[80 B3 1.8 JL]Problemy z LPG
[80 B3 1.8 JL]Problemy z LPG
Witam posiadam w swoim AUDI silnik1,8 JL wtrysk mechaniczny jest w nim zamontowany LPG Tomasetto znim właśnie mam od początku problemy, a mianowicie po odpaleniu na bęzynie i podgazowaniu do ok. 1900 obr załącza sie gaz tak jak powinien lecz obroty zamiast zostać na poziomie 1000 spadają raz 200 raz 500 anieraz gaśnie silnik całkiem najczęsciej po raptownym dodaniu gazu przy niskich obrotach dzieje się tak tylko przy zimnym silniku gdy temperatura wzrośnie do około 50C wszystko jest ok.Niedawno naprawiałem alternator i przed naprawą stwierdziłem że kiedy napięcie ładowania było zaniskie odziwo silnik na gazie na wolnych obrotach pracował dobrze byłem na regulacji gazu lecz nic to niedało może ktoś wie co mu dolega.POMOCY!
Ostatnio zmieniony 08 sty 2007, 20:08 przez ski4, łącznie zmieniany 1 raz.
ja u siebie mam gaz holenderski. u mnie czasami robi sie tak ze na bezynie jest super ale jak włącze gaz to obroty były niskie tak 3000 - 2000 i na regulacji powiedzieli mi ze musze wymienic reduktoe to koszt ok 500 zł. ale niemiałem kasy to to olałem znalazłem na reduktorze śrubke ktura miała zardzewiałą spręzynke i jak nia pokreciłem to okazało sie ze to reguluje obroty i naprawiłem to :mrgreen:
problemy zLPG
zgadza sie tylko umnie gaz szfankuje z obrotami jak jest zimny silnik zaraz po odpaleniu a potem jest wszystko ok i obroty są na poziomie 900 1000 obrotów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
- Lokalizacja: Wielkopolska
z tego co pamiętam to w tym silniku ssanie wygląda trochę inaczej a głównym elementem jest wtryskiwacz rozruchowy, który nie miałby nic wspólnego z LPG.Swoja drogą że silnik zimny dostaje większą dawkę powietrza.Przełączając silnik na LPG,gdy silnik jest całkowicie zimny być może "parownik" się nie wyrabia (zimny płyn w układzie chłodzenia) i mieszanka powietrze-gaz jest zbyt uboga.W ogóle to nie powinno się przy niskich temp. odrazu po starcie przełączać silnika na LPG jeżeli ktoś szanuje silnik.Większość z nas nie wyłączając mnie tnie koszty i robi to prawie odrazu.Związek z alternatorem może być całkowicie przypadkowy-być może przed naprawą temp. były wyższe i silnik jakos dawał sobie radę.
kłopoty z LPG
moim zdaniem po obserwacjach jakie przez ten czas poczyniłem wynika że za taki stan żeczy odpowiada jakiś czujnik temperatury ,według mnie coś się odłancza przypadkowo po załączeniu gazu. Co do ssania to jest automat z pomocniczym wtryskiem rozruchu lecz to wszystko działa bo na paliwie jest ok.Interesuje mnie tylko czy silnik na niskich obrotach reguluje ilością gazu czy jest to ilość stała na zimnym i na ciepłym silniku mam zamontowany parownik Tomasetti lecz na wężu zasilającym kolektor był zamontowany orginalnie zawór elektryczny a teraz jest zamontowana śruba regulacyjna do regulacji ręcznej może tu oto chodzi.
kłopoty z LPG
Co do regulacji to już byłem u fachowca i wyregulował wszystko przy pomocy analizatora spalin bo po mojej regulacji palił na mieście nawet 20l a teraz jest ok,jeszcze dodam tylko że podkręciłem śrubę regulacyjną przepustnicy bo napoczątku gasł całkowicie a teraz obroty są na poziomie na (ciepłym silniku) około 1050 obr/min zimny to 500 obr ale nie gasnie ,gaśnie za to przy raptownym dodaniu gazu jakby miał zbyt ubogą mieszankę gdy naciskam powoli wchodzi pomału na obroty lecz to się żadko zdaża
z tego co wiem moj kolega mial taki sam problem tylko ze fiacie,tylko to byl pelen wtrysk,tzeba poprostu ustawic inna temperature przy jakiej przelacza sie na gaz i bedzie dobrze....moim zdanie msilnik jest za zimny i dlateg takie obroty,jeszcze jest kwestia jaka masz instalacje...ski4 pisze:Witam posiadam w swoim AUDI silnik1,8 JL wtrysk mechaniczny jest w nim zamontowany LPG Tomasetto znim właśnie mam od początku problemy, a mianowicie po odpaleniu na bęzynie i podgazowaniu do ok. 1900 obr załącza sie gaz tak jak powinien lecz obroty zamiast zostać na poziomie 1000 spadają raz 200 raz 500 anieraz gaśnie silnik całkiem najczęsciej po raptownym dodaniu gazu przy niskich obrotach dzieje się tak tylko przy zimnym silniku gdy temperatura wzrośnie do około 50C wszystko jest ok.Niedawno naprawiałem alternator i przed naprawą stwierdziłem że kiedy napięcie ładowania było zaniskie odziwo silnik na gazie na wolnych obrotach pracował dobrze byłem na regulacji gazu lecz nic to niedało może ktoś wie co mu dolega.POMOCY!
- Rafalski82
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 lis 2006, 07:45
- Lokalizacja: Warszawa
Mi też się wydaje że za wcześnie się przełacza.mrx1983 pisze:z tego co wiem moj kolega mial taki sam problem tylko ze fiacie,tylko to byl pelen wtrysk,tzeba poprostu ustawic inna temperature przy jakiej przelacza sie na gaz i bedzie dobrze....moim zdanie msilnik jest za zimny i dlateg takie obroty,jeszcze jest kwestia jaka masz instalacje...ski4 pisze:Witam posiadam w swoim AUDI silnik1,8 JL wtrysk mechaniczny jest w nim zamontowany LPG Tomasetto znim właśnie mam od początku problemy, a mianowicie po odpaleniu na bęzynie i podgazowaniu do ok. 1900 obr załącza sie gaz tak jak powinien lecz obroty zamiast zostać na poziomie 1000 spadają raz 200 raz 500 anieraz gaśnie silnik całkiem najczęsciej po raptownym dodaniu gazu przy niskich obrotach dzieje się tak tylko przy zimnym silniku gdy temperatura wzrośnie do około 50C wszystko jest ok.Niedawno naprawiałem alternator i przed naprawą stwierdziłem że kiedy napięcie ładowania było zaniskie odziwo silnik na gazie na wolnych obrotach pracował dobrze byłem na regulacji gazu lecz nic to niedało może ktoś wie co mu dolega.POMOCY!
Problem z LPG
z tego co wiem to umnie temperatura silnika niema znaczenia czy zimny czy ciepły kiedy obroty przekroczą 2000 automat przełącza na gaz nawet w zimie ,instalacje mam założoną firmy Tomasetti przełacznik dotykowy.Chciałem tylko nadmienić żena wężu parownik-kolektor była orginalnie regulacja automatyczna ale poprzedni właściciel zniewiadomych powodów zdemontował to a założył zwykłą śrubę regulacyjną
Re: Problem z LPG
jak to zrobił to były jakies problemy np. padnieta sonda uszkodzone czujnik połozenia przepustnicy jakies kłopoty z sygnałem zapłonowym, no i mozliwe ze padł komputer gazuski4 pisze:z tego co wiem to umnie temperatura silnika niema znaczenia czy zimny czy ciepły kiedy obroty przekroczą 2000 automat przełącza na gaz nawet w zimie ,instalacje mam założoną firmy Tomasetti przełacznik dotykowy.Chciałem tylko nadmienić żena wężu parownik-kolektor była orginalnie regulacja automatyczna ale poprzedni właściciel zniewiadomych powodów zdemontował to a założył zwykłą śrubę regulacyjną
Problemy z LPG
apropos komputera to umnie jest coś takiego i ma coś wspulnego z sondą lambda ale niewiem jak i co mam sprawdzić ,co do temperatury silnika to na ciepłym ok. 50C na gazie pracuje ok.ale kolega ma taki sam system zasilania gazem jak ja i na zimnym silniku na gazie wolne obroty są około 900 obr/min i to zaraz po odpaleniu nawet na mrozie