[b3 1.8 JN] Ciekawostka - zdjecie blokady obrotow
[b3 1.8 JN] Ciekawostka - zdjecie blokady obrotow
Witam wszystkich chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob, pozbyc sie blokady obrotow w mojim Autku?? i jeszcze jedno... czy dam rade wstawic glowice od 2.0 do mojego 1.8?? z gory... wielkie dzieki pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 09:13 przez brunodk, łącznie zmieniany 1 raz.
Ograniczenie prędkości obrotowej jest po to żeby elementy układu rozrządu i zawory nie wpadały w rezonans. Dla większości wolnossących benzynowych silników Audi z tamtych lat to 6300rpm (przy czym obrotomierze w górnym zakresie obrotów zawyżają o 5% więc na zegarach przy odcięciu będziesz miał ok. 6700rpm)
zresztą silniki Audi/ Volkswagen to nie to samo co Honda ze zmiennymi fazami rozrządu - w japońcach rzeczywiście ma sens kręcenie na czerwone pole - w naszych od 5500rpm moc i moment obrotowy raczej spada....
zresztą silniki Audi/ Volkswagen to nie to samo co Honda ze zmiennymi fazami rozrządu - w japońcach rzeczywiście ma sens kręcenie na czerwone pole - w naszych od 5500rpm moc i moment obrotowy raczej spada....
Proponuję poczytać trochę na temat zasad działania silnika spalinowego. Generalnie tuning silnika i zwiększanie mocy polega na takim dostrojeniu parametrów silnika, aby był zdolny spalić jak najwięcej mieszanki paliwowo-powietrznej i wytworzyć w ten sposób energię zamienianą przez ruch tłoków na pracę.
Jeśli zlikwidujesz u sibie limiter obrotów, to nic Ci to nie da. Będziesz miał za to niepowtarzalną szansę zniszczyć silnik.
Aby zlikwidowanie, tudzież przesunięcie ogranicznika obrotów miało sens, musiałbyś zmodyfikować silnik tak, aby dostarczać mu więcej powietrza i paliwa w suwie ssania i wtenczas skorzystać z większego ciśnienia w układzie wywołanego wysokimi obrotami dla wytworzenia większej mocy właśnie w zakresie wysokich obrotów. Mogłoby to zostać zapewnione np. poprzez zastosowanie zmodyfikowanego wałka rozrzadu i usprawnieniu zasilania w powietrze i paliwo. Tyle w teorii. W praktyce silnika ośmiozaworowego jest to zasadniczo niewykonalne. Tym bardziej, że tak zmodyfikowane auto z uwagi na charakterystykę pracy nie miałoby racji bytu w codziennym użytkowaniu.
Twoje auto, podobnie jak i inne audiczki z dwoma zaworami na cylinder relatywnie słabnie powyżej 5500 obr./min. i nie ma wielkiego sensu kręcić jej więcej. Tym bardziej do 7-8tys. Zresztą przy takich obrotach Twój silnik by się po prostu popsuł.
Jeśli zlikwidujesz u sibie limiter obrotów, to nic Ci to nie da. Będziesz miał za to niepowtarzalną szansę zniszczyć silnik.
Aby zlikwidowanie, tudzież przesunięcie ogranicznika obrotów miało sens, musiałbyś zmodyfikować silnik tak, aby dostarczać mu więcej powietrza i paliwa w suwie ssania i wtenczas skorzystać z większego ciśnienia w układzie wywołanego wysokimi obrotami dla wytworzenia większej mocy właśnie w zakresie wysokich obrotów. Mogłoby to zostać zapewnione np. poprzez zastosowanie zmodyfikowanego wałka rozrzadu i usprawnieniu zasilania w powietrze i paliwo. Tyle w teorii. W praktyce silnika ośmiozaworowego jest to zasadniczo niewykonalne. Tym bardziej, że tak zmodyfikowane auto z uwagi na charakterystykę pracy nie miałoby racji bytu w codziennym użytkowaniu.
Twoje auto, podobnie jak i inne audiczki z dwoma zaworami na cylinder relatywnie słabnie powyżej 5500 obr./min. i nie ma wielkiego sensu kręcić jej więcej. Tym bardziej do 7-8tys. Zresztą przy takich obrotach Twój silnik by się po prostu popsuł.
nasze motorki przy predkości 6700rpm (rzeczywistej - na obrotomierzu będzie wtedy ponad 7000rpm) mogą się po prostu rozsypać. Powód: wibracje sprężyn zaworowych, co może prowadzić do 2 rzeczy:
1. zawory nie otwieraja/zamykają się w odpowiednim momencie;
2. sprężyna pęka a zawór spotyka się z tłokiem...
A jak popatrzy się na przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego to i tak widać że powyżej 5500rpm następuje stopniowy spadek mocy, im wyższe obroty tym większy...
1. zawory nie otwieraja/zamykają się w odpowiednim momencie;
2. sprężyna pęka a zawór spotyka się z tłokiem...
A jak popatrzy się na przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego to i tak widać że powyżej 5500rpm następuje stopniowy spadek mocy, im wyższe obroty tym większy...
głowica
Z tą zamianą to ja bym troszkę uważał. Zależy jaka głowica, od jakiego 2,0 do jakiego 1,8. Przypomne tylko, że zamiana pomiędzy monowtryskiem a pełnym wtryskiem pociąga za soba koniecznośc zamiany kolektorów ssących i wydechowych. Jak zmienisz kolektor wydechowy to zaraz i tłumika możesz tak łatwo nie przykręcić. Zamiana głowic w monowtryskach może sie udać bez większych problemów, natomiast przy pełnym wtrysku dochodzi kwestia montowania wtryskiwaczy. Moge się mylić, ale coś tu wygląda że jednak pojawią sie problemy. Jak chcesz wiedziec dokładnie czy są zamienne to podaj numery obu tych głowić i wtedy ci sprawdzę w katalogu.
[80 b3 1.8 s]
Witam. U mnie w Audi jest zdjęta blokada obrotów , moge go wkręcać do oporu. Daje to jedynie lepsze przyśpieszenie, prędkość ta sama.
Ps. A jak blokade zdjąć to nie wiem bo już była zdjęta, ale podejżewam ,że ktoś wsadził rączki do kompa ( urządzenia sterującego).
Ps. A jak blokade zdjąć to nie wiem bo już była zdjęta, ale podejżewam ,że ktoś wsadził rączki do kompa ( urządzenia sterującego).
Re: [80 b3 1.8 s]
śmigasz na LPG :?: pewnie dla tego masz zdjętą blokadepatryk999 pisze:Witam. U mnie w Audi jest zdjęta blokada obrotów , moge go wkręcać do oporu. Daje to jedynie lepsze przyśpieszenie, prędkość ta sama.
Ps. A jak blokade zdjąć to nie wiem bo już była zdjęta, ale podejżewam ,że ktoś wsadził rączki do kompa ( urządzenia sterującego).