Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Kąt wtrysku.

ODPOWIEDZ
pawelgosk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 09 kwie 2008, 20:50

[1.9TDI 1Z] Kąt wtrysku.

Post autor: pawelgosk » 12 maja 2009, 12:59

Witam jaki powinien byc statyczny kat wtrysku na rozgrzanym silniku w 1,9tdi na przeplywomierzu bosch z 93 r z kompem o oznaczeniu 8A0 907 401 B,,1.9l R4 EDC A23 D09,
vag com po wybraniu tdi timing rysuje wykres wg ktorego optymalnym katem dla tego silnika jest cos w okolicach 72 jednostek vaga, wszyscy jednak pisza ze powinno to byc ok 53 ( zgadza sie to tylko z wykresem po wybraniu z tdi timing opcji audi 1,9 tdi po 94 roku czyli innym niz moje )
ktory kat wtrysku jest poprawny
samochod na zimno pali dobrze przy kacie 72 przy mnijeszych katach nie widac wiekszych roznic, a na rozgrzanym przy kacie z zakresu 50-70 pali idalnie
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, 08:27 przez pawelgosk, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 maja 2009, 15:39

53 to w VW a w Audi ok. 65, kąt wtrysku jak wybierzesz w Tdi timing swój silnik powinien być między środkową a górną kreską czyli na rozgrzanym silniku gdzieś w okolicach 65 <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 12 maja 2009, 15:50

Jesli wartosc na VAG jest pomiedzy 50-70 i pali dobrze to bym nic nie zmieniał.
To nie jest AFN nowska pompa czula na pare jednostek.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 12 maja 2009, 17:15

Jeśli kąt wtrysku w tdi timing po wybraniu audi 80 92-94 czyli taki jak posiadasz trzyma się pomiędzy górna a dolna linia wykresu a najlepiej jak najbliżej środkowej i silnik jest rozgrzany powyżej 85 stopni to nie trzeba regulować kata wtrysku ten model tdi na boschu tak ma mieć.

Ja polecam by kąt wtrysku był równy lub delikatnie powyżej środkowej linii wykresu w tdi timing.

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 11 lip 2010, 13:01

witajcie,

odgrzebię troche temat,

W moim audi kąt wtrysku jest w granicach 74 -79 przy temperaturze wtryskiwanego paliwa 159 stopni.
Silnik pracuje troche glosno, odpala bez problemu, jak znalazlem na forum, to kat wtrysku zalezy tez od wersji sterownika, w moim przypadku to 028 906 021 D, 1,9l R4 EDC SG D21, samochod to '94 rok na pierburgu, i tu moje pytanie, jaki kąt powieniem ustawic u siebie? jaki Wy macie ustawiony? gdyz jak juz wczesniej jest napisane, jedni twierdza ze powinien byc w granicach 50, inni 60, w TDI Timing sa rozne wartosci, dla sterownika <08 nizszy, a dla wersji sterownika D09 wyzszy, a u mnie wersja D21, wiec o co kaman? ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lip 2010, 13:24

audion pisze:jedni twierdza ze powinien byc w granicach 50, inni 60,
Wszyscy mają rację 50 czy 60 będzie dobrze ,ale bardziej właściwy na pierburgu będzie ok.60.Sterownik mam identyczny jak twój a kąt wtrysku mam ustawiony ok.50 ,przy najbliższej okazji zamierzam ustawić w okolicy 60

[ Dodano: 2010-07-11, 13:28 ]
audion pisze:W moim audi kąt wtrysku jest w granicach 74 -79 przy temperaturze wtryskiwanego paliwa 159 stopni.
Kąt powinieneś opużnić do ok.60 bo jest zbyt wczesny i dlatego twardo ci chodzi ,a 159 to jednostki temperatury przy wykresie w tdi timing i na pewno nie są to stopnie ;-)

beczwóreczka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25

Post autor: beczwóreczka » 19 lip 2010, 20:53

jedna dobra rada ustawcie sobie kąd wtrysku na czujniku zegarowym

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 lip 2010, 11:37

beczwóreczka pisze:jedna dobra rada ustawcie sobie kąt wtrysku na czujniku zegarowym
zła rada, roboty znacznie więcej i efekt marny, TDI to nie TD <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 20 lip 2010, 14:38

Jak ktoś ma wprawę to efekt ten sam ;-) Ale racja, roboty znacznie więcej...

audik11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 25 lis 2013, 22:36

Post autor: audik11 » 12 gru 2013, 20:11

panowie!:)

powiedźcie mi czy na silniku 1z bosch przepływka będę ustawiał na deltascan i na rozgrzanym silniku ustawić w okolicach 50-60 i nie zwracając na temp paliwa czy do tej tabelki i według temp paliwa ???

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 gru 2013, 20:22

audik11 pisze:panowie!:)

powiedźcie mi czy na silniku 1z bosch przepływka będę ustawiał na deltascan i na rozgrzanym silniku ustawić w okolicach 50-60 i nie zwracając na temp paliwa czy do tej tabelki i według temp paliwa ???
Kąt wtrysku ustawiamy na nagrzanym silniku do temperatury roboczej 90 stopni i wtedy ustawiamy kąt wtrysku

audik11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 25 lis 2013, 22:36

Post autor: audik11 » 12 gru 2013, 20:26

czyli mam rozumieć e mam nagrzać auto żeby miało 90*C i ustawić kąt między 50-60?? i ma grać ?? przez deltascan .

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 gru 2013, 20:33

audik11 pisze:czyli mam rozumieć e mam nagrzać auto żeby miało 90*C i ustawić kąt między 50-60?? i ma grać ?? przez deltascan .
Na vagu tyle powinno być, ale chyba ten delta scan ma takie same wartości.
teraz to najlepiej przejaźdżke zrobic, bo na postoju ciężko bedzie nagrzac

audik11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 25 lis 2013, 22:36

Post autor: audik11 » 12 gru 2013, 20:38

no to wiem że przejechać się trzeba ..... ja korzystam z deltascan bo vaga za bardzo nie umiem obsługiwać .... cośś podziałam z wujkiem i zobaczę jakie efekty będą z odpalaniem ...

[ Dodano: 2013-12-15, 12:35 ]
siemka;)

czy mógł by mi ktoś podać jakie ma wartości dawki paliwa i kątu wtrysków 1z na boschu??... bo mi auto coś nie tak odpala trochę dużo pali głośnawo chodzi ... będę ustawiał te parametry i chcę mieć jakieś porównanie ..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl