Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.3 7A] Modyfikacje - uturbienie na k26 od 2.2T

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
blackbikers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2010, 08:43

[b3 2.3 7A] Modyfikacje - uturbienie na k26 od 2.2T

Post autor: blackbikers » 13 lip 2010, 08:07

mam audi 90 2.3 ng dokupilem calego grata na parts z silnikiem 7a a ostatnio znalazlem za 700zl kompletny silnik 2.2turbo 10v i zamierzam turbo zalozyc do 7a a pozniej calosc przelozyc za ng koles juz kolektor dorabia z kwasowki i zobaczymy jak to bedzie ile mocy itp jeszcze uszczelka pod glowice tylko niewiem z skad wziasc grubsza na odprezenie tego silnika moze ktos wie kto lub gdzie takie cos maja?
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 17:49 przez blackbikers, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 13 lip 2010, 08:24

Poszukaj gdzieś aluminiowej uszczelki.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 13 lip 2010, 09:28

Kolego, w warszawie jest warsztat który dorabia uszczelki, i kanapką tez by się zajoł.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 lip 2010, 09:50

chcesz odprężać uszczelką? Powodzenia...
Bezpieczniej dla silnika będzie jak wyfrezujesz odrobinę tłoki, żeby zmniejszyć kompresję.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 13 lip 2010, 11:49

Leo, Z tego co mi wiadomo, to zaturbiając silnik nez turbiny, zwykle zakłąda sie odpręzające tłoki i własnie uszczelkę kanapkę...

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 13 lip 2010, 12:06

Leo pisze:chcesz odprężać uszczelką? Powodzenia...
Nieżle ciekawy jestem powodzenia tego projektu. Posluchaj rad Leo.
I tak spłynie o ile odpali.
pozdro

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 lip 2010, 16:20

karolas123 pisze:Leo, Z tego co mi wiadomo, to zaturbiając silnik nez turbiny, zwykle zakłąda sie odpręzające tłoki i własnie uszczelkę kanapkę...
Ano można. Przy silnikach które wywodzą się z dużego fiata, pewnie tak.
w 7A jak i innych 2.0/2.3/2.2 20v komora spalania jest niesymetryczna, co powoduje, że odprężając uszczelką na kanapkę, ryzykujemy pojawianiem się spalania stukowego/detonacyjnego w komorze spalania.
przy niewielkich doładowaniach, być może i nic się nie stanie, ale, nie po to zakłada się uszczelkę, żeby mało ładować doładowania. Bo przy niewielkim doładowaniu to i odprężenie niekonieczne jest.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 13 lip 2010, 17:19

Jest nie symetryczna?


Obrazek
Przeciesz frezujac tłoki albo zakładajac tłoki odprezające komora bedzie wymetryczna, bo czyba nie glowica tą asymetrię daje.

Obrazek

Obrazek
Oczywiscie mogę się mylić ale z mojego punktu widzenia tak to wygląda.

blackbikers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2010, 08:43

hhhhhhmmmmmmmmm

Post autor: blackbikers » 14 lip 2010, 06:23

ja gadalem z gosciem ktory ma firme tunningujaca mechanicznie i mowil ze tlokow lepiej nie frezowac bo beda slabsze lecz tylko uszczelka do 0,5bara na turbinie wiec sam juz nie wiem w przyszlosci jak wpadnie co grosza to kupie kucizne w stanach LEO a ty ile masz w tej s2?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 lip 2010, 07:22

ano właśnie, głowica jest niesymetryczna i ona daje niesymetryczną komorę spalania.
Wystarczy przyjrzeć się, jak zawory wchodzą w cylindry, pod jakim kątem.

Audi Sport kombinowało w swoich czasach z głowicą 20v do 2.2T symetryczną, gdzieś nawet miałem fotki, ale niestety czas tego silnika dobiegł końca i nie zostało to wprowadzone.

Ja bym nie kombinował z odprężaniem.

ps. moje auto jest opisane w garażu tutaj na forum.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl