[1.9TDI 1Z] Kąt wtrysku.
[1.9TDI 1Z] Kąt wtrysku.
Witam jaki powinien byc statyczny kat wtrysku na rozgrzanym silniku w 1,9tdi na przeplywomierzu bosch z 93 r z kompem o oznaczeniu 8A0 907 401 B,,1.9l R4 EDC A23 D09,
vag com po wybraniu tdi timing rysuje wykres wg ktorego optymalnym katem dla tego silnika jest cos w okolicach 72 jednostek vaga, wszyscy jednak pisza ze powinno to byc ok 53 ( zgadza sie to tylko z wykresem po wybraniu z tdi timing opcji audi 1,9 tdi po 94 roku czyli innym niz moje )
ktory kat wtrysku jest poprawny
samochod na zimno pali dobrze przy kacie 72 przy mnijeszych katach nie widac wiekszych roznic, a na rozgrzanym przy kacie z zakresu 50-70 pali idalnie
vag com po wybraniu tdi timing rysuje wykres wg ktorego optymalnym katem dla tego silnika jest cos w okolicach 72 jednostek vaga, wszyscy jednak pisza ze powinno to byc ok 53 ( zgadza sie to tylko z wykresem po wybraniu z tdi timing opcji audi 1,9 tdi po 94 roku czyli innym niz moje )
ktory kat wtrysku jest poprawny
samochod na zimno pali dobrze przy kacie 72 przy mnijeszych katach nie widac wiekszych roznic, a na rozgrzanym przy kacie z zakresu 50-70 pali idalnie
Ostatnio zmieniony 13 maja 2009, 08:27 przez pawelgosk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli kąt wtrysku w tdi timing po wybraniu audi 80 92-94 czyli taki jak posiadasz trzyma się pomiędzy górna a dolna linia wykresu a najlepiej jak najbliżej środkowej i silnik jest rozgrzany powyżej 85 stopni to nie trzeba regulować kata wtrysku ten model tdi na boschu tak ma mieć.
Ja polecam by kąt wtrysku był równy lub delikatnie powyżej środkowej linii wykresu w tdi timing.
Ja polecam by kąt wtrysku był równy lub delikatnie powyżej środkowej linii wykresu w tdi timing.
witajcie,
odgrzebię troche temat,
W moim audi kąt wtrysku jest w granicach 74 -79 przy temperaturze wtryskiwanego paliwa 159 stopni.
Silnik pracuje troche glosno, odpala bez problemu, jak znalazlem na forum, to kat wtrysku zalezy tez od wersji sterownika, w moim przypadku to 028 906 021 D, 1,9l R4 EDC SG D21, samochod to '94 rok na pierburgu, i tu moje pytanie, jaki kąt powieniem ustawic u siebie? jaki Wy macie ustawiony? gdyz jak juz wczesniej jest napisane, jedni twierdza ze powinien byc w granicach 50, inni 60, w TDI Timing sa rozne wartosci, dla sterownika <08 nizszy, a dla wersji sterownika D09 wyzszy, a u mnie wersja D21, wiec o co kaman?
odgrzebię troche temat,
W moim audi kąt wtrysku jest w granicach 74 -79 przy temperaturze wtryskiwanego paliwa 159 stopni.
Silnik pracuje troche glosno, odpala bez problemu, jak znalazlem na forum, to kat wtrysku zalezy tez od wersji sterownika, w moim przypadku to 028 906 021 D, 1,9l R4 EDC SG D21, samochod to '94 rok na pierburgu, i tu moje pytanie, jaki kąt powieniem ustawic u siebie? jaki Wy macie ustawiony? gdyz jak juz wczesniej jest napisane, jedni twierdza ze powinien byc w granicach 50, inni 60, w TDI Timing sa rozne wartosci, dla sterownika <08 nizszy, a dla wersji sterownika D09 wyzszy, a u mnie wersja D21, wiec o co kaman?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wszyscy mają rację 50 czy 60 będzie dobrze ,ale bardziej właściwy na pierburgu będzie ok.60.Sterownik mam identyczny jak twój a kąt wtrysku mam ustawiony ok.50 ,przy najbliższej okazji zamierzam ustawić w okolicy 60audion pisze:jedni twierdza ze powinien byc w granicach 50, inni 60,
[ Dodano: 2010-07-11, 13:28 ]
Kąt powinieneś opużnić do ok.60 bo jest zbyt wczesny i dlatego twardo ci chodzi ,a 159 to jednostki temperatury przy wykresie w tdi timing i na pewno nie są to stopnieaudion pisze:W moim audi kąt wtrysku jest w granicach 74 -79 przy temperaturze wtryskiwanego paliwa 159 stopni.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Kąt wtrysku ustawiamy na nagrzanym silniku do temperatury roboczej 90 stopni i wtedy ustawiamy kąt wtryskuaudik11 pisze:panowie!:)
powiedźcie mi czy na silniku 1z bosch przepływka będę ustawiał na deltascan i na rozgrzanym silniku ustawić w okolicach 50-60 i nie zwracając na temp paliwa czy do tej tabelki i według temp paliwa ???
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
no to wiem że przejechać się trzeba ..... ja korzystam z deltascan bo vaga za bardzo nie umiem obsługiwać .... cośś podziałam z wujkiem i zobaczę jakie efekty będą z odpalaniem ...
[ Dodano: 2013-12-15, 12:35 ]
siemka;)
czy mógł by mi ktoś podać jakie ma wartości dawki paliwa i kątu wtrysków 1z na boschu??... bo mi auto coś nie tak odpala trochę dużo pali głośnawo chodzi ... będę ustawiał te parametry i chcę mieć jakieś porównanie ..
[ Dodano: 2013-12-15, 12:35 ]
siemka;)
czy mógł by mi ktoś podać jakie ma wartości dawki paliwa i kątu wtrysków 1z na boschu??... bo mi auto coś nie tak odpala trochę dużo pali głośnawo chodzi ... będę ustawiał te parametry i chcę mieć jakieś porównanie ..