Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 JN] Ciekawostka - zdjecie blokady obrotow

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
brunodk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 18 gru 2006, 16:09
Lokalizacja: JEZIORANY

[b3 1.8 JN] Ciekawostka - zdjecie blokady obrotow

Post autor: brunodk » 08 sty 2007, 00:15

Witam wszystkich :-D chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob, pozbyc sie blokady obrotow w mojim Autku?? i jeszcze jedno... czy dam rade wstawic glowice od 2.0 do mojego 1.8?? z gory... wielkie dzieki :-D pozdrawiam :-D
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 09:13 przez brunodk, łącznie zmieniany 1 raz.

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 08 sty 2007, 14:39

A po co chcesz likwidować odcięcie, skoro moc i tak już drastycznie spada jeszcze zanim nastąpi zanik zapłonu? Silnik chcesz uszkodzić?

brunodk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 18 gru 2006, 16:09
Lokalizacja: JEZIORANY

Post autor: brunodk » 08 sty 2007, 16:58

Maroonio... dzieki za info :-D a moze jeszcze wiesz ile moge zyskac na tej glowicy mocy? Sebastian... odciecie chcialem zlikwidowac, bo slyszalem od kumpla ze uzyskam wiecej obrotow i zyskam na predkosci... nawet nie pomyslalem ze mozna uszkodzic silnik... :-( dzieki za info :-D

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 08 sty 2007, 20:12

Ograniczenie prędkości obrotowej jest po to żeby elementy układu rozrządu i zawory nie wpadały w rezonans. Dla większości wolnossących benzynowych silników Audi z tamtych lat to 6300rpm (przy czym obrotomierze w górnym zakresie obrotów zawyżają o 5% więc na zegarach przy odcięciu będziesz miał ok. 6700rpm)

zresztą silniki Audi/ Volkswagen to nie to samo co Honda ze zmiennymi fazami rozrządu - w japońcach rzeczywiście ma sens kręcenie na czerwone pole - w naszych od 5500rpm moc i moment obrotowy raczej spada....

brunodk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 18 gru 2006, 16:09
Lokalizacja: JEZIORANY

Post autor: brunodk » 08 sty 2007, 21:32

Wielkie dzieki...foxbat wkoncu zrozumialem o co chodzi:-D narazie pobawie sie z glowica :mrgreen:

brunodk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 18 gru 2006, 16:09
Lokalizacja: JEZIORANY

Post autor: brunodk » 09 sty 2007, 23:43

Jednak zdjecie blokady obrotow ma sens :mrgreen: a o jakie przerobki chodzi?? a tak wogole to dzieki za info Maroonio... pozdrawiam :-D

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 10 sty 2007, 09:00

W aucie cywilnym nie ma sensu.

brunodk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 18 gru 2006, 16:09
Lokalizacja: JEZIORANY

Post autor: brunodk » 10 sty 2007, 15:45

sebolec... czemu tak sadzisz?

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 10 sty 2007, 18:46

Proponuję poczytać trochę na temat zasad działania silnika spalinowego. Generalnie tuning silnika i zwiększanie mocy polega na takim dostrojeniu parametrów silnika, aby był zdolny spalić jak najwięcej mieszanki paliwowo-powietrznej i wytworzyć w ten sposób energię zamienianą przez ruch tłoków na pracę.

Jeśli zlikwidujesz u sibie limiter obrotów, to nic Ci to nie da. Będziesz miał za to niepowtarzalną szansę zniszczyć silnik.

Aby zlikwidowanie, tudzież przesunięcie ogranicznika obrotów miało sens, musiałbyś zmodyfikować silnik tak, aby dostarczać mu więcej powietrza i paliwa w suwie ssania i wtenczas skorzystać z większego ciśnienia w układzie wywołanego wysokimi obrotami dla wytworzenia większej mocy właśnie w zakresie wysokich obrotów. Mogłoby to zostać zapewnione np. poprzez zastosowanie zmodyfikowanego wałka rozrzadu i usprawnieniu zasilania w powietrze i paliwo. Tyle w teorii. W praktyce silnika ośmiozaworowego jest to zasadniczo niewykonalne. Tym bardziej, że tak zmodyfikowane auto z uwagi na charakterystykę pracy nie miałoby racji bytu w codziennym użytkowaniu.

Twoje auto, podobnie jak i inne audiczki z dwoma zaworami na cylinder relatywnie słabnie powyżej 5500 obr./min. i nie ma wielkiego sensu kręcić jej więcej. Tym bardziej do 7-8tys. Zresztą przy takich obrotach Twój silnik by się po prostu popsuł.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 10 sty 2007, 21:34

nasze motorki przy predkości 6700rpm (rzeczywistej - na obrotomierzu będzie wtedy ponad 7000rpm) mogą się po prostu rozsypać. Powód: wibracje sprężyn zaworowych, co może prowadzić do 2 rzeczy:

1. zawory nie otwieraja/zamykają się w odpowiednim momencie;
2. sprężyna pęka a zawór spotyka się z tłokiem...

A jak popatrzy się na przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego to i tak widać że powyżej 5500rpm następuje stopniowy spadek mocy, im wyższe obroty tym większy...

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 16 lut 2007, 22:40

Wartość liczbowa obrotów przy której następuje odcięcie zapłonu jest wpisana w układ scalony pamięci znajdujący sie w sterowniku. Musialbyś podjechać do dobrego fachowca od tuningu, który zna adres w pamięci i potrafi zmienic zawartość komórki w taki sposób aby odcięcie było przy wyższych obrotach.

brunodk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 18 gru 2006, 16:09
Lokalizacja: JEZIORANY

Post autor: brunodk » 18 lut 2007, 16:50

dzieki za posta ale juz dawno z tego zrezygnowalem :-) pozdrawiam :lol:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

głowica

Post autor: czarekj » 19 lut 2007, 09:03

Z tą zamianą to ja bym troszkę uważał. Zależy jaka głowica, od jakiego 2,0 do jakiego 1,8. Przypomne tylko, że zamiana pomiędzy monowtryskiem a pełnym wtryskiem pociąga za soba koniecznośc zamiany kolektorów ssących i wydechowych. Jak zmienisz kolektor wydechowy to zaraz i tłumika możesz tak łatwo nie przykręcić. Zamiana głowic w monowtryskach może sie udać bez większych problemów, natomiast przy pełnym wtrysku dochodzi kwestia montowania wtryskiwaczy. Moge się mylić, ale coś tu wygląda że jednak pojawią sie problemy. Jak chcesz wiedziec dokładnie czy są zamienne to podaj numery obu tych głowić i wtedy ci sprawdzę w katalogu.

patryk999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 maja 2007, 18:57

[80 b3 1.8 s]

Post autor: patryk999 » 09 sie 2007, 12:38

Witam. U mnie w Audi jest zdjęta blokada obrotów , moge go wkręcać do oporu. Daje to jedynie lepsze przyśpieszenie, prędkość ta sama.
Ps. A jak blokade zdjąć to nie wiem bo już była zdjęta, ale podejżewam ,że ktoś wsadził rączki do kompa ( urządzenia sterującego).

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Re: [80 b3 1.8 s]

Post autor: FranoF1 » 09 sie 2007, 20:40

patryk999 pisze:Witam. U mnie w Audi jest zdjęta blokada obrotów , moge go wkręcać do oporu. Daje to jedynie lepsze przyśpieszenie, prędkość ta sama.
Ps. A jak blokade zdjąć to nie wiem bo już była zdjęta, ale podejżewam ,że ktoś wsadził rączki do kompa ( urządzenia sterującego).
śmigasz na LPG :?: pewnie dla tego masz zdjętą blokade ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl