Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A] Szybkie skoki wzkazówki obrotomierza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lyssy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 14 paź 2009, 10:36
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[B3 2.0 3A] Szybkie skoki wzkazówki obrotomierza

Post autor: lyssy88 » 13 lip 2010, 07:02

Wiatam.Problem polega na tym że obrotomierz mi szaleje i to są szybkie skoki w zakresie od 0-3500 obr. przy tym strzela w tłumiku,przerywana praca silnika na paliwie oraz gazie, w czasie jazdy i na postoju...
-kable i świece wymienione 4 miesiące temu
-filtr powietrza wymieniony
-czujnik temperatury wody ten od regulacji składu mieszanki sprawdzony
Szczerze to nie wiem za co się zabrać...najchętniej bym oddał do mechanika ale na śląsku nie mogę znaleść takiego który by się podjął naprawy (regulacji) silnika z mechanicznym wtryskiem...Jakieś pomysły koledzy mają???

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 13 lip 2010, 10:49

Witam a na pewno strzela w tłumik???? Sprawdzałeś szczelność układu?Może był strzał w przepływke? w dolocie zrobiła się duża nieszczelność i stąd te kłopoty które opisujesz. Sprawdź na początek czy cały układ jest idealnie szczelny bo problemy które opisujesz wskazują na ewidentne lewe powietrze.

lyssy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 14 paź 2009, 10:36
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: lyssy88 » 13 lip 2010, 12:20

Nie wydaje mi się bo wczoraj wymieniłem talerz przepływki i przejechał kilkanaście kilometrów i nic się nie działo ale zaraz sprawdzę,obroty nie falują tylko są szybkie skoki w milisekundach,czasami mogę przejechać z 30 kilometrów i nic się nie dzieje...

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 13 lip 2010, 12:49

W takim razie do sprawdzenia zapłon, kopułka oraz palec rozdzielacza. A obrotek szalej właśnie wtedy gdy występują opisane problemy czy w trakcie normalnej pracy silnika też? Ja miałem z nim podobne problemy i okazało się że zimne luty były temu winne.

lyssy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 14 paź 2009, 10:36
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: lyssy88 » 13 lip 2010, 13:02

Bylem teraz sprawdzić odpaliłem i chodził jak traktor,obroty szalały gasł mi kilka razy...przepływka ok.,talerz prosty...Na czym zimne luty przekażnik???
kopułkę i palec wymianiałem z roku temu ...

nitromek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 lut 2008, 12:21
Lokalizacja: WOT Otwock

Post autor: nitromek » 13 lip 2010, 16:24

sprawdź zapłon, bo jeżeli strzela w tłumik, to nie przepala całej mieszanki w komorze, tak jakby był opóźniony zapłon.

lyssy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 14 paź 2009, 10:36
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: lyssy88 » 13 lip 2010, 17:51

Z tego co czytałem to w moim silniku nie ustawia się zapłonu reguluje nim chyba czujnik halla tylko jak go sprawdzić???tak to wygląda jakby zapłon sie przestawiał,teraz jechałem do pracy 8 kilometrów i nic chodził normalnie...będę wracał to pewnie kłopoty mnie spotkają :( .SZKODA ŻE MECHANIKA NIE MA W POBLIŻU CO BY SIĘ PODJĄŁ TEGO :(

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 14 lip 2010, 07:58

zaplon normalnie sie u coebie ustawia.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B3 2.0 3A] Szybkie skoki wzkazówki obrotomierza

Post autor: Leo » 14 lip 2010, 08:47

lyssy88 pisze:Wiatam.Problem polega na tym że obrotomierz mi szaleje i to są szybkie skoki w zakresie od 0-3500 obr. przy tym strzela w tłumiku,przerywana praca silnika na paliwie oraz gazie, w czasie jazdy i na postoju...
-kable i świece wymienione 4 miesiące temu
-filtr powietrza wymieniony
-czujnik temperatury wody ten od regulacji składu mieszanki sprawdzony
Szczerze to nie wiem za co się zabrać...najchętniej bym oddał do mechanika ale na śląsku nie mogę znaleść takiego który by się podjął naprawy (regulacji) silnika z mechanicznym wtryskiem...Jakieś pomysły koledzy mają???
www.koraszewski.com
trochę drożej niż u innych ale masz pewność , że na 100% będziesz miał auto zrobione.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 14 lip 2010, 11:27

Jeśli obrotk tak skacze to ja stawiam na cewkę zapłonowa.
To od cewki leci sygnał o prędkości obrotowej. prawdopodobnie moduł zapłonowy (jeśli masz) lub ta dioda lub nawet sama cewka jest na wykończeniu.

Koniecznie to sprawdź na 99% to jest to.

Moduł zapłonowy znajduje się na słupku drzwi od strony kierowcy zaraz koło pedałów.
Cewka jest razem z dioda. Nie pamiętam ale jeśli masz diodę to chyba nie ma modułu.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 14 lip 2010, 18:15

Panowie, podłączę się do tematu, mam dość irytujący problem, po wyłączeniu zapłonu silnik czasami potrafi odpalić jak poczciwy maluszek, mieliście może podobny problem? :roll:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 lip 2010, 07:06

masz nagar w silniku. Na szybkiego to polecam przegonić auto w trasie z dużymi prędkościami/obrotami, a do paliwa dodać środek do czyszczenia nagarów albo wtryskiwaczy.

lyssy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 14 paź 2009, 10:36
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: lyssy88 » 15 lip 2010, 09:04

Lukaszbroz pisze:Jeśli obrotk tak skacze to ja stawiam na cewkę zapłonowa.
To od cewki leci sygnał o prędkości obrotowej. prawdopodobnie moduł zapłonowy (jeśli masz) lub ta dioda lub nawet sama cewka jest na wykończeniu.

Koniecznie to sprawdź na 99% to jest to.

Moduł zapłonowy znajduje się na słupku drzwi od strony kierowcy zaraz koło pedałów.
Cewka jest razem z dioda. Nie pamiętam ale jeśli masz diodę to chyba nie ma modułu.
Cewkę zmierzyłem i jej wartości są ok ,jeszcze mi został czujnik halla i czujnik stukania ;)
wczoraj przejrzałem ukł.podciśnienia i obudowa przepływki była pęknieta...na razie dałem ją na silikon dopóki nie przyjdzie nowa ;).Mam nadzieje że to był problem...

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 15 lip 2010, 13:18

To że cewka ma dobre oporniosci nie znaczy ze moze działać prawidłowo. Obrotek bierze sygnał od niej tak wiec jesli skacze i pokazuje bzdury to jakas czesc sterowania zapłonem nie dziła poprawnie. Chyba ze obroty na zegarze skacza współmiernie ze skokiem obrotów silnika??

lyssy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 14 paź 2009, 10:36
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: lyssy88 » 15 lip 2010, 18:56

tak,obroty szaleją razem ze skokami na obr.tylko dziwi mnie ich predkość heh

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl