Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Metaliczny dźwiek na wysokich obrotach

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

[B4 1Z] Metaliczny dźwiek na wysokich obrotach

Post autor: Przemo95 » 11 lip 2010, 01:22

Jest mały problem z audkiem w czasie jazdy jak się ją przydusi do 5tys obr/min słychać takie tarcie jak by metal o metal. Od czego może to być? Audik jeździ normalnie tylko teraz ma gorszą zbiórkę.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lip 2010, 10:40

Przemo95 pisze:Jest mały problem z audkiem w czasie jazdy jak się ją przydusi do 5tys obr/min
:shock:Z audikiem jest wszystko w porządku , kolega TDI kręci jakby jeżdził benzynką ,bo tdi teoretycznie w czasie jazdy nie ma prawa kręcić się do 5 tys Hydropopychacze się podwieszają .A jak kolega lubi tak wysoko kręcić to radzę przesiąść się na benzynkę ,bo ten silnik długo nie pociągnie tak przeciągany :-/

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Re: [B4 1Z] Metaliczny dźwiek na wysokich obrotach

Post autor: TDI80 » 11 lip 2010, 12:27

Przemo95 pisze:Jest mały problem z audkiem w czasie jazdy jak się ją przydusi do 5tys obr/min słychać takie tarcie jak by metal o metal. Od czego może to być? Audik jeździ normalnie tylko teraz ma gorszą zbiórkę.
Niedługo nie będzie małego problemu, ale duży problem, jak silnik odmówi posłuszeństwa,
diesel to silniki wolno obrotowe, ten silnik najbardziej lubi obroty 2000-2500 obr/min do jazdy ciągłej, ewentualnie momentami, jakieś wyprzedzanie to ze 3500 obr/min, ale nie 5000 ??!!??
A może Ci tak metalicznie szumieć np pompa wodna już przytarta.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 lip 2010, 20:44

MUNIOR pisze:
Przemo95 pisze:Jest mały problem z audkiem w czasie jazdy jak się ją przydusi do 5tys obr/min
:shock:Z audikiem jest wszystko w porządku , kolega TDI kręci jakby jeżdził benzynką ,bo tdi teoretycznie w czasie jazdy nie ma prawa kręcić się do 5 tys Hydropopychacze się podwieszają .A jak kolega lubi tak wysoko kręcić to radzę przesiąść się na benzynkę ,bo ten silnik długo nie pociągnie tak przeciągany :-/
Ciekawe co na to kolega arwam ;-) Widziałeś jak wysoko kręci się jego TDI w golfie II?
Problemy z hydropopychaczami występują w okolicach 7000 obr, no chyba, że niższe ciśnienie oleju w turbo dieslach w porównaniu do benzyny, jest powodem niższych obrotów. Szybki rzut oka na schemat budowy hydro w dieslach i w benzynie nie wykazuje różnich w budowie jednych jak i drugich. Tak jak mówię, jedynie ciśnienie oleju miałoby jakiś wpływ ale nad tym się dłużej nie zastanawiałem ;-)
Bardziej ograniczenie obrotów wynika z zasady pracy jednego jak i drugiego rodzaju zapłonu - samoczynny i wymuszony. W tym pierwszym w cylindrach powstają olbrzymie ciśnienia, dużo energii, czas wykorzystania powstającej energii na ruch tłoka oraz na ilość wydzielonego ciepła, szybkość samoczynnego spalania się mieszanki paliwowej itp.
Temat rzeka i co najmniej na kilka piw ;-) Jeśli gdzieś pobłądziłem to mnie poprawcie.

BTW.

5000 dla TDI na normalnym sofcie, bez odpowiednika gov moda, na normalnym doładowaniu. Gdzie osoba kierująca ma rozumek? W dodatku na jakim oleju jeżdzone? Żeby się nie okazało, że zerwaniu ulega film olejowy.

Przyczyn gorszego zbierania są dziesiątki, od zwykłej subiekcji po padającą pompę wtryskową i turbo.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lip 2010, 21:46

trepek pisze:Bardziej ograniczenie obrotów wynika z zasady pracy jednego jak i drugiego rodzaju zapłonu - samoczynny i wymuszony. W tym pierwszym w cylindrach powstają olbrzymie ciśnienia, dużo energii, czas wykorzystania powstającej energii na ruch tłoka oraz na ilość wydzielonego ciepła, szybkość samoczynnego spalania się mieszanki paliwowej itp.
Teoria ,teorią a ja wiem że 1,9 tdi kręcony do ok.5 tys wyzionie ducha na 100% znacznie wcześniej niż kręcony w zakresie normalnych obrotów i nikt mi nie powie że tak nie będzie ;-) Ale niech sobie każdy kręci jak chce ,byle by nie pisał takich chorych pytań w rodzaju "że jak się ją przydusi do 5 tys to słychac tarcie metalu o metal i gorzej się po tym zbiera "Bo zbierać to będzie wcześniej czy pużniej wnętrzności silnika z asfaltu ;-)Sory że tak ostro ale nie lubię jak ktoś z premedytacją katuje silnik a potem jest wielce żdziwiony że coś się wysr...ło i szuka pomocy a jest sam sobie winien

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 lip 2010, 22:31

Wiadomo, wszak producent nie zaleca jazdy na maksymalnych obrtotach a wręcz jej zabrania oraz określił optymalny zakres pracy obrotów dla silnika.
Zresztą 1.9 TDI w b4 nie jest nową jednostką, ma na swoim koncie kilka setek tyś km.
Miejscowe zmęczenie materiału i zniszczcenie struktury krystalicznej powoduje, że coś w silniku może się wysrać przy takich obrotach.

P.S.
I ostro nie było z Twojej strony ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl