Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi80 1,9 Tdi 1z] Chłodzenie silnika

jajo 77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:21
Lokalizacja: SY

Post autor: jajo 77 » 10 lip 2010, 22:18

mam pytanko czy to normalne że przy tempera. 90swęże w którtych leći płyn z śilńika znaczy ten ćieplejszy u góryjest w cholere twardy a przy żimnym śilńiku bez problemu da śie zćisnąć wiatraki normalńie śie włączają przy 95 tak jak by był jakiś zapowietrzony czy co może wiećie o co biega

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lip 2010, 23:18

jajo 77 pisze:czy to normalne że przy tempera. 90swęże w którtych leći płyn z śilńika znaczy ten ćieplejszy u góryjest w cholere twardy a przy żimnym śilńiku bez problemu da śie zćisnąć wiatraki normalńie śie włączają przy 95 tak jak by był jakiś zapowietrzony czy co może wiećie o co biega
Normalne ,układ jest cisnieniowy

jajo 77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:21
Lokalizacja: SY

Post autor: jajo 77 » 11 lip 2010, 14:04

wielkie dzieki :-)

C4_KAWON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 13 paź 2009, 11:02
Lokalizacja: Kuj-Pom

Post autor: C4_KAWON » 12 lip 2010, 19:45

Panowie a w moim klekocie wiatraki załączają sie jak temp. na wskaźniku delikatnie przekroczy 90 st. C (patrząc na "oko" to z 1 mm). To normalne czy cóś do wymiany? Temp skacze przy jeździe w granicach 4k obr ale nie "pałuje" non toper tylko do 3-go biegu z pod świateł a później trasa i 2,5K obr( no max to z 3k obr - 5-ty bieg) i temp ok... :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lip 2010, 21:25

C4_KAWON pisze:Panowie a w moim klekocie wiatraki załączają sie jak temp. na wskaźniku delikatnie przekroczy 90 st. C (patrząc na "oko" to z 1 mm).
C4_KAWON pisze:To normalne czy cóś do wymiany?
Widzę że koledzy przewrazliwieni :mrgreen: Jak najbardziej normalne i nic nie jest do wymiany :-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 12 lip 2010, 22:08

MUNIOR pisze:
C4_KAWON pisze:Panowie a w moim klekocie wiatraki załączają sie jak temp. na wskaźniku delikatnie przekroczy 90 st. C (patrząc na "oko" to z 1 mm).
C4_KAWON pisze:To normalne czy cóś do wymiany?
Widzę że koledzy przewrazliwieni :mrgreen: Jak najbardziej normalne i nic nie jest do wymiany :-)
termostat się otwiera i zamyka no i tak to pracuje że temp. się waha <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 lip 2010, 22:32

jajo 77 pisze:mam pytanko czy to normalne że przy tempera. 90swęże w którtych leći płyn z śilńika znaczy ten ćieplejszy u góryjest w cholere twardy a przy żimnym śilńiku bez problemu da śie zćisnąć wiatraki normalńie śie włączają przy 95 tak jak by był jakiś zapowietrzony czy co może wiećie o co biega
Jakby był twardy jak kamień (dolny wąż również) to albo korek ze zbiorniczka wyrównawczego do wymiany (bo nie upuszcza nadmiarowego ciśnienia) albo kompresja z silnika w płyn leci i uszczelka pod głowicą do wymiany.

C4_KAWON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 13 paź 2009, 11:02
Lokalizacja: Kuj-Pom

Post autor: C4_KAWON » 13 lip 2010, 17:03

Dzięki Pany :-)

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 04 sie 2010, 01:03

Witam a ja mam pytanie jak sprawdzić na krótko te wentylatory ? Bo ja byłem 2 lata właśnie z tego powodu u mechanika i oni mi naprawili niby bo mówili że już działają lecz ja jeszcze nigdy nie słyszałem żeby wiatraki chodziły. Temperatura mi trzyma około 90stopni chodź niekiedy 70stopni ale jak wracałem w tym roku z nad morza i stałem w korku to miałem już 100 stopni i nic nie było słychać.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 sie 2010, 13:45

maryjann pisze:Witam a ja mam pytanie jak sprawdzić na krótko te wentylatory ?
Odpinasz wtyczkę w chłodnicy od czujnika włączającego wentylatory i zwierasz piny ,nie pamiętam które ale jest trzy bo są dwa stopnie załączania .W każdym bądż razie możesz zwierać na pałę bo żadnego zwarcia tam nie zrobisz tylko ewentualnie włączą ci się wentylatory .Zapłon też musi być włączony bo bez tego wentylatory w audi nie działają ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 sie 2010, 16:59

czujnik masz na dole chłodnicy po prawej stronie jak stoisz przodem do auta koło pompy wspomagania <ok> wymienisz go bez spuszczania płynu tylko kup klucz nasadowy długi 29 <ok>

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 04 sie 2010, 23:31

Ok dziękuję sprawdzę w niedziele i dam znać, czy kręcą czy nie. Jak będą kręcić to kupie ten czujnik a jak nie to nadal będę pisał i pytał

diabel197433m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:46
Lokalizacja: PRUDNIK

Post autor: diabel197433m » 09 sie 2010, 16:14

pytanie czy 80 avant td powinieen mieć chlodnice oleju dodatkowa bo mialem audi100 wczesniej byla taka a w tym niebylo jestescie bardziej obcykani prosze o odpowiedz

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 sie 2010, 18:59

Chłodnica oleju powinna być zintegrowana z podstawką filtra oleju.

diabel197433m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:46
Lokalizacja: PRUDNIK

Post autor: diabel197433m » 11 sie 2010, 11:56

to juz cos wiem to znaczy ze jej niemam bo zaczely klekotac zaworki a jezdze daleko mogla poscic uszczelka z tego powodu bo niedolewam oleju dosc dlogo a jest ponad stan a tak naprawde to moja wina ze sie tak dzieje troche pochopnie kupilem to auto w papierach jest jako tdi nawet na klapie chandlasz przykleil tdi a silnik niewiem szukalem znakow chyba zdarte ale mechanik znajomy mowi ze to silnik 1.6 td dupa ze mnie bo mam 36 lat a dalem sie nabrac ale auto dobrze wyszykowal nawet pokrywe przymocowal od tdi silnikowa problemy zaczely sie jak czeba bylo wymieniac pasek i wtryski nic nie pasuje jeszcze wiele inych takich przerobek porobil ale wstyd pisac o tym tylko kasa poszla dalem zaniego 14tys a wtopilem juz 10tys i chyba czeba kolejna ale tak czy inaczej pomogles dzieki bardzo <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl