłej niespodzianki - w czasie jazdy moje "pewne" auto z lekka mnie zawiodło gdyż urwał się pasek alternatora. Na szczęście do domu było blisko więc na samym akumulatorze dojechałem. Jednak zastanawia mnie dlaczego pomimo, iż pasek pompy wody i wspomagania był ok to świeciła kontrolka ładowania (oczywiste) i migały poza nią dwie inne kontrolki - temperatury cieczy chłodzącej i ta obok niej (wykrzyknik). Na przyszłość wolałbym wiedzieć czy jest to naturalne, że wszystkie trzy kontrolki się zapalają po zerwaniu paska alternatora czy powinien świecić jedynie ten od ładowania :?:
Tez mialem ten problem i zerwal sie, to jeszcze kable za sobą wciągnął i uszkodził, musialem naprawiać i kontrolki oczywiście też sie świecily, od ładowania normalne, bo nie kreciło alternatorem, a ten wykrzyknik, to ogólnie zapala sie przy awaria silnika, wiec tutaj była sytuacja nienormalna, brak paska, wiec sie właczyło u mnie tak samo i tez chyba od temperatury się świecilo, wiec objawy masz jak u każdego. A u mnie ten kolejny pasek też uszkodzony juz i czeka mnie wymiana, pomyślalem, ze może samemu się uda, tylko pamietam, ze mechanik na kanale i mial duzy problem go załozyc, ale może macie jakis patent na bezproblemowe zakładanie tego paska dla każdego? ps. dodam ze moj pasek obejmuje tez rolke klimy jest to 6 PK 1183, wiec może dlatego trudniej?
ja tez mam z klima i jedyny problem był taki, że ramie napinacza było tak zapieczone że nie dąło rady go ruszyć. Konieczne było rozebranie łapy mocującej alternator, wybicie ramienia napinacza i jego wymiana wraz z tulejkami i gumowymi osłonami. Ale po wymianie napinacz wręcz ręką da rade odgiąć i z wymianą paska nie ma najmniejszego problemu
Wiem, ze trudniej, w 2 osoby naciagaliśmy i sporo trzeba było się nameczyc, ale wszedł i mam założony oryginał 1183, ale może przy zakładaniu naciągnął sie pasek i zrobił sie 1186Spietyq pisze:Śmiało można zakładać 6 PK 1186 z 1183 jest problem przy zakładaniu chociaż to nr. katalogowyTDI80 pisze:6 PK 1183, wiec może dlatego trudniej?
[ Dodano: 2010-07-13, 16:26 ]
właśnie, jak jest zbudowana i jak się zdejmuje te łape napinacza, bo widze, że Ty robiłeś to, bo tam z przodu tylkojakas gumowa uszczelka i w niej pręt ramienia napinacza wchodzi?Jelly pisze:ja tez mam z klima i jedyny problem był taki, że ramie napinacza było tak zapieczone że nie dąło rady go ruszyć. Konieczne było rozebranie łapy mocującej alternator, wybicie ramienia napinacza i jego wymiana wraz z tulejkami i gumowymi osłonami. Ale po wymianie napinacz wręcz ręką da rade odgiąć i z wymianą paska nie ma najmniejszego problemu
RAmie napinacza to nic innego jak odpowiednio wykonany i wygięty pret. Z tyłu siedzi w napinaczu, następnie jest uszczelka i przechodzi przez łapę trzymającą alternator i sprężarkę klimy. i wychodzi z drugiej strony, znow jest uszczelka i mocowanie rolki napinacza. Oczywiscie w miejscu gdzie przechodzi przez łapę alternatora są tulejki, z których jedna u mnie tez byla do wymiany. Ogólnie budowa prosta, ale jak szukalem czesci - ramie napinacza, tulejki, uszczelki to wszystko tylko w oryginale dostałem. Ogólnie droga zabawa bo samo ramię napinacza kosztowalo 190zl....TDI80 pisze:Wiem, ze trudniej, w 2 osoby naciagaliśmy i sporo trzeba było się nameczyc, ale wszedł i mam założony oryginał 1183, ale może przy zakładaniu naciągnął sie pasek i zrobił sie 1186Spietyq pisze:Śmiało można zakładać 6 PK 1186 z 1183 jest problem przy zakładaniu chociaż to nr. katalogowyTDI80 pisze:6 PK 1183, wiec może dlatego trudniej?
[ Dodano: 2010-07-13, 16:26 ]właśnie, jak jest zbudowana i jak się zdejmuje te łape napinacza, bo widze, że Ty robiłeś to, bo tam z przodu tylkojakas gumowa uszczelka i w niej pręt ramienia napinacza wchodzi?Jelly pisze:ja tez mam z klima i jedyny problem był taki, że ramie napinacza było tak zapieczone że nie dąło rady go ruszyć. Konieczne było rozebranie łapy mocującej alternator, wybicie ramienia napinacza i jego wymiana wraz z tulejkami i gumowymi osłonami. Ale po wymianie napinacz wręcz ręką da rade odgiąć i z wymianą paska nie ma najmniejszego problemu