Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi80 b4 1z 1,9 tdi ] głowica pompy wtryskowej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piotr1269
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 11:55
Lokalizacja: JAVEA HISZPANIA

[audi80 b4 1z 1,9 tdi ] głowica pompy wtryskowej

Post autor: piotr1269 » 07 lip 2010, 18:41

panowie wiem ze poruszałem już ten temat ale konkretnie nie uzyskałem odpowiedzi wiec jeszcze raz proszę o pomoc a problem jest taki wyciek z pompy wtryskowej a dokładnie w miejscu gdzie głowica łączy się z korpusem pompy zaznaczyłem na zdjęciu,panowie czy można samemu wymienić ta uszczelkę i czy trzeba wyciągać pompę czy da się to wymienić bez wyciągania pompy , do pompiarza nie oddam poniewierasz mieszkam w Hiszpanii i wołają za wymianę 450euro wiec to kupa szmalu ,duza prośba do was pomóżcie

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 lip 2010, 20:57

a napewno ztąd ci cieknie?spróbój dokręcić śruby

Awatar użytkownika
piotr1269
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 11:55
Lokalizacja: JAVEA HISZPANIA

Post autor: piotr1269 » 07 lip 2010, 21:21

czy takie dokręcenie śrub pomoże,i anto wygląda ze tak ale z drugiej strony jak przejade jakiś odcinek drogi i stanę to pompa na dole jest mokra

[ Dodano: 2010-07-07, 21:23 ]
z gory pompa miala wymienione uszczelki i jest sucho

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lip 2010, 21:23

Wymienić samemu się da ,ale nie wolno zupełnie odkręcać głowiczki bo będzie bardzo trudno założyć .Trzeba popuścić na tyle żeby wymienić oring

Awatar użytkownika
piotr1269
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 11:55
Lokalizacja: JAVEA HISZPANIA

Post autor: piotr1269 » 07 lip 2010, 21:32

ale glowiczke trzeba wyjac zeby wlozyc oring

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 lip 2010, 21:48

piotr1269 pisze:ale glowiczke trzeba wyjac zeby wlozyc oring
nie bo nigdy tego już nie złożysz tylko wymiana

piotr1269 pisze:panowie czy można samemu wymienić ta uszczelkę
bez zdejmowania pompy
? pisze:oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka.
Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij.
Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę.
Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby.
Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć.
Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość.

Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty)

Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach.
Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu.
Motor zagada jak nowy :)

Awatar użytkownika
piotr1269
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 11:55
Lokalizacja: JAVEA HISZPANIA

Post autor: piotr1269 » 07 lip 2010, 22:50

bardzo dziękuje za ta odpowiedz ale czy w taki sposób da sie to zrobic i nic nie bedzie przeszkadzalo w srodku oprucz tych srub, bardzo dobry pomysl tylko czy oring pozwoli sie tak rozciagnac

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 lip 2010, 00:23

przeczytaj dokładnie jeszcze raz ;-) opis jest bardzo dobry, wykręcasz śruby ok 1cm i tak żeby nie odkręcić ich do końca (o ile się nie mylę to poleje się sporo paliwa z pompy) potem wykręcasz całkiem jedną śrubę (reszta trzyma się na 3-ech) i przekładasz oring a następnie wkręcasz tą śrubę (po to żeby po wykręceniu kolejnej wszystko trzymało się na 3 a nie 2 śruby) i robisz tak po kolei z każdą, oring się trochę rozciąga ale i tak rób to tak żeby go nie zniszczyć

Awatar użytkownika
piotr1269
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 11:55
Lokalizacja: JAVEA HISZPANIA

Post autor: piotr1269 » 08 lip 2010, 18:58

panowie a tam pod głowicą jest jeszcze taki czujnik plastikowy z kablem czy tam tez jest oring i czy wrazi czego można go wymienić bez żadnych komplikaci

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 09 lip 2010, 09:42

piotr1269 pisze:panowie a tam pod głowicą jest jeszcze taki czujnik plastikowy z kablem czy tam tez jest oring i czy wrazi czego można go wymienić bez żadnych komplikaci
N108 jest o ring ciut powalczysz i terz wymienisz

Awatar użytkownika
piotr1269
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 11:55
Lokalizacja: JAVEA HISZPANIA

Post autor: piotr1269 » 09 lip 2010, 18:36

ok, ale można śmiało wykręcić ten czujnik i nic się nie stanie, czy trzeba na coś uwzac

Awatar użytkownika
lechd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 08 lis 2010, 23:00
Lokalizacja: K-lin

Post autor: lechd » 08 lut 2011, 14:19

Panowie jak jest z tym n108? Bo odkręciłem 2 śruby mocujące ale nie chce wyjść dziad, nawet jak go podważam, a nie chcę nic urwać.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lut 2011, 10:28

lechd pisze:Panowie jak jest z tym n108? Bo odkręciłem 2 śruby mocujące ale nie chce wyjść dziad, nawet jak go podważam, a nie chcę nic urwać.
Bardzo ciasno tam siedzi,ruszaj w osi i ciągnij aż wyciągniesz ,nie ma innego sposobu .możesz lekko podważać z obu stron ,bo kołnież jest metalowy i dość solidny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl