Post
autor: sebolec » 10 sty 2007, 18:46
Proponuję poczytać trochę na temat zasad działania silnika spalinowego. Generalnie tuning silnika i zwiększanie mocy polega na takim dostrojeniu parametrów silnika, aby był zdolny spalić jak najwięcej mieszanki paliwowo-powietrznej i wytworzyć w ten sposób energię zamienianą przez ruch tłoków na pracę.
Jeśli zlikwidujesz u sibie limiter obrotów, to nic Ci to nie da. Będziesz miał za to niepowtarzalną szansę zniszczyć silnik.
Aby zlikwidowanie, tudzież przesunięcie ogranicznika obrotów miało sens, musiałbyś zmodyfikować silnik tak, aby dostarczać mu więcej powietrza i paliwa w suwie ssania i wtenczas skorzystać z większego ciśnienia w układzie wywołanego wysokimi obrotami dla wytworzenia większej mocy właśnie w zakresie wysokich obrotów. Mogłoby to zostać zapewnione np. poprzez zastosowanie zmodyfikowanego wałka rozrzadu i usprawnieniu zasilania w powietrze i paliwo. Tyle w teorii. W praktyce silnika ośmiozaworowego jest to zasadniczo niewykonalne. Tym bardziej, że tak zmodyfikowane auto z uwagi na charakterystykę pracy nie miałoby racji bytu w codziennym użytkowaniu.
Twoje auto, podobnie jak i inne audiczki z dwoma zaworami na cylinder relatywnie słabnie powyżej 5500 obr./min. i nie ma wielkiego sensu kręcić jej więcej. Tym bardziej do 7-8tys. Zresztą przy takich obrotach Twój silnik by się po prostu popsuł.