Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi80 1,9 Tdi 1z] Chłodzenie silnika

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

[audi80 1,9 Tdi 1z] Chłodzenie silnika

Post autor: rysiek500 » 10 cze 2010, 20:22

Witam
Mam pytanie otóż wymieniłem jeszcze dwa miesiące temu czujnik temperatury ten szary trzy pinowy bo nie miałem wskazań temperatury,wszystko ok dochodził do 90 stopni i stał.Teraz zaczęły się upały i temperatura poszła na 100 stopni przy szybszej jeżdzie spada,i jeszcze jedno ile płynu chłodzącego ubywa przy normalnej eksploatacji bo mnie na jakieś dwa tysiące kilometrów wyparowało z pół litry zauważyłem też na zbiorniczku płyn jakby tamtędy wypychało ,olej w silniku czysty płyn w zbiorniczku też.

Proszę o poradę

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 cze 2010, 20:27

termostat do wymiany raczej, sprawdź też wiatraki czy chodzą na krótko a to że ten płyn ubywa to raczej normalne w te upały chyba że gdzieś ci cieknie

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

Post autor: rysiek500 » 10 cze 2010, 20:38

Termostat w zimie jeszcze wymieniałem niby ok nagrzewnica super grzeje,wiatraki dziś sprawdziłem na krótko- biegają.Chyba że ten czujnik przy chłodnicy walnięty.Płyn wcześniej tak samo ubywał, chodzi mi o to że albo zbiorniczek gdzieś pęknięty albo ten korek od zbiorniczka nie odpowietrza bo jak go odkręcam to psyknie.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 cze 2010, 20:42

rysiek500 pisze:Termostat w zimie jeszcze wymieniałem niby ok nagrzewnica super grzeje,wiatraki dziś sprawdziłem na krótko- biegają.Chyba że ten czujnik przy chłodnicy walnięty.Płyn wcześniej tak samo ubywał, chodzi mi o to że albo zbiorniczek gdzieś pęknięty albo ten korek od zbiorniczka nie odpowietrza bo jak go odkręcam to psyknie.
jak tak to zmień czujnik ja też tak miałem

Glinu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: Glinu » 08 lip 2010, 14:32

Wiecie może, czy do 1Z pasuje chłodnica z silniczka benzynowego 2,0?? Mianowicie, chodzi o tą chłodnicę: http://allegro.pl/item1117820503_chlodn ... 115km.html

Wygląd może i ten sam, ale nie wiem jak tam z wężami itp., szukam chłodnicya moje autko u mechanika, więc nie mam jak sprawdzić...

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 08 lip 2010, 14:35

Glinu pisze:Wiecie może, czy do 1Z pasuje chłodnica z silniczka benzynowego 2,0
katalogowo pasuje

Glinu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: Glinu » 08 lip 2010, 14:48

dzięki :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lip 2010, 14:48

rysiek500 pisze:ten korek od zbiorniczka nie odpowietrza bo jak go odkręcam to psyknie.
Tak ma być :!:

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 08 lip 2010, 15:16

0,5 litra płynu na dwa tysiące to za dużo.... Teraz cieknie mi chłodnica, to dolałem litr po 10 tysiącach..... Normalnie to nawet o tym nie myślałem, tzn. przy wymianie oleju kilka kropel się dolewało ale nie litry.

stepel-1970
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 07 mar 2010, 13:47

Post autor: stepel-1970 » 08 lip 2010, 16:33

J jeszcze jedno co co dolewasz wode czy plyn chlodniczy .Woda paruje plyn nie znaczy sie glikol nie paruje Jak masz pomieszane to zawsze troche wyparuje Panowie ja tesz mam pytanie Przy jakiej temperaturze powinny włączać sie wiatraki <hura>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lip 2010, 19:50

stepel-1970 pisze:Przy jakiej temperaturze powinny włączać sie wiatraki
95stopni <ok>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 lip 2010, 22:26

zależy jaki czujnik sobie wstawisz ;-) I bieg 95 , II bieg 102stopnie takiego szukaj <ok>

stepel-1970
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 07 mar 2010, 13:47

Post autor: stepel-1970 » 09 lip 2010, 15:55

Dzięki a gdzie jest ten czujnik czy sa dwa jak to jest . Bo miałem ponad 100 i wetylatory nawet nie drgneły znaczy się czujnik jest be ? <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lip 2010, 16:25

stepel-1970 pisze:a gdzie jest ten czujnik czy sa dwa jak to jest
Czujnik jest na dole po prawej stronie chłodnicy ,jest jeden dwustopniowy <ok>
stepel-1970 pisze:Bo miałem ponad 100 i wetylatory nawet nie drgneły znaczy się czujnik jest be ?
Tak jest bee :mrgreen: wymień czym prędzej bo możesz wkrótce mieć mało ciekawe objawy w rodzaju wywalania płynu zbiorniczkiem wyrównawczym itp.a po tym do wymiany uszczelkę pod głowicą :-/ Koszt czujnika nie wielki 20-30 zł .Jak ktoś lubi rzeżbić ;-) to można kupić za kilkanaście zł bo pasuje większość czujników od innych aut np.fiat ,polonez ,tyle że temperatura załaczania musi być ok.95stopni no i wyjścia są na konektory a nie wtyczkę.Piszę o tym dlatego bo w co nie których sklepach jak padnie słowo "do audi"to padają jakieś ceny z kosmosu ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 lip 2010, 18:57

i odrazu klucz nasadowy długi 29 chyba że masz dobre podejście to płaskim odkręcisz albo oczkowym 29 <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl