[audi80 b4 1z 1,9 tdi ] głowica pompy wtryskowej
[audi80 b4 1z 1,9 tdi ] głowica pompy wtryskowej
panowie wiem ze poruszałem już ten temat ale konkretnie nie uzyskałem odpowiedzi wiec jeszcze raz proszę o pomoc a problem jest taki wyciek z pompy wtryskowej a dokładnie w miejscu gdzie głowica łączy się z korpusem pompy zaznaczyłem na zdjęciu,panowie czy można samemu wymienić ta uszczelkę i czy trzeba wyciągać pompę czy da się to wymienić bez wyciągania pompy , do pompiarza nie oddam poniewierasz mieszkam w Hiszpanii i wołają za wymianę 450euro wiec to kupa szmalu ,duza prośba do was pomóżcie
nie bo nigdy tego już nie złożysz tylko wymianapiotr1269 pisze:ale glowiczke trzeba wyjac zeby wlozyc oring
bez zdejmowania pompypiotr1269 pisze:panowie czy można samemu wymienić ta uszczelkę
? pisze:oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka.
Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij.
Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę.
Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby.
Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć.
Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość.
Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty)
Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach.
Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu.
Motor zagada jak nowy
przeczytaj dokładnie jeszcze raz opis jest bardzo dobry, wykręcasz śruby ok 1cm i tak żeby nie odkręcić ich do końca (o ile się nie mylę to poleje się sporo paliwa z pompy) potem wykręcasz całkiem jedną śrubę (reszta trzyma się na 3-ech) i przekładasz oring a następnie wkręcasz tą śrubę (po to żeby po wykręceniu kolejnej wszystko trzymało się na 3 a nie 2 śruby) i robisz tak po kolei z każdą, oring się trochę rozciąga ale i tak rób to tak żeby go nie zniszczyć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bardzo ciasno tam siedzi,ruszaj w osi i ciągnij aż wyciągniesz ,nie ma innego sposobu .możesz lekko podważać z obu stron ,bo kołnież jest metalowy i dość solidnylechd pisze:Panowie jak jest z tym n108? Bo odkręciłem 2 śruby mocujące ale nie chce wyjść dziad, nawet jak go podważam, a nie chcę nic urwać.