[B4 1Z] Metaliczny dźwiek na wysokich obrotach
[B4 1Z] Metaliczny dźwiek na wysokich obrotach
Jest mały problem z audkiem w czasie jazdy jak się ją przydusi do 5tys obr/min słychać takie tarcie jak by metal o metal. Od czego może to być? Audik jeździ normalnie tylko teraz ma gorszą zbiórkę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock:Z audikiem jest wszystko w porządku , kolega TDI kręci jakby jeżdził benzynką ,bo tdi teoretycznie w czasie jazdy nie ma prawa kręcić się do 5 tys Hydropopychacze się podwieszają .A jak kolega lubi tak wysoko kręcić to radzę przesiąść się na benzynkę ,bo ten silnik długo nie pociągnie tak przeciąganyPrzemo95 pisze:Jest mały problem z audkiem w czasie jazdy jak się ją przydusi do 5tys obr/min
Re: [B4 1Z] Metaliczny dźwiek na wysokich obrotach
Niedługo nie będzie małego problemu, ale duży problem, jak silnik odmówi posłuszeństwa,Przemo95 pisze:Jest mały problem z audkiem w czasie jazdy jak się ją przydusi do 5tys obr/min słychać takie tarcie jak by metal o metal. Od czego może to być? Audik jeździ normalnie tylko teraz ma gorszą zbiórkę.
diesel to silniki wolno obrotowe, ten silnik najbardziej lubi obroty 2000-2500 obr/min do jazdy ciągłej, ewentualnie momentami, jakieś wyprzedzanie to ze 3500 obr/min, ale nie 5000 ??!!??
A może Ci tak metalicznie szumieć np pompa wodna już przytarta.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Ciekawe co na to kolega arwam Widziałeś jak wysoko kręci się jego TDI w golfie II?MUNIOR pisze::shock:Z audikiem jest wszystko w porządku , kolega TDI kręci jakby jeżdził benzynką ,bo tdi teoretycznie w czasie jazdy nie ma prawa kręcić się do 5 tys Hydropopychacze się podwieszają .A jak kolega lubi tak wysoko kręcić to radzę przesiąść się na benzynkę ,bo ten silnik długo nie pociągnie tak przeciąganyPrzemo95 pisze:Jest mały problem z audkiem w czasie jazdy jak się ją przydusi do 5tys obr/min
Problemy z hydropopychaczami występują w okolicach 7000 obr, no chyba, że niższe ciśnienie oleju w turbo dieslach w porównaniu do benzyny, jest powodem niższych obrotów. Szybki rzut oka na schemat budowy hydro w dieslach i w benzynie nie wykazuje różnich w budowie jednych jak i drugich. Tak jak mówię, jedynie ciśnienie oleju miałoby jakiś wpływ ale nad tym się dłużej nie zastanawiałem
Bardziej ograniczenie obrotów wynika z zasady pracy jednego jak i drugiego rodzaju zapłonu - samoczynny i wymuszony. W tym pierwszym w cylindrach powstają olbrzymie ciśnienia, dużo energii, czas wykorzystania powstającej energii na ruch tłoka oraz na ilość wydzielonego ciepła, szybkość samoczynnego spalania się mieszanki paliwowej itp.
Temat rzeka i co najmniej na kilka piw Jeśli gdzieś pobłądziłem to mnie poprawcie.
BTW.
5000 dla TDI na normalnym sofcie, bez odpowiednika gov moda, na normalnym doładowaniu. Gdzie osoba kierująca ma rozumek? W dodatku na jakim oleju jeżdzone? Żeby się nie okazało, że zerwaniu ulega film olejowy.
Przyczyn gorszego zbierania są dziesiątki, od zwykłej subiekcji po padającą pompę wtryskową i turbo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Teoria ,teorią a ja wiem że 1,9 tdi kręcony do ok.5 tys wyzionie ducha na 100% znacznie wcześniej niż kręcony w zakresie normalnych obrotów i nikt mi nie powie że tak nie będzie Ale niech sobie każdy kręci jak chce ,byle by nie pisał takich chorych pytań w rodzaju "że jak się ją przydusi do 5 tys to słychac tarcie metalu o metal i gorzej się po tym zbiera "Bo zbierać to będzie wcześniej czy pużniej wnętrzności silnika z asfaltu ;-)Sory że tak ostro ale nie lubię jak ktoś z premedytacją katuje silnik a potem jest wielce żdziwiony że coś się wysr...ło i szuka pomocy a jest sam sobie winientrepek pisze:Bardziej ograniczenie obrotów wynika z zasady pracy jednego jak i drugiego rodzaju zapłonu - samoczynny i wymuszony. W tym pierwszym w cylindrach powstają olbrzymie ciśnienia, dużo energii, czas wykorzystania powstającej energii na ruch tłoka oraz na ilość wydzielonego ciepła, szybkość samoczynnego spalania się mieszanki paliwowej itp.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Wiadomo, wszak producent nie zaleca jazdy na maksymalnych obrtotach a wręcz jej zabrania oraz określił optymalny zakres pracy obrotów dla silnika.
Zresztą 1.9 TDI w b4 nie jest nową jednostką, ma na swoim koncie kilka setek tyś km.
Miejscowe zmęczenie materiału i zniszczcenie struktury krystalicznej powoduje, że coś w silniku może się wysrać przy takich obrotach.
P.S.
I ostro nie było z Twojej strony
Zresztą 1.9 TDI w b4 nie jest nową jednostką, ma na swoim koncie kilka setek tyś km.
Miejscowe zmęczenie materiału i zniszczcenie struktury krystalicznej powoduje, że coś w silniku może się wysrać przy takich obrotach.
P.S.
I ostro nie było z Twojej strony